Jump to content

Dieselpriser, sjekk også den nye dieselbørsen. (wiki)


kito

Recommended Posts

Hos Dragsmark Marina på Orust kostet dieselen mellom 14 og 15 svenske kroner for literen fredag i forrige uke. Søndag denne uke kostet den SEK 13,99 pr. liter hos Huge Marina i Henån (Orust), mens den på bensinstasjonen et stykke oppe i gata fra marinaen kostet ca. SEK 10.- pr. liter. Skikkelig diff når vi snakker bare noen 100 meters avstand mellom pumpene. Ser ut til at vi skulle tatt med noen 10 liters kanner og en skikkelig tralle med hjul.!!!! Ikke nok med høye priser men det er kortautomat og du får ikke fylt mer enn for 400 kr. pr. gang. så må du starte hele operasjonen med å sette inn kortet og velge pumpe igjen. Blir rimelig håpløst når du skal fylle 200-300 liter.

 

Hvor kan vi fylle rimeligere diesel enn ovennevnte i Bohuslän?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fant en fersk liste i lokalavisen og publisererer den her

http://www.fvn.no/lokalt/trafikk/article686319.ece

 

Sjekk prisen på din nærmeste marina her:

 

 

 

Avgiftsfri diesel 95 Blyfri Kuholmen Marina (Kristiansand) 7,30 kr. 13,25 kr.

Shell Tankanlegg Flekkerøy (Kristiansand) 7,39 kr.

Augland Bensin (Kristiansand) 7,55 kr. 12,46 kr.

Kilsund service & Marina (Arendal) 7,90 kr. 11,85 kr.

Eydehavn Service & Marina (Arendal) 8,00 kr. 12,54 kr.

Høllen Brygge (Søgne) 8,06 kr. 12,99 kr.

Grønnes Marina (Flekkefjord) 8,19 kr. 13,25 kr.

Tømmerstø Brygge (Kristiansand) 8,67 kr. 13,59 kr.

Tregde Marina (Mandal) 8,90 kr. 13,60 kr.

Kystveien Service & Marina (Arendal) 9,75 kr. 11,86 kr.

Trysnes Marina (Søgne) 10,00 kr. 13,25 kr.

Agder Marina (Tvedestrand) 10,31 kr. 15,14 kr.

NB! Ved flere marinaer gis det avslag i prisen dersom man fyller et stort kvantum.

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at det varierer svært mye hva man betaler for diesel på den svenske vestkysten.

Källö Knippla, grön diesel, SEK 520 for 43,5 l, tirsdag 21.7., dvs 11,95/l :flag_sw: Havstenssund forrige lørdag11.7.: SEK 14,90/l (vanlig landevegsdiesel)

En av fordelene med å være registrert i NIS er at dieselen kan bli ganske billig.

Du mener NOR nå? eller er skipet ditt i NIS??

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Er nå på vei over fjorden fra Horten til hjemmehavnen i Son etter å ha fylt opp diesel for ferien på Horten indre havn. Kr.7,79 pr. liter for autodiesel

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da må jeg ha tatt feil, men mener å huske at jeg leste at det sto autodiesel på pumpen en gang sist år.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Tanket før jeg skulle over til vestfold regnet med det var sånn någenlunde like priser i Hvaler omerådet, det er det ikke valgte å fylle på Kjøkøsund Marine der kstet det

kr 10,75 pr.l

hadde du kjørt en par nautiske mil lengre opp kunne du ha tanket for 7.05 på nøkledypet. :headbang:

 

Farget diesel hos søta bror, knipla på Kællø, rett syd for Marstrand kostet idag 12,- SEK, Han har både Grøn och Hvit stod det.

 

-Xlnt

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...