Jump to content

Dieselpriser, sjekk også den nye dieselbørsen. (wiki)


kito

Recommended Posts

svar på mail i dag:

 

Antar at salget ditt av jolla ikke har noe med Drivstoffprisen å gjøre Bitteliten

Den står bare plassert slik :smiley:

 

Du skulle ha valgt deg en fin seiler, som du bare fyller tanken på en gang i året. :cheers:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

7.50 ved Børsa båtforening, men trenger nøkkel fra et medlem.

Mvh

Pjolter

 

Bare en liten kommentar slik at båtforreningen kan skjerpe seg om de vil fortsette salget til egne medlemmer.

For å kunne omsette drivstoff i en båtforening må man ikke legge på innkjøpsprisen. Altså man har ikke lov til å tjene penger på salget.

Et annet krav fra skattefuten er at drivstoffet kun omsettes til egne medlemmer, altså ikke til andre båtfanter.

 

Bare for å ha nevnt regelverket :smiley:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Antar at salget ditt av jolla ikke har noe med Drivstoffprisen å gjøre Bitteliten

Den står bare plassert slik :smiley:

 

Du skulle ha valgt deg en fin seiler, som du bare fyller tanken på en gang i året. :cheers:

Å nei da - den jolla vi venter på bruker mye mer bensin enn den vi har til salgs.

 

Jeg har seilbåt også jeg. Den bruker vi vel ca 1/2 liter bensin på i året.

Link to post
Share on other sites

Å nei da - den jolla vi venter på bruker mye mer bensin enn den vi har til salgs.

 

Vel hvis jeg kjører den er det riktig. Men hvis du Bitteliten kjører, blir det litt mann med hatt-kjøring. Tror det er bedre vi bytter likt. Vår Suzumar passer deg bedre :smiley::lol:

 

Ellers drar vi til Sverige torsdag. Mulig vi sees. Har med vår lille-tøffe 4 bente.

 

Snakkes

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

:lol:

 

hvordan ble det med den kappkjøringa på MC som jeg inviterte til i fjor da du kjøpte deg 2 hjuling? :wink:

 

Vi sees nok. Med mindre dere ligger hele helgen i Kebabviken i Strømstad da . VI satser på at SMHI sin prognose er mer rett enn Yr sin.

 

Kappkjøring ja, har akkurat tatt av støttehjulene. Ellers brukte jeg MC til båten lørdag. Passerte Moss og var rimelig støl i

"røven". Faktisk lengte tur hittil. Har nå studert det trønderske snøvær i mai. Hjemme i morgen ettermiddag og klar for båten.

 

Når det gjelder svenske-turen skal min "motorbåt-kone" være med :smiley: Regner med Strømstad tors-fre, og koster til søndag. Tidlig hjem søndag for klargjøring av 17. mai.

 

Har "skaffet" meg bryggeplass på Ekenes Koster. En 5 meter. Kompisen har 2 leiligheter og har annskaffet seg 2 båtplasser.

Men vet ikke om bryggen er klar enda. Greit med gamle "subtutter" som blir tatt i bruk.

 

PS Har kjedet meg litt i Trøndelag, har med ny Husquerna motorsag hjem. Den må prøves, ta dette som en advarsel i nabolaget. Vel det betyr kun Ludde. :smiley:

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fikk akkurat NY medlemspris fra Sverre på Flekkerøya/Kristiansand

til de som har Vimpel :sailing: Medlem her kr 7,79 Må fremvises før fylling husk å si fra før betaling (tlf 93042594 )ring gjerne før ankomst

:flag_bp: :flag_bp: :flag_bp: :flag_bp: :flag_bp: :flag_bp: :flag_bp:

Ha en god dag

Berit

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har en gammel regnskapsbok som min far brukte da han drev fraktefart fra 50 tallet og utover. Der ser jeg at han betalt ca 25 øre pr. liter i 1965!

Har ikke regnet om til dagens verdi, men tror egentlig han betalte minst like mye som dagens priser (yrkesbruk)

Link to post
Share on other sites

Jeg fyllte tanken i Bertes/Kuholmen marina i Kr.sand til 7.90 for literen.

 

Sverre er 11 øre billigere. men så går det litt mer på vei ut dit for å fylle.

 

Eneste stedet jeg anbefaler folk om IKKE å dra til, så er det Korsvik Marina, de har dyre priser, kun kort automat, og du må kjøpe polett for vann (20,-) og du får ikke full vanntank en gang, og ved 3 annledninger har jeg opplevd dårlig service der, og 1 gang god service. Men jeg kommer nok ikke inn dit mer.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Men jeg stoler mer på at Sverre på Flekkerøya har gullrene tanker. Han har større omsetning og gode rutiner for renhold. Jeg har hørt div. historier om folk som har fått tette filtre etter å ha fylt i Bertes. Med CR-motor ville jeg aldri gamblet på dette.

 

Det ble nevnt Baatplassen-rabatt hos Sverre - hvor mye prosenter gir han?

 

En annen ting (kanskje jeg er helt bakpå her), men hvor er det blitt av Drivstoffbørsen??

Link to post
Share on other sites

Jeg fyller ikke første tanken i bertes nei, men etter at han har fått andre forsyning med diesel så er det sikkert bedre..

Har ikke hørt om noen som har fått problemer med dieselen fra bertes i de siste årene.

Når hørte du om tette filter sist?

Redigert av Ulv I (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Eneste stedet jeg anbefaler folk om IKKE å dra til, så er det Korsvik Marina, de har dyre priser, kun kort automat, og du må kjøpe polett for vann (20,-)

 

Helt uenig :smiley:

 

Glimrende at det ligger en marina så sentralt.Flotte brygger å legge seg ved, noe Hartmanns i sesongen definitivt ikke er. Mulig du har rett i det med vannet, har vann på brygga vår så det er ikke noe problem.

 

Må eventuelt ta det som en tur ut til øya, hvis ikke bruker en masse ekstra drivstoff på t/r. Økonomisk vil det ikke alltid svare seg.

 

Jeg setter pris på at Korsvik er så tilgjengelig, jeg er faktisk villig til å betale noen kroner ekstra. Sist jeg sjekket (i fjor) var forskjellen inkludert rabatt minimal vs Flekkerøya, kun noen få øre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...