Jump to content

Verdenspremiere på nye Bavaria 40 Cruiser


FRI

Recommended Posts

Det tror jeg på, med sjø og en del lengre vannlinje kommer nok båten din mer til sin rett.

 

2,40 kjøl er også greit å ha.

42 match'en har ekstra dyp 2,50m kjøl. (standard er 2,25). Det er denne båten: http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=12162691

Eieren mente at roret var for grunt. Dårlig unnskyldning.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

jo, det var en annen Bavaria, bare litt mindre. :lol:

Skal være ærlig så irriterte deg meg litt ja....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

At en tømt regattabåt med samkjørt mannskap og kevlarseil klarte å slå boligen min med sammenrasket mannskap og turseil med et helt minutt er sikkert imponerende. Men vi var MYE raskere enn dem når vindmåleren viste 40 knop..

 

så, så. Samkjørt? nei, bare tildels. Vi er 4 stk som seiler mer eller midre fast sammen på litt forskjellige båter.

Du la kanskje også merke til at vi hadde storen nede for rep da dere seilte "MYE" raskere. :boxing:

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

så, så. Samkjørt? nei, bare tildels. Vi er 4 stk som seiler mer eller midre fast sammen på litt forskjellige båter.

Du la kanskje også merke til at vi hadde storen nede for rep da dere seilte "MYE" raskere. :boxing:

Det jeg la merke til, var at dere rundet det første merket 3 minutter foran oss. Dette pga at vi ikke kjørte spinnaker på første leggen. Når vi hadde tatt inn disse minuttene og lå på siden av dere, røk storen deres. Skjønner ikke hvorfor dere ikke brukte cruising-storseilet hans denne dagen, da det sansynligvis er mer solid. Men det var en hyggelig dag likevel :smiley: En av grunnene til at jeg var reservert mot å ta opp hele storen var at en av vognene i masten ble slitt ut av sporet. Men det viste seg at det fungerte greit bare vi strammet fallet skikkelig før vi satte press på. Det ble selvfølgelig Sydvesten's jobb å gjøre dette...

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

ja det kan du spørre om. Jeg vet ikke om han hadde den ombord engang. Det jeg vet er at seilene er godt utblåste selv om det er Genesis seil. Det vi i alle fall burde gjort var å ta ett rev tidlig, antakelig før start. Men ifølge Rogaland Radio skulle det roe seg. Vi er alltid litt for optimistisk.

Her ser du utsnitt av bildet som stod i BT fra første legget. Morro med hardvinds spinnaker.

 

neglespretten2008b.jpg

 

Men vi er vel langt utenfor tema nå. Beklager.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Akult

Angående kallesje til Bavaria, Øyane Seil Og Kallesje på hundvåg må være en av de kalesjemakerne i Norge som har sydd flest kallesjer til Bavaria. Fikk sydd til min der og kjempefornøyd. Kansje ikke billigst men det blir bra.

http://www.batkalesjer.no/

Takk for tipset. Jeg har sjekket dette, og kunne kanskje spart litt der. Men ikke mye. Valget er nå gjort, og jeg valgte å få kalesjen levert med båten, så er i alle fall det klart til sesongen. Jeg kunne heller ikke se noen umiddelbare forandringer jeg kunne tenke meg å gjøre i forhold til den orginale. Tidligere leverte de to varianter, som de kalte henholdsvis kort og lang. De lager nå kun en type. Denne strekker seg bak rattene og har åpninger i alle ender.

Link to post
Share on other sites

Syns båten ser bra ut. Kan nesten se ut som om bavaria løfter designen en anelse. Syns microovnen tar for stor plass. Går det an å bestille uten denne? Ellers synes jeg skapet ved mastestøtten er lurt. Noen vil kanskje ta det bort og sette en refleks-ovn der i stedet?

Dette er virkelig en hytte på sjøen.

 

mvh

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Ser de har droppet putene fra cruiser serien og satt inn de knallharde ryggputene fra vision , dette er etter min mening et tilbakeskritt på comfort men det ser bedre ut.

God plass er det ihvertfall , noen som vet om denne leveres uten dinette , altså i den skikkelige løsningen som vision 40 har ?

Link to post
Share on other sites

God plass er det ihvertfall , noen som vet om denne leveres uten dinette , altså i den skikkelige løsningen som vision 40 har ?

Det gjør den vel neppe. Bavaria er vel ikke akkurat kjent for å gi så mange ulike valg på innredningsløsninger. Det er vel mere "take it or leave it" filosofien som gjelder.

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Man kan velge farge på putetrekket, det er det ensete valget man har.

Da jeg kjøpte min i 2000 var det ihvertfall mulig å velge farge.

Det ver imidlertid nokså dyrt, siden alle ble produsert likt (med samme putetrekk). Etter at båten var ferdig fra fabrikken ble putene sendt til omtrekking - det originale trekket ble da tatt av igjen, og nytt trekk satt på. Derav nokså stiv pris på 'ustandard' putetrekk.

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Selv om dette er lavprisproduksjon, hvor mye kan det koste og sortere trevirke/finerplatene såpass at du slipper tre fargenyanser i en og samme flate? Se feks skuffer under seng i forkabin, og skott i forhold til annen innredning.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Ser det er lagt ut oppdaterte bilder av den nye Bavaria 40 og her er ett bilde av en detalj jeg ikke var spesielt fornøyd med på tidligere modeller.

 

gasshaandtak.jpg

 

Nå er gasshåndtaket ute av veien og motorinstrumentene ikke så utsatt for sjøsprøyt og regn som de var med tidligere løsning. Mulig det er litt vanskeligere å komme til hendelen, men den brukes ikke så ofte så dette er etter min mening en mye bedre løsning.

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Enig i det Chrian, fordeler og ulemper med å ha gassen på kanten. Kan lett komme borti hendelen. På den andre siden, er oversikten grei når du står og fortsatt kan hold i den.

 

Men mener du at vannintrengning vil bli en utfordring. Jeg tenker heller på at ingen skal sparke borti den. Slik at vi landsetter båten ved tillegging. :lol:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Svært mange opplever problemer med VP sin turteller og timeteller etter en stund i det våte element og VP er ikke spesielt flinke til å bytte dette innenfor reklamasjonstiden som er 5 år. Mange må bruke mye tid på dette selv på ganske nye båter, mulig det går raskere og smidigere dersom en lar Lunde ta hånd om problemet.

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...