Jump to content

Prosjekt: Taule 23 (prosjekt 2)


M/S Bastard

Recommended Posts

Det var da rimelig finér, men den jeg bruker ligner mere på eik i fargen.

Jaja, blir ihvertfall mye penere enn furufinér.

 

Har beiset bare ett strøk på listene (gran) men jeg kunne ha dratt av med en fille etter påføring, da ville det ikke blitt like mørkt.

Men blir reisverket ditt synlig da Walter? Skal du ikke kle innvendig?

 

God helg ja, i morgen er hviledag :smiley:

 

Fikk skjært ut ferdig fronten på pentry i dag.

Belistning begynner jeg på imorgen kveld, eller Søndag.

Da fikk jeg selvsagt ikke begynt på støpeformen i dag, men har matrialene klare dog

 

Tid for en kald en nå...

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tidligere har jeg brukt owatrol edelolje, og var mye mere fornøyd med den. Lakk vurderer heller ikke jeg. En kompis av meg sprøyta alt treverk i båten med gulvlakk. Det ble drit-strøkent :yesnod: Ser ut som det er gjort profesjonellt. Og det er fire år siden, og lakken holder seg like fin den dag i dag :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Fikk gjort mere enn jeg trodde i dag.

Synd jeg manglet 1 meter med hjørnelist, for da hadde begge dørkarmene vært ferdig.

Gjenstår og lage til endevegg, og tilpasse benkeplaten mot skroget. Benken blir ikke så dyp som på bildet.

Da er det bare og vente på oppholdsvær, for jeg tar ikke sjansen på og få vanndrypp på finéren.

Blir det dårlig være begynner jeg på kabinluke

 

pentry6.jpg

Link to post
Share on other sites

Supert Per Chr.!

Hvor bred / lang / høy er denne "greia" og hvor fikk du tak i den - er den dyr? Praktisk med vask og plass til primus samtidig.

 

Noe spesiellt du gjør med tanke på vannsøl på baksiden av vasken? At ikke vann lekker forbi kantene og inni kanten / snittflaten på kryssfineren?

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Den fant jeg på finn.no, har sittet i en Nidelv. Ga 950 inkludert frakt.

Leita lenge etter ett slikt beslag.

Målene på dette er 107 cm langt, høyde 82 cm og dybden er 38 (beslaget). total dybde på det dypeste blir ca 42-43 cm.

Jeg forsegler finérkanter med epoxy, renger med at det er greit nok.

Kommer også til og legge en list inntil skrog og skott oppå benkeplaten.

 

Jeg bommet litt på avstanden mellom døråpningene, så jeg må trikse litt med listverket her :blush:

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Æsj, stor fargeforskjell på platene.

Så da må pentryet beises ett strøk.

Konsollen sier jeg meg ferdig med sålangt, mangler hengsle bare foreløbig.

Karmene til pentryet er ferdig kappet og beiset ett strøk.

 

Siden jeg må beise pentryet får jeg ikke montert lister i morgen, så da gyver jeg løs på formen til kabinluke.

 

Stor fargeforskjell :headbang:

 

pentry7.jpg

Link to post
Share on other sites

Ref: "...Æsj, stor fargeforskjell på platene.."

 

Er det forskjell på 1 og 2 strøk med beisen?

 

Pentry-seksjonen "ser ut" som teak mens stol-pallen ser mere ut som mahogny (med stort mønster...). Du har nok brukt 2 forskjellige kryssfinér-plater - mønsteret er jo helt annerledes, Per Christian - og da blir vel fargen forskjellig, vel...?

 

P.S.: Misunner deg den store plassen du har å boltre deg på - da skulle du sett garasjen min akkurat nå.... :crazy:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har ikke beiset pentry, men lagt 1 strøk Benar.

Ja, forskjell i veden også.

 

Men jeg får det nok til og ligne hverandre tenker jeg.

Hvis ikke så får jeg kle pentryet med en 3 mm finer jeg har liggende, som er mere rød.

Jeg hadde dette problemet med Bastarden også, hvor det var fargeforskjell på plater i samme stabelen.

 

Er trangt nok på jobben også, der hvor jeg står med dette. Fordelen er at det er varmt, nesten for varmt :sweat:

I garasjen hjemme står dørkplatene til Bastarden for opptørking, før videre behandling.

 

Håper på litt oppholdsvær snart så jeg kan levere kalesjen for litt rep

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noenlunde lik farge nå, tør ikke ett strøk til så det får bli med dette.

Da mangler enden (skottet) på pentryet, så skal det snart være klart for montering :smiley:

 

pentry8.jpg

 

Formen til luka er montert sammen også i dag.

Ser denne avrundingen på toppen grei ut? Skal også pusse hjørner runde, men det må tas på frihånd.

 

Beklager litt uklart bilde :blush:

 

lukeform3.jpg

 

lukeform1.jpg

 

Bør eller må jeg sparkle alle skruehull?

Ble en del skruer for og få dette til og sitte godt, tar ikke sjansen på at noe løsner under støpingen.

Burde vel bli grei og støpe på denne saken, er min første støpejobb med glassfiber dette så...

 

lukeform2.jpg

Link to post
Share on other sites

Macgyver :diving:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

MACGYVER mister Per MACGYVER

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...