Jump to content

Prosjekt: Taule 23 (prosjekt 2)


M/S Bastard

Recommended Posts

...Pakketeip, går ikke det bra også tru?

Muligheten for at Polyestern "spiser opp" pakketapen er ganske stor - vil jeg tro...

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Mener ganske bestemt at polyester ikke løser opp pakketape (den brune tyoen) Ikke drep meg om jeg tar feil. Dreiv med litt forskning på det for et par år siden. Planen var å bruke pakketape men endte opp med en annen plastikk som man har bak dørtrekk på biler! ellers er det jo ganske fort å helsparkle den luka der å legge på noe blank maling!

Link to post
Share on other sites

...Bilde kommer hvis det blir vellykket...

 

:wink: ...og blir det misslykket vil vi ihvertfall ha bilde...

 

 

Det går nok bra, skal du se, Per Christian. Husk å IKKE støpe og / eller blande polyester direkte under lysstoffrør-belysning. Det er noe i lysets fargespekter (samt i direkte sollys) som setter i gang en aksellerasjon av herdingen! Kan være litt kjedelig hvis du tror du har 20min. på deg, også begynner polyester'n å gelere etter 5 minutter! Da kan du få panikk...

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Klargjort lukeformen, så da er det bare og begynne tidlig i morra med støpen.

Går det greit og støpe under 18 grader. når formen skal inn i rundt 20 grader rett etterpå?

 

Eller bør jeg stå inne under støpearbeidet, tenker på lukt osv.

Alt. er og stå i portåpningen evt

Link to post
Share on other sites

Mnei, det skal du alldeles ikke Hr. Per.

Akkurat nå skjer det mye rart inni laminatet ditt.

Den yttre barrieren har formet seg og sørger for at styren ikke unnslipper men lenkes opp med resten av materialene.

Her flyr frie radikale rundt og lenker og lenker og lenker. Det er varmt inni der.

Vent til i morgen.

Ta laminatet ut av forma. Det har krympet, så det kan være vrient nok siden det er bygget med 90 graders vinkel.

Slip godt og rengjør med styren.

Legg på så mye laminat du trenger.

Link to post
Share on other sites

Okei, men rengjøre med styren? Kan det rengjøres med noe annet, som jeg kanskje har stående?

 

Tenkte å foreslå litt trøndersk HB, men det har du sikkert ikke likevel :lol:

 

Men nå syns jeg du leder ille mye over meg ang oppussingen. Har jobba en del i det siste, men i morgen og søndag blir avgjørende for meg. Motoren skal startes innen fredag, for da skal den på vannet :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...