Jump to content

Bygging i strandsonen


Concorde

Recommended Posts

Det er jeg enig i når det er til sjenanse for andre, ellers synes jeg at det pynter opp skjærgården med fine hytter eller naust i tradisjonell stil, men det synes desverre at trenden går mot skjærgårdshytter i funkisstil og det har jeg ikke sansen for.

Link to post
Share on other sites

Jeg ser at du er fra Fitjar. Dette området er fremdelses godt bevart og langt fra Sørlandske tilstander. Slik bør det fortsatt være. Det synes ihvertfall jeg som gjennom mange år har lært å sette pris på dette øyparadiset. Vær derfor positiv til at ting skal foregå i kontrollerte former, og at det ikke er fritt fram.

Redigert av Blanco (see edit history)

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Det er jeg enig i når det er til sjenanse for andre, ellers synes jeg at det pynter opp skjærgården med fine hytter eller naust i tradisjonell stil, men det synes desverre at trenden går mot skjærgårdshytter i funkisstil og det har jeg ikke sansen for.

Tradisjonell eller ei. Poenget er vel at de som tar seg tilrette i kystsonen gjør dette på bekostning av alle oss andre.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Helt enig med deg Alvine.. Det er ikke hyttene jeg først og fremst reagerer på, men at en omgås reglene på en så lempfeldig måte. Her nede i Kristiansand ser vi stadig "sjøbuer" med parabol og innlagt vann. Dynene henger til og med til lufting ut gjennom vinduene. En sjøbod eller naust er beregnet på små båter og dertil tilhørende sjørelatert utstyr, f.eks. fiskeredskaper. Tviler på at paraboler kan brukes til fiske. I mange tilfeller synes jeg at det offentlige er alt for feige til å begjære opphør av ulovlighetene.

Redigert av Per Kålin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Foreslår øyeblikkelig riving med skarpt skudd av ulovlige bygg, siden de først er der, og har utstyret i orden.

 

Folk som tar seg til rette og snylter av felleskapet, mens vi andre må følge reglene, anarkister og pakk! :puke:

 

Får håpe "lov og orden partiet" tar de skyldige og rensker opp i alle ulovlighetene i strandsonen en gang for alle, hvis de får makt etter neste valg. Skal bli fint med et parti som ikke legger fingrene i mellom og straffer ordentlig. Kanskje vi da får se et ordentlig kraftak, hvor bygg rives og kjeltringene virkelig blir tatt hardt?

 

Vi krysser fingrene..

Link to post
Share on other sites

Foreslår øyeblikkelig riving med skarpt skudd av ulovlige bygg, siden de først er der, og har utstyret i orden.

 

Folk som tar seg til rette og snylter av felleskapet, mens vi andre må følge reglene, anarkister og pakk! :puke:

 

Får håpe "lov og orden partiet" tar de skyldige og rensker opp i alle ulovlighetene i strandsonen en gang for alle, hvis de får makt etter neste valg. Skal bli fint med et parti som ikke legger fingrene i mellom og straffer ordentlig. Kanskje vi da får se et ordentlig kraftak, hvor bygg rives og kjeltringene virkelig blir tatt hardt?

 

Vi krysser fingrene..

 

Vær litt forsiktig med hvem du kaller pakk! Hytte folk er folk de og!!

Link to post
Share on other sites

Dette er det beste som har skjedd på mangen år! Folk tar seg til rette, og i eit øyrike som Fitjarøyane synest eg det er på tide med ein oppstramming. Håper dette er begynnelsen på fleire slike aksjonar, då Fitjarøyane ikkje er verre enn andre stadar. Dette er eit øyrike som eg håper kan komme almenheten tilgode også i kommane generasjar. Det store satsningsområde med svert mangen hytter, er på Kråko, noko som er konsentrert og nårmane "fastlandet".

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Vær litt forsiktig med hvem du kaller pakk! Hytte folk er folk de og!!

 

En som rapper bilstereoen blir jo fort kalt for tjuvpakk. En hytteier som bygger ulovlig i strandsonen (og alle vet at det er ulovlig), og dermed stjeler ankringsplasser, fiskeplasser, badeplasser, rekreasjonsplasser fra oss alle, er ikke det et pakk?

 

Og anarkist slengte jeg på siden de som gjør dette ikke gjør noen åpenbare forsøk på å forholde seg til samfunnets lover og regler.

 

Hyttefolk eller ei...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...