Concorde Startet 15.April.2008 Del på Facebook Startet 15.April.2008 http://www.fitjarposten.no/artikkel/2232_t...ng-i-strandsona Sitér dette innlegget Link to post
Concorde Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 Ha ha, knallbra!! Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 (redigert) Synes jeg ser denna karen i BLINDLEIA. He,he og atter he,he.... Har de tenkt å skyte med skarpt også??? Jeg måtte virkelig tilbake til avisa for å sjekke om dette var fra 01.04.08. Per Redigert 15.April.2008 av Per Kålin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Concorde Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 Det står hverfall ikke på resursmangel hvis regimet kan få ta noen av sine egne innbyggere, den lille kommunen burde være glad for hver som gadd å legge igjen penger der Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Neste blir vel at HV skal sjekke om du betaler tv-lisens... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Det vil nok aldri skje. Men KV har politimyndighet og jobber på oppdrag bla fra politiet. Og bygging i strandsonen er definert som miljøkriminalitet - og det er en alvorlig sak. Sitér dette innlegget Link to post
Concorde Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 Det er jeg enig i når det er til sjenanse for andre, ellers synes jeg at det pynter opp skjærgården med fine hytter eller naust i tradisjonell stil, men det synes desverre at trenden går mot skjærgårdshytter i funkisstil og det har jeg ikke sansen for. Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 det er med andre ord OK så lenge det faller i smak? Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Concorde Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 når det er til sjenanse for andre Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 (redigert) Jeg ser at du er fra Fitjar. Dette området er fremdelses godt bevart og langt fra Sørlandske tilstander. Slik bør det fortsatt være. Det synes ihvertfall jeg som gjennom mange år har lært å sette pris på dette øyparadiset. Vær derfor positiv til at ting skal foregå i kontrollerte former, og at det ikke er fritt fram. Redigert 15.April.2008 av Blanco (see edit history) Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
REM Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Det er jeg enig i når det er til sjenanse for andre, ellers synes jeg at det pynter opp skjærgården med fine hytter eller naust i tradisjonell stil, men det synes desverre at trenden går mot skjærgårdshytter i funkisstil og det har jeg ikke sansen for. Tradisjonell eller ei. Poenget er vel at de som tar seg tilrette i kystsonen gjør dette på bekostning av alle oss andre. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Concorde Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 Joda,jeg er enig med at det er kontroll med det slik at de fineste badeplassene og nattehavnene ikke blir ødelagt, men jeg tror heller ikke at det er i noens innteresse. Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 (redigert) Helt enig med deg Alvine.. Det er ikke hyttene jeg først og fremst reagerer på, men at en omgås reglene på en så lempfeldig måte. Her nede i Kristiansand ser vi stadig "sjøbuer" med parabol og innlagt vann. Dynene henger til og med til lufting ut gjennom vinduene. En sjøbod eller naust er beregnet på små båter og dertil tilhørende sjørelatert utstyr, f.eks. fiskeredskaper. Tviler på at paraboler kan brukes til fiske. I mange tilfeller synes jeg at det offentlige er alt for feige til å begjære opphør av ulovlighetene. Redigert 15.April.2008 av Per Kålin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hagalio Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Vi ser at de har folk med fra teknisk etat, håper de har "rent mel" i posen. Sitér dette innlegget Link to post
Concorde Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 Vi ser at de har folk med fra teknisk etat, håper de har "rent mel" i posen. Ja det var det da Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Foreslår øyeblikkelig riving med skarpt skudd av ulovlige bygg, siden de først er der, og har utstyret i orden. Folk som tar seg til rette og snylter av felleskapet, mens vi andre må følge reglene, anarkister og pakk! Får håpe "lov og orden partiet" tar de skyldige og rensker opp i alle ulovlighetene i strandsonen en gang for alle, hvis de får makt etter neste valg. Skal bli fint med et parti som ikke legger fingrene i mellom og straffer ordentlig. Kanskje vi da får se et ordentlig kraftak, hvor bygg rives og kjeltringene virkelig blir tatt hardt? Vi krysser fingrene.. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Hva skal en gjøre da når en eier en relativ stor eindom på ei øy og ikke får bygge hytte til tross for at bygget ikke er synlig fra sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Om man eier 50.000 mål i Rondane og ikke får bygge fordi det er vernet område - kan man da bygge et sted ikke så mange ser? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Vernet område Ja jeg hadde bygd på en plass med lite folk. Det er ganske så enkelt å verne andres eindom. Sitér dette innlegget Link to post
Concorde Svart 15.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2008 Foreslår øyeblikkelig riving med skarpt skudd av ulovlige bygg, siden de først er der, og har utstyret i orden. Folk som tar seg til rette og snylter av felleskapet, mens vi andre må følge reglene, anarkister og pakk! Får håpe "lov og orden partiet" tar de skyldige og rensker opp i alle ulovlighetene i strandsonen en gang for alle, hvis de får makt etter neste valg. Skal bli fint med et parti som ikke legger fingrene i mellom og straffer ordentlig. Kanskje vi da får se et ordentlig kraftak, hvor bygg rives og kjeltringene virkelig blir tatt hardt? Vi krysser fingrene.. Vær litt forsiktig med hvem du kaller pakk! Hytte folk er folk de og!! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Er det ikke slik at Fitjar planlegger en hyttelandsby, mange hundre (500?) hytter? Sitér dette innlegget Link to post
Rolfsnes Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Dette er det beste som har skjedd på mangen år! Folk tar seg til rette, og i eit øyrike som Fitjarøyane synest eg det er på tide med ein oppstramming. Håper dette er begynnelsen på fleire slike aksjonar, då Fitjarøyane ikkje er verre enn andre stadar. Dette er eit øyrike som eg håper kan komme almenheten tilgode også i kommane generasjar. Det store satsningsområde med svert mangen hytter, er på Kråko, noko som er konsentrert og nårmane "fastlandet". Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 I Trøndelag sammarbeider Kommunen og naturkreftene om å holde alt byggverk vekk fra strandsonen , her tok først Naturen nedre balkong og etterpå tok Tekn Etat øvre balkong . Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Vær litt forsiktig med hvem du kaller pakk! Hytte folk er folk de og!! En som rapper bilstereoen blir jo fort kalt for tjuvpakk. En hytteier som bygger ulovlig i strandsonen (og alle vet at det er ulovlig), og dermed stjeler ankringsplasser, fiskeplasser, badeplasser, rekreasjonsplasser fra oss alle, er ikke det et pakk? Og anarkist slengte jeg på siden de som gjør dette ikke gjør noen åpenbare forsøk på å forholde seg til samfunnets lover og regler. Hyttefolk eller ei... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.