haugi Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35416399 Synes kanskje denne kan passe inn i denne tråden;) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 http://www.finn.no/f...nnkode=35416399 Synes kanskje denne kan passe inn i denne tråden;) Den annonsen der har stått lenge ... lurer på hvorfor. Såvidt jeg har fått med meg kan det være litt å gjøre med bunnen på Fjordlingene, ihvertfall de med vanntunnell. Broderfolket har stor sans for Fjordlingen, søk litt på Youtube ... «... Tror Flyglingen med stora kompressoråttan klarade just 82 knop. ...» sier vel sitt. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 han mener kanskje kompressorsexan, men den er da altfor tung for en fjordling Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ivar Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 (redigert) "Flyglingen" var en Fjordling 17 med ombygd bunn - og innenbords kompressormatet bigblock V8 på 8.2 liter. Samme fyren hadde senere en annen fjordling med Merc Optimax 300XS på hekken Redigert 10.Juni.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
S/Y Emma Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
glalaks Svart 25.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 selco 13 med 5,7 liter v8 260 hk er vell en smule overmotorisert Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Teerex Svart 25.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 synd at videoen var så dårlig på slutten. hadde vært gøy å se Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Overskyet Svart 25.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 Har selv en Pioner 8 med Yamaha 9.5. Originalt er denne båten godkjent for maks 2.5HK. Første gang gikk akterspeilet, men etter riktige tilpasninger går det fint nå. Fikk den opp i 27 knop med en på 70kg. Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 er det en pioner 235? Noen kamerater prøvde med 9.9 på en 8, de fikk den ikke til å plane Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Overskyet Svart 25.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 er det en pioner 235? Noen kamerater prøvde med 9.9 på en 8, de fikk den ikke til å plane På min står det klart og tydelig "Pioner 8". 235 er vell en eldre modell av Pioner 8. Sikkert ikke store forskjellene. Min går opp i plan i revers Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 (redigert) den opprinnelige pioner 8 er ganske rund i bunnen - se bildet. Så kom 235 (som jeg mener å huske er tegnet av Amble) - og som nå tydeligvis kalles Pioner 8. Den går nok som en kule med 9.9 ja :) Redigert 25.Juli.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 26.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2012 Denne har akkurat passe motor Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ivar Svart 26.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2012 ikke så ofte man ser rooster tail'en strekke seg 10 båtlengder bakover :) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Evald JÃ¥stad Svart 26.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2012 eg har ein mk1 winrace 12/13 med 75hk stinger med standar prop gikk den ca 55knop! no holde eg på med å heva motoren slik at propellen er på overflaten med ein 5blader cleaver propell! håpe på 65 knop! har ikkje noe bilder eller video enno men håper å ordne det snart!! Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 27.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36229820 2X Yamaha 9.9. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 Han får større fart med 1 x 30 hk. De to 15 hesterne stikker for langt ned i vannet og gir for stor motstand. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Overskyet Svart 27.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 Han får større fart med 1 x 30 hk. De to 15 hesterne stikker for langt ned i vannet og gir for stor motstand. Ikke bare det. Bensinforbruket er langt værre enn en 30HK. Dessuten er ikke dette et "driftsikkert" oppsett. Han har 2 kontroller til å justere fart, nærmest helt latterlig. Hvis man altså ikke har disse på samme nivå så vil båten gå skeivt automatisk. Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 Hvis det er 20" stamme på de motorene (ser muligens sånn ut) så ville jo 15" stamme ha løst litt av fartsproblemet iallefall. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chrisrik Svart 27.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 hehe artig - men hvordan i alle dager greier han å synkronisere de to motorene når blir styrt med to ulike hendler - plasser sånn? Men barskt er det hehe! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Teerex Svart 27.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 (redigert) enten kjører han på full gass hele tia eller så er opplegget helt måse han kunne heller ha hatt 1 spak på hver side av rattkonsollen og kobla vekk hele rattet og bare styrt med gassen... Redigert 27.Juli.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chrisrik Svart 27.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 Bildene tatt i betraktning forøvrig så virker skipperen å være veldig fornøyd med skuta - og det er tross alt det viktigste! Men jeg må nok si meg litt enig med deg teerex, det virker litt måse hehe Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
ivar Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 uansett om man ville fått mer fart osv med 1x30, det er litt rått med dobbelmontasje på en så liten båt :) fant foresten dette bildet av det jeg tror er samme båten, her tror jeg nok motor #2 bare er hengt på hekken: Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 (redigert) det er nok samme båten ja Redigert 28.Juli.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Overskyet Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 (redigert) Båten har ligget mange ganger på finn.no. Virker som den blir solgt på slutten av hver sesong. Overskyet. Redigert 28.Juli.2012 av Overskyet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Evald JÃ¥stad Svart 11.August.2012 Link til dette innlegget Svart 11.August.2012 Winrace mk1 med 75hk johnson Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.