Jump to content

Dieselpriser, sjekk også den nye dieselbørsen. (wiki)


kito

Recommended Posts

Jeg sendte mest for morro skyld en mail til Statoil for 2-3 dager siden, for å få en forklaring på hvorfor det gjennomgående er ca. 50 % dyrere avgiftsfri diesel her på østlandet, sammenlignet med vestlandet. Men, har ikke fått svar ennå....og regner heller ikke med å få det.

Link to post
Share on other sites

Jeg sendte mest for morro skyld en mail til Statoil for 2-3 dager siden, for å få en forklaring på hvorfor det gjennomgående er ca. 50 % dyrere avgiftsfri diesel her på østlandet, sammenlignet med vestlandet. Men, har ikke fått svar ennå....og regner heller ikke med å få det.

Utgiftene vil nok utjevne seg hvis du trekker i fra alt dere sparer på billig harry-flesk og alt det andre nesten gratis dere handler i nabolandet vårt.

Det er vel bra alt ikke alt som er billig, kun finnes på østlandet?

Noe bør jo dere også ha normale priser på.

Link to post
Share on other sites

Greit nok det Sandaker, men uansett ikke til vestlandspriser. Dessuten, bestiller man 1000 ltr på vestlandet, går prisene ytterligere ned...

 

Til Jonas:

Ingen misunnelse at dere får diesel til kr. 6/ltr eller under det, men ikke sammenlign det med billig Harry-flesk. For min del har jeg aldri handlet billig Harry-flesk over grensen...bare rødvin :-) :drink:

 

Men likevel, det er vel bare en forklaring på det, og det er at forhandlerne legger på prisen med opptil flere kr/ltr! Her er det ingen normal avanse nei...

Link to post
Share on other sites

Det er også sterkt varierende priser på dieselen også her på vestlandet, tror de små "private" annleggene som ikke omsetter så mye, iallfall ikke i vinterhalvåret har en tedens til å bare sette en pris, iallefall høy nok til at vedkommende ikke kommer i minus på salget, å følge prisjusteringen dag for dag og time for time så de litt større og mer omsettende bunkersstasjonene tar seg tid til blr vel for krevende, igjen spesiellt i lavsesong, derfor, handler jeg der jeg vet jeg får god pris, tror ikke det er mye eller noe å hente på å få en bil til å levere 1000 liter på stedet her i mitt distrikt, men det har jeg heller ikke sjekket opp, hvor meget har en forresten lov å ha lagret ved f.eks garasjen av diesel på f.eks 1000 liters plastcontainere? (ble litt nyskjerrig på å få meg ett par tre 1000 liter jeg nå :lipseal::cheers:

Link to post
Share on other sites

Akkuratt nå er det påskepriser her i området. 1 krone opp jevnt. Er vel ikke noe annet en påsken som gjør dette tenker jeg. Vi klager ofte på hvor griske staten er på avgifter, men skal ikke glemme at oljeselskapene ser sitt snitt også.... ;)

 

Edit og offtopic:

Ang. billig "harry-flesk" så er det vel ikke noen steder jeg har vært en i norge når det kommer til kjip kvalitet på kjøtt-mat. Utvannet kjøttdeig, biffer som er fulle i sener og fett, bacen som er mer steike-flesk, koteleter som er snudde "sytten" ganger i kjøledisken osv osv....

 

Godt Norsk er tidenes myte om man har reist litt rundt.... ;)

Redigert av blacki (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Av alle avgifter som legges på dieselen, er det vel bare veiavgiften som ikke skal være på "avgiftsfri" diesel.(båtdiesel).

Hvis ikke prisdifferansen er tilsvarende veiavgiften (6-8 kr.??), blir vel fortenesten tilsvarende bedre.

Hvor mye er egentlig veiavgiften eller avgiftsdifferansen på dieselen?

Redigert av Jonas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er også sterkt varierende priser på dieselen også her på vestlandet, tror de små "private" annleggene som ikke omsetter så mye, iallfall ikke i vinterhalvåret har en tedens til å bare sette en pris, iallefall høy nok til at vedkommende ikke kommer i minus på salget, å følge prisjusteringen dag for dag og time for time så de litt større og mer omsettende bunkersstasjonene tar seg tid til blr vel for krevende, igjen spesiellt i lavsesong, derfor, handler jeg der jeg vet jeg får god pris, tror ikke det er mye eller noe å hente på å få en bil til å levere 1000 liter på stedet her i mitt distrikt, men det har jeg heller ikke sjekket opp, hvor meget har en forresten lov å ha lagret ved f.eks garasjen av diesel på f.eks 1000 liters plastcontainere? (ble litt nyskjerrig på å få meg ett par tre 1000 liter jeg nå :lipseal::cheers:

 

 

Det er ikke stort mere en ca 20liter du har lov til og ha i gasrasjen/huset eller på eindomen din. utenom det som er på bil/båt osv.

 

Du kan selfølgelig fylle en 5000liters beholder og ha i garasjen men du får et problem den gangen huset evt tar fyr. da er det bare og glemme forsikring.

 

Men jeg lurer på ossen reglene er for bønder? ser at dem altid har masse diesel liganes på låver:P

Det perfekte liv inneholder sommer, sol, båt, damer og alkohol.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ligger dere med tomme tanker om vinteren? Hvis oppvarmet opplag spiller det vel ingen rolle, men flere mener fulle tanker er å foretrekke for å redusere kondens igjennom vinteren. Selv har jeg kun litt over halv tank på min og må også ut å se etter billig diesel i Oslo området, noe som i seg selv er en selvmotsigelse.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...