Jump to content

Prosjekt: Taule 23 (prosjekt 2)


M/S Bastard

Recommended Posts

Luka løsnet skuffende lett fra forma, så forma er like hel :wink:

Har lagt på 2 lag til i dag, og kalesjen er lagt i bløt i badekaret.

 

Så får vi se hvor mye sparkling som må til på luka da :rolleyes:

Luka passet forøvrig også bra :yesnod: , testet det før jeg la de siste 2 lagene

Topcoat har jeg også stående, hvit riktignok men det får duge

Link to post
Share on other sites

Har vært og handlet, Hagmans Stålplast sin glassfibersparkel.

Glassfiberarmert 2 komp. polyestersparkel.

Må vel være greit nok skulle jeg tro.

 

Kjøpte også ett par liter med kalesjeimpregnering.

Hvis kalesjen tørker til i morgen så skal den på rep., og hvis været holder seg i morgen skal den også impregneres.

Regner med at den jobben er lettest med kalesjen montert på båten?

Link to post
Share on other sites

Impregnering er definitivt lettest med kalesjen på båten ja! Jeg pleier å vaske den, montere den mens den ennå er fuktig, og smøre etter at den har tørket litt.

 

Det spørs om glassfibersparkelen er ideel til ditt bruk. Denne er beregnet for å fylle hull, ikke for å gi fin finsh. Bør derfor finsparkles til slutt med vanlig polyestersparkel/stålplast. Men du får prøve og se, det blir nok bra til slutt!!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jaja, ble ikke så halvgærent egentlig.

Jeg er ingen plaststøper, så dette får duge i første omgang. Formen er uten skader så hvis jeg får veldig lyst kan jeg støpe en til :rolleyes:

Har sparklet litt også, så får jeg pusse litt i morgen og se hvordan det ble.

Ble dog mindre sparkling enn jeg trodde, men man ser jo ikke grunnarbeidet før topcoaten er lagt på.

Kan det slipes og sparkles på topcoat?

 

Nå kommer vel dommen tenker jeg :sweat:

 

kabinluke2.jpg

Link to post
Share on other sites

Nei, den blir nok hvit.

Skulle jeg hatt samme farge som på overbygget, måtte jeg tatt hele overbygget også.

Og det har jeg ikke lyst til nå akkurat...

Hvis jeg har ett sted og stå etterhvert blir hele båten shinet opp utvendig også, men det er lenger frem i tid

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg har ett sted og stå etterhvert blir hele båten shinet opp utvendig også, men det er lenger frem i tid

 

Trodde dette bare var en bruksbåt mens du ventet på at du skulle gjøre bastarden ferdig :lol:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...