Jump to content

Fotocelle som slår av ankerlanterna


Herman

Recommended Posts

Hydrosphere

har nå kommet med en automatisk ankerlanterne med innebygget fotocelle. Lanternen er totalt forseglet og skal visstnok vare i 5-8 år. Synes selv 5-8 år var snaut, men det er vel batteriene som tar kvelden og dissse kan ikke skiftes da enheten er forseglet. Er man litt fingernem klarer man sikkert å få den åpnet og satt inn nye batterier.

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Mer info på denne linken

Ser at KEMO-Electronic kun selger til godkjente firma.... og ser på informasjonen at de har distributør i Norge. Noen som vet hvem dette er??

 

Anbefalt kundepris på boksen som Tine II har var jo ikke helt avskrekkende ... så den kunne jo være morsom å prøve (også på hytta, nå som båten står på land... :cool: )

 

 

-steinar

 

trykkleifer... hvordan kan dt ha seg??

Redigert av fredriksen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Jeg fant igjen denne tråden, og her står det mye interesssant, selv om mye av elektronikken går langt over hodet på meg...

 

Lasse prøvde seg med loddebolten, men resultatet ble ikke som ventet. Antagelig fordi et lysrør ble benyttet som "lanterne". Har du forsøkt med en vanlig glødelampe?

 

Er det noen som har erfaring med denne boksen fra ELFA? Jeg har litt vanskelig for å skjønne hvordan den skal monteres. Ser for meg ut som at lyssensoren er montert rett på kortet. Da må den monteres i en vanntett boks og settes utendørs, men boksen vil jo stenge for lyset. :confused:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Lasse prøvde seg med loddebolten, men resultatet ble ikke som ventet. Antagelig fordi et lysrør ble benyttet som "lanterne". Har du forsøkt med en vanlig glødelampe?

Det var lysrøret som ga resonansen, men jeg fikk det liksom aldri helt stabilt, og dessuten lodda jeg stadig litt feil så til slutt mista jeg motivasjonen, og hele greia havnet i skoesken for uferdige prosjekter. :smiley:

 

Der har prosjektet blitt liggende ....

Link to post
Share on other sites

hele greia havnet i skoesken for uferdige prosjekter. :smiley:

Hvis du får plass til alle dine uferdige prosjekter i en skoeske må jeg si jeg misunner deg :lol:

 

Så du prøvde altså med en glødelampe, men det var fremdeles ustabilt?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Hvis du får plass til alle dine uferdige prosjekter i en skoeske må jeg si jeg misunner deg :lol:

 

Så du prøvde altså med en glødelampe, men det var fremdeles ustabilt?

Nei, ikke på samme måten men jeg hadde problemer med å få justert inn op amp'en etter det jeg husker. Mistet hvertfall all motivasjon, og fant bedre ting å bruke tiden på :smiley:

NB! Burde vel stått "i en av skoeskene" (har mange)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...