Jump to content

Bavaria hever kvaliteten!


Spinner

Recommended Posts

Fremfor alt syns jeg den virker vakrere i linjene enn 37cr. Bildet i den annonsen jeg "slaktet" er virkelig lekkert.

 

Hvis jeg skulle kjøpt en fabrikkny båt nå, ville jeg nok landet på enten elan 410 eller den nye 450. Dessverre sier lommeboka nei.. :nonod:

 

Tror egentlig vi er ganske like! Nye elan 450 har den råeste hekken jeg noen gang har sett, og det hadde definitivt blitt den hvis lommeboka var i orden!

Link to post

Når det gjelder dette med villedende markedsføring så er jeg enig med de som sydvesten så fint kaller "de lærde"... 8 cm lengre vannlinje gjør ikke båten betydelig raskere, det gjør ikke 20 cm heller! Men det kan jo hende den nye båten er raskere, bevare meg vell, men det tyder kanskje ikke på det, når man ser på fakta. Så jeg foreslår at vi venter til båtene er testet mot hverandre, i like forhold før vi begynner å beskylde noen for å drive med villedende markedsføring!

Link to post
Har ikke målt, men i båsen ved siden av ligger en Hanse 400. Så ikke så vanskelig å måle.

 

Du er vel en ekstremt godt lastet båt du har. ligger en bav 33 i båsen ved siden av en Hanse 400 havnen vår. Er ikke mye forskjell i fribord her.

Du sjekket kanskje bau mot hekk... :smiley:

 

Når det gjelder Bavaria og kvalitet kan vel dette bare gå en vei. opp.

Redigert av hei (see edit history)
Link to post
Du er vel en ekstremt godt lastet båt du har. ligger en bav 33 i båsen ved siden av en Hanse 400 havnen vår. Er ikke mye forskjell i fribord her.

Du sjekket kanskje bau mot hekk...

 

Når det gjelder Bavaria og kvalitet kan vel dette bare gå en vei. opp.

 

I og med at du ikke bruker smilies så regner jeg med du mener det, da bør du komme med bilder. Så skal jeg ta med bilder.

 

Kanskje den Hansen i havnen din holder på synke :wink:

Vi sees!

Link to post
Om denne båten seiler bedre enn forgjengeren 37Cr er vel ikke så lett å si for meg som kun er en vanlig dødelig, selv om en del andre her påstår at det ikke er tilfelle(ref. "villende markedsføring")... Siden denne båten tar over etter 37Cruiser så er det nok slik som Carpediem skriver at det er den annonsen referer til, så kan de andre vurdere om det er villedende markedsføring eller ei.... ikke vet jeg men forsøker å lære om villedende markedsføring av de lærde her jeg da...

 

Da kan man jo ta den ut og regne seg tilbake til 2001:

 

38 cr er en anelse raskere enn forgjengeren 37cr (05-07) som på sin side kanskje er litt raskere enn forgjengeren 36 ac (02-05) som merkelig nok også er litt kjappere enn forgjengeren 34 ac (99-02). Så da kan vi vel konkludere med at bavariaene har blitt raskere med årene. Var det slik du mente. Sydvesten? Eller skal vi heller sammenligne 38 cr mot tidligere 38-fotere?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Eller skal vi heller sammenligne 38 cr mot tidligere 38-fotere?

Siden den nye 38 erstatter den gamle 37'en så forholder jeg meg til dette og jeg har ikke grunnlag eller kompetanse til å mene noe annet..... jeg vet ikke noe mere enn dette... annet enn det ble opplyst fra Bavaria da 38'en kom på markedet at den erstatter den gamle 37'en... og jeg antar at det er det som verftet/Lundebåt legger til grunn for sin "reklame" om båten....

 

Så kan man selvsagt være uenig om dette, men det er slik jeg tolker dette...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Siden den nye 38 erstatter den gamle 37'en så forholder jeg meg til dette og jeg har ikke grunnlag eller kompetanse til å mene noe annet..... jeg vet ikke noe mere enn dette... annet enn det ble opplyst fra Bavaria da 38'en kom på markedet at den erstatter den gamle 37'en... og jeg antar at det er det som verftet/Lundebåt legger til grunn for sin "reklame" om båten....

 

Så kan man selvsagt være uenig om dette, men det er slik jeg tolker dette...

 

Det er jo et genialt triks. Hvis man alltid sammenligner en ny båt med en som er mindre, vil jo alle være enige om at den nye båten har forbedringer på de fleste områder. :wink:

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Det er jo et genialt triks. Hvis man alltid sammenligner en ny båt med en som er mindre, vil jo alle være enige om at den nye båten har forbedringer på de fleste områder. :wink:

 

Der tok du ordene ut av min munn?

 

Dette har jo vært Salgslogistikken til Bavaria hele tiden. Dem vil sammen ligne med 1 fot mindre eller større, etter som om du vil kjøpe eller selge. Men ikke med samme størrelse. Og det viser seg at dette selger???

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Link to post

herreminhatt, nå finner dere ikke mye å utsette når dere bortimot er på stavefeil i annonsen....

 

ps

noen som har sett en golf fra 79 kontra en fra 2008??? kalles det samme og er også forbedret.

 

Kryssposting er ikke altid så populært, men en annen diskusjon rundt seilbåter som går nå (flotte båter) der ser jeg av bildene at nærmest samtlige har løygangen på hyttetaket.

Jeannetau her bør du på banen og forklare at det er helt feil, eller mener du det kun på bavaria?

Link to post
Det er jo et genialt triks. Hvis man alltid sammenligner en ny båt med en som er mindre, vil jo alle være enige om at den nye båten har forbedringer på de fleste områder. :wink:

 

Genialt og genialt, mange gjør det iallefall. Det som er genialt med Bavaria er de legger på prisen også, det gjør ikke Hanse. Samme grunnpris på 342 som på nye 350. Dermed får du iallefall MER båt for pengene... DET syns jeg var genialt og gjør det svært så attraktiv ifht brukt 341/342. Nå er det jo ingen som gir bort penger så dette er nok for å kunne konkurrere mer mot nettopp Bavaria...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
herreminhatt, nå finner dere ikke mye å utsette når dere bortimot er på stavefeil i annonsen....

 

ps

noen som har sett en golf fra 79 kontra en fra 2008??? kalles det samme og er også forbedret.

 

Kryssposting er ikke altid så populært, men en annen diskusjon rundt seilbåter som går nå (flotte båter) der ser jeg av bildene at nærmest samtlige har løygangen på hyttetaket.

Jeannetau her bør du på banen og forklare at det er helt feil, eller mener du det kun på bavaria?

 

SRA: Du begynner å bli sur nå. Tell til 10.

 

Sammenligning med bil er helt irrelevant. Folk som har båter fra 79 vil være uenig i at kvaliteten er bedre nå.

 

Når det gjelder løygang på hyttetaket er det ingen tvil om av det er en dårlig løsning både for aktiv seiling og styrkemessig (risiko for bombrudd). Men jeg har innsett at de som bruker båten som feriebolig er livredd for å knuse kneskålene sine når de går mellom barskapet og cockpitbordet. Den frykten er relativt ubegrunnet, men jeg har forståelse for at noen syns det er fint med mindre hyssing i cockpiten ved landligge. Det er dessuten forskjell på kvaliteten på disse løygangene. Den som er på sun od 35, er mye bedre enn den som er f.eks på bav 38cr.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Hadde Hanse kunnet selge båtene sine dyrere ville de gjort det.

Sånn er konkurranse, man må sørge for at produktet man selger matcher konkurrenten på både kvalitet og pris.

 

Jada det er jo slik, men så er det nok også slik at Hanse har fått mer fokus på volumsalg enn før og med lavere priser selger du mer. Tror nok de hadde solgt 350en og 320en ganske så greit med 30-50.000 i forhold til utgående modell...

 

Uansett Bavaria skal jo ha mesteparten av æren for at også andre båter nå begynner å bli like "rimelige". Dette er bra for kundene, men kanskje har det gått litt mye utover løsninger og kvalitet. Det er jo synd, men sånn er det alltid, man får det man betaler for så må en jo selv vurderer om det er godt nok...

 

Vært i Danmark da?

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Genialt og genialt, mange gjør det iallefall. Det som er genialt med Bavaria er de legger på prisen også, det gjør ikke Hanse. Samme grunnpris på 342 som på nye 350. Dermed får du iallefall MER båt for pengene... DET syns jeg var genialt og gjør det svært så attraktiv ifht brukt 341/342. Nå er det jo ingen som gir bort penger så dette er nok for å kunne konkurrere mer mot nettopp Bavaria...

Hanse har store markeder å hente. Når jeg var i kroatias største marina i høst (plass til 1200 båter), var det ikke engang en håndfull hansebåter der. Bav, benetau, jeanneau, salona, elan mfl. krydde det av. Når hanse klarer å konkurrere på pris vil de kunne selge latterlig mye flere båter enn nå. Vil de klare å produsere mange nok?

 

Hadde Hanse kunnet selge båtene sine dyrere ville de gjort det.

Sånn er konkurranse, man må sørge for at produktet man selger matcher konkurrenten på både kvalitet og pris.

Eller hvis kvaliteten ikke matcher må man ligge en del under i pris?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Hanse har store markeder å hente. Når jeg var i kroatias største marina i høst (plass til 1200 båter), var det ikke engang en håndfull hansebåter der. Bav, benetau, jeanneau, salona, elan mfl. krydde det av. Når hanse klarer å konkurrere på pris vil de kunne selge latterlig mye flere båter enn nå. Vil de klare å produsere mange nok?

 

 

Eller hvis kvaliteten ikke matcher må man ligge en del under i pris?

 

Hanse har jo en litt spesiell appell, hadde de f.eks levert båtene sine med rullestor så hadde de solgt mange flere båter. Ære være dem for at de holder på sitt særpreg og dette selger de jo også på så det er en bevisst strategi som har lykkes...

 

Jeg håper virkelig de ikke øker produksjonen enda mer. Det hevdes jo at dette har gått utover kvaliteten, men utfra det jeg leser har det alltid vært tildels mye småting med Hansene som ny. Jeg er meget spent på dette punktet, jeg er overbevist om båtvalget, men er redd det kan bli mye fuzz. Jeg er nøye og skeptisk av meg så dermed er det nok det beste tilnæring, det er ille syns jeg at det evt er slik at en må akseptere mye småfeil, men kanskje jeg tar feil og blir positivt overrasket. DET skal vi jo dokumentere i vår egen tråd... Jeg og Lanber...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
SRA: Du begynner å bli sur nå. Tell til 10.

 

Sammenligning med bil er helt irrelevant. Folk som har båter fra 79 vil være uenig i at kvaliteten er bedre nå.

 

Når det gjelder løygang på hyttetaket er det ingen tvil om av det er en dårlig løsning både for aktiv seiling og styrkemessig (risiko for bombrudd). Men jeg har innsett at de som bruker båten som feriebolig er livredd for å knuse kneskålene sine når de går mellom barskapet og cockpitbordet. Den frykten er relativt ubegrunnet, men jeg har forståelse for at noen syns det er fint med mindre hyssing i cockpiten ved landligge. Det er dessuten forskjell på kvaliteten på disse løygangene. Den som er på sun od 35, er mye bedre enn den som er f.eks på bav 38cr.

 

 

på ingen måte sur, syntes det er fornøyeligt.

 

Min paralell var ikke til kvalitet men til diskusjonen rundt markedsføring

 

Syntes det også er fornøyeligt å se hvor du kjemper mot Bavaria med liv og sjel mens når samme løsning leveres på andre båter så er det ikke viktigt.

Link to post
Syntes det også er fornøyeligt å se hvor du kjemper mot Bavaria med liv og sjel mens når samme løsning leveres på andre båter så er det ikke viktigt.

Er vel mere krampaktig kjemping etter min mening, men fornøyelig og underholdende er det jo da... Tror nok bare vi kan innse at det ikke er så spennende å diskutere andre båter enn Bavaria her på forumet..... og det er vel naturlug at de som har knall suksess og ikke minst lett omsettelige båter blir samumfart etter feil og "rakket" ned på av de som ikke kan ta del i denne gleden...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Syntes det også er fornøyeligt å se hvor du kjemper mot Bavaria med liv og sjel mens når samme løsning leveres på andre båter så er det ikke viktigt.

:smiley:

Jeg mot bavaria? Neppe. Jeg har presisert flere ganger at jeg syns bavaria er en flott oppfinnelse som har ført til mange nye seilbåteiere. Jeg er glad for deres inntog på markedet. Når det gjelder bavarias løsninger, er det noe som ikke eksister i min verden. Dvs bavarias egne løsninger. For, som du sikkert vet; Bavaria er ingen nyskaper. Det finnes ingen løsninger på disse båtene som ikke allerede er prøvd ut av andre fabrikanter. (inkludert løygangen på hyttetaket) I følge en god kilde bruker bavaria ca tre ganger prisen på en ny båt i utviklingskostnader på en ny modell. Det hadde ikke vært mulig hvis man skulle ligge i front på design, kvalitet, løsninger o.l.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...