Jump to content

Prosjekt: Bygge kombisjark ut av en gammel 23' plastsnekke


Walter_S

Recommended Posts

Vektøkning over vannlinjen har jo økt formidabelt, flere hundrede prosent

 

Tipper dette lar seg utjevne relativt greit ved hjelp av litt ballast. Det er ikke så dramatiske dimensjoner det er snakk om, og det finnes tusenvis av båter med tilsvarende overbygg som er stabile som bare det...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har nettopp lest i en annen tråd at noen konstaterer noe sånt at det "...er så lite som forgår på ÅF nå att alt er interessant lesing...", og da tenkte jeg att det var på tide med et nytt innlegg her også. Man får vel bidra til litt tidtrøyte for almuen - man kommer da fra et møblert hjem... :wink:

 

Det var nå dette inlegget som idag fikk meg på tanken å skrive litt mer om Samson - som jeg nok har nevnt en del ganger.

... håper du og samson fortseter og går tur - puddel er under vudert

He-he, Joda, jan martin - puddel er undervurderte hunder.

 

Og jeg er av det hundeeier-slaget som opprinnelig mente "...aldri i livet at jeg går tur med en puddel i bånd..." og mente det også! Fordi hundene vi / jeg har hatt hittil, har alltid vært av det solide slaget. Brukshunder. Puddel har for meg vær synonym med gamle damer med blått hår (grå egentlig, men med et lilla-blåskjær), briller med diamanter på og alt for mye lebestift... :giggle:

 

Lite visste jeg at mitt barske-brukshund-standpunkt kom til å bli rokka på, og det av mine egne. Yngstedattern, som bor i en blokk i Oslo, skaffet seg (for en 6-7 år siden) plutselig en liten sort dvergpuddel. Da jeg fikk høre det, var min første reaksjon bare... :rolleyes:

 

For det første - Hva skulle hun med hund? Og for det andre - Puddel er ikke hund.

 

Da dattera kom på besøk her på Tangen, mens Samson bare var en 10-12 uker gammel, var det ikke lenger spørsmål om hva som var og hva som ikke var hund. Man måtte bare bli glad i den lille krabaten med blå øyne, uten hår på magen og så korte bein att'n hadde problemer med å komme over treassedør-terskelen!

 

samsonhvalp_blur.jpg

 

Det ble mye lek og kosing med denne ull-dotten. Jeg så ikke lenger en puddel, bare et levende vesen som trengte trygghet. I løpet av noen måneder viste det seg at hunden ikke kunne være i den blokka dattera min bodde i. Samson holdt leven og gjødde fra hun gikk ut av døra til hun kom hjem. Et utbrudd av allergi hos hundeeieren var det siste som skulle til. Samson flytta til Kråkerøy og huset på Tangen - midlertidig - til Lillian (datter) fikk ordnet med en eller annen løsning.

 

Og den beste løsningen for alle var selvfølgelig adopsjon og nytt hjem på Tangen. Og slik ble det. Fra å si "...aldri i livet at jeg går tur med en puddel i bånd..." ble det til min daglige morgentur på ca 1 time, som jeg ikke har lyst til å unnvære!

 

SAMSON_800x600_018.jpg

Her er Samson i sin velkjente positur, sittende i stuevinduet i annen etasje i huset vårt på Tangen. Derfra har han full kontroll på hva som foregår på tomta og på veien forbi oss. Derfra har han også utsikt til bryggeplassen min, ytterst på Baardsenbrygga.

 

bp_samson_ivindu.jpg

Samme sted.

 

 

Jeg-vil-ombord_800x600.jpg

Samson har vært med ombord i alle båtene vi har hatt. Her maser han og vil ombord igjen, etter å ha vært i land og utforsket Dannemark/ Ulöen på båtferie i Sverige.

 

 

SMALL_20030604_20.JPG

Ombord i alle båtene har fort blitt vandt til å se levende fisk. Og lukten av torsk, f. eks. er ikke noe nytt for han. Faktisk så...

 

SamsonTorsk2.jpg

...er han så glad i fisk at han ikke går av veien og forsyne seg litt her.

 

 

KariOgSamson.jpg

Når han er ombord så må han alltid gå med flytevest, selvfølgelig. Her speider han etter måker. Han liker ikke måker og skjærer og tar og "buffer" på dem. Ute jager han dem, såsnart en skjære eller måke viser seg. Grunnen til uvennskapet med disse bråke-fuglene er nok at en gang en måke og en annen gang en skjære spiste opp maten hans, da den sto fremme på verandaen. Og det glemmer han ihvertfall ikke! :smash:

 

 

Small_008_05.jpg

Samson ble tidlig interessert i mekanikk, og da helst av det grommeste slaget: En båtmotor av merke Sabb! Han er ivrig til å se på når jeg tar service på motoren, eller skifter olje, og denslags. Da er han med!

 

 

bp_motormannen_samson_31.jpg

Så lukter det ofte både olje og diesel av. Han må være med og "hjelpe til" med alt jeg gjør.

 

Samson-og-Sabben_34.jpg

her er vi akkurat ferdig med å vaske ut kjølen ombord i Grimsøy 26'en...

 

bp_samsonibaaten.jpg

I velkjent positur på akterbenken ombord i Tromøy'en.

 

bp_samsonibaaten_06.jpg

Her sjekker Samson oljetrykk og vanntempen på Sabb motorpanelet.

 

 

samsonsombaatbygger800x600.jpg

Han er også med oppi >MALAIKA< nå under ombyggingen, med mindre det blir snakk om å slipe polyester eller annen støvete arbeide. Alt synes så godt på han, siden har er svart! :rolleyes: Har nok måttet støvsuge han, mer enn en gang....

 

 

verktoey_samson.jpg

Her et litt uheldig mobil-bilde:

 

 

Nå om vinteren har han på seg refleksvest.

bp_samsonimosjon_13.jpg

Her er vi på den daglige morgenturen og Samson traver bortover veien ved siden av meg.

 

 

bp_samson_004.jpg

Her holder han øye med endene i Båtforeningen. Det at noen kan finne på å mate endene med gammelt brød, mens han bare må se på, synes han er skikkelig urettferdig. I kaffeslaberdas i båtforenings-bua er Samson en velkjent gjest. Vi er jo innom nesten hver dag og han har blitt utnevnt til "Æresmedlem" i foreningen.

 

 

bp_samson_090.jpg

Samson er alltid den første til å løpe ut på en brygge. Han vet at jeg som regel kommer etter.

 

 

bp_samsoniveien_191208_59.jpg

Han er vandt til at jeg fotograferer mye. Her er han "linselus" og har en egen tendens til å komme i veien for motivene jeg holder på og fotografere. Stadig på farten og utforske både her og der...

 

 

Og det var historien om Samson - En god kompis og følgesvenn!

 

Prækas!

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Puddell!!!!! hallllllo :puke: hadde jeg svart for ett par år siden. Til da hadde jeg bare hatt brukshunder i huset, og hadde jo bestemt meg for att noen annen hund enn (Jàmthund) skulle ikke jeg ha i hus. Men så måtte vi desverre avlive hunden pga kreft, og ny hund ble ikke aktuelt for vi følte att det tok for mye tid, for å ta vare på og trene hund til jakt. Etter noen måneder kom fruen og barna hjem med en KATT!!!!! :puke::puke: Nå etter 2 år har jeg faktisk :blush: begynt å bekymre meg litt hvis den er ute for lenge. Men i båten får den nå ikke være med da.

Forstår att du kan bli glad i en så "unyttig" hund som en puddel er. :wink:

Forøvrig er jeg en ivrig leser av din tråd og gleder meg til fortsettelsen i restaureringen.

Link to post
Share on other sites

Fant dette på Wikipedia;

 

Puddellignende hunder har eksistert i flere hundre år og ble tradisjonelt benyttet som jakthunder på andefugler og vadefugler. Slike hunder ble tidligere også benyttet som hjelpere ombord på fiskebåter, der de hadde som oppgave å apporterte ting som var falt over bord.

Link to post
Share on other sites

Fant ut at det var hele 4 dager siden siste gang jeg hadde noe på gang her i denne tråden, så det er på tide at jeg gjør noe med det. Dagens innlegg er jo også litt mere maritim, både i ånd og av setning, enn forrige "hunde-innlegget" - dette for å opprettholde balansen sånn nogenlunde.

 

Det er også noen dager siden jeg tok denne serien med bilder, som nå kommer her. Det var før dette elendige snø- og drittvær som vi har hatt over oss de siste dagene. Denne dagen (javel da! :wflag: Det var fredag den 9. januar 2009 og klokka var vel rundt 11-tiden på dagen...) skinte faktisk solen fra nesten blå himmel!

 

Samson og jeg var sent ute med morgenturen den dagen, men det hadde sin god grunn! :tongue:

 

Stort sett er det slik i det Walterske hjem at fruen i huset reiser og besøker yngstedatteren (Samsons egentlige eier, hvis du leste siste føljetongen om "Pitt-Puddelen" i huset på Tangen) som bor i Oslo. Dette skjer annenhver uke, på torsdag / fredag. Kona er altså borte i 2 hele dager, og Samson og jeg er i mellomtiden "fri og frank" til å finne på hva vi vil.

 

Men, slik frihet kommer ikke helt uten ansvar! :nono: Neida, avtalen går utpå at annenhver uke så skal Walter, med god hjelp av Samson, stelle i huset og ta fredagsrengjøringen! :blush: Vel, det er jo faktisk ikke mer ennrettferdig, når vi nå har gått av med pensjon, at vi deler på oppgavene så godt vi kan. Og Samson er jo fyr og flamme når jeg starter støvsugeren, så for han er dette ukens høydepunkt!

 

Kort fortalt (akkurat dét er alltid en spesiell utfordring for meg...) så tok vi en omgang med vaskekosten hjemme i huset, både i 1. og 2. etasje, om morningen før vi bega oss ut i det fri for å ta vår vanlige morgentur. Denne dagen var som allerede nevnt, været meget behagelig så vi gikk vel og lenge. På returen stakk vi, som vanen er, innom småbåthavna nederst i Trolldalen og gikk straks ut på C-brygga, eller også kalt for "Losbrygga" som den opprinnelig var oppkalt etter siden losbåten visstnok var stasjonert der for lenge siden - ihvertfall før min tid her på Tangen.

 

Og grunnen til at vi straks og så målrettet gikk ut på C-brygga var at vi på vei nedover Trolldalen hadde oppdaget den knall-røde Peugeot'en til han Willy A. parket på sin sedvanlige plass, og da visste vi jo at Willy nok satt ombord i sin ombyggde Viksund 660 - selvfølgelig da fortøyd på C-brygga. Han gjør det av og til, han Willy. Sitte og tenke for seg selv! Han er jo litt av en amatør-filosof med mange gode og treffende replikker på lager, og som alle gode filosofer trenger han en del tid for seg selv, (til ettertanke, går jeg ut ifra...) alene med tankene sine. Og hvis du spør han, hva han holder på med, så lyder alltid samme svar at han "...sitter og planlegger neste trekk!"

 

Samson er som regel først ut på brygga og vet nøyaktig hvilken båt vi skal stoppe opp på, for å snakke med Willy. Han kjenner Viksunden til filosofen. Der står han (hunden altså...), nistirrende nedi filosof-båten, logrende med halen og små-klynkende, helt til jeg komme ut dit selv. Willy pleier å komme ut fra styrhuset sitt og henge over overbygget og stå og præke med meg.


Og her må jeg ta en liten digresjon og komme med noe opplysning am "Brygge- og Stolpe-kjører-Foreningen" som jeg er medlem i og som jeg nå har nevnt en del ganger. Foreningen består av 6 medlemmer (inklusive svigersønn JIBB som er båtløs) og 5 båter. Og siden jeg nå har fortal og igjen forteller såpass mye om "Willy A" og "Walther i Bakken" og "Håkon A" og "Odd I" at jeg som snarest må vise et bilde av disse.

 

Derfor har jeg lagt her ut et bilde hvor iallefall de andre 4 båteiere er med på ett og samme bilde. D.v.s. de var jo opprinnelig ikke på samme bilde heller, det var bare jeg som har "skjøtet" dem sammen i et slags panorama-bilde av 2 forskjellige bilder. Ikke særlig vellykket, som man ser, men det får duge! :smash:

 

http://home.online.no/~walsch/artimages/BP...rerPanorama.jpg

BP_StolpekjoererPanorama.jpg

Men her er iallefall, fra venstre til høyre: "Håkon A" som holder på å sløye en torsk ombord i jolla si. Så står der "Odd I" i jolla si, ikledd oransj gummi-hyre og prekær med han "Walther i Bakken" som, iført blå-rød flytedress står ombord i sin tresnekke "Troll", og siste og helt til høyre står foreningens rappkjefta amatørfilosof, "Willy A" ombord i sin Viksund 660.

 


Så også denne dagen. Mens vi sto og pratete om ditt og datt og kom innpå de stor, virkelig viktige verdensbegivenhetene, så som hvor mange kreps han fikk i tenene sine igår og hvor mye strøm det var ute ved "Hummerkrakken" - da hørte jeg det for første gang - og ble midlertidig litt fraværende.

"Hører du"? spurte jeg Willy - "nå kommer'n. Enten nedover sundet og da er'n vel oppe ved Flyndregrunnen nå, eller hvis han kommer sørfra og er på vei innover, da har han rundet Arisholmen og nærmer seg Vraketangen - tenker jeg - etter lyden å dømme!"

 

Nei, Willy kunne ikke høre noe, men det var ikke så rart, for han hadde P4 på radioen og den overdøvet nok den lavfrekvente og bassaktige romlingen som man hører først, når dem begynner å nærme seg. Merkelig dette med lyder på og ved sjøen. Det bærer som regel langt og går faktisk hjennom husvegger. Hvis vi sitter en par-tre karer i forenigsbua og "preiker" mens vi svinger kaffekoppene så stopper en av oss plutselig opp og sier "Hør nå kommer det noen opp sundet"! Det er nesten som underbevisstheten som fanger opp lyden først, før man faktisk er klar over den. Og alle tier stille, unntagen han "Walther i Bakken" som av og til er vanskelig å få stogga - og så lyttes det. Ja, hvem kan det være? Er det Leca Nord eller er det "Balder" eller "Bamse" eller bare lille "BE-Be"?

 

Og slik var det denne dagen også, mens jeg sto på brygga og Villy nede i båten sin, med P4 på radione på, og jeg hørte denne lavfrekvente romlingen først. Det er lyden, eller til å begynne med nesten bare vibrasjonenen, av en stor dieselmotor. En eller annen større båt nærmer seg sundet vi sto ved. Jeg hørte lyden tydelig nå og kunne konstatere at det var en av de store taubåtane som pleier å ligge oppe i Østerelva. Enten "Bamse" eller "Balder".

 

Jeg løp ut ytterst til brygga og speidet ned- og opp-over. Og riktignok ovenifra <Flyndregrunnen> så jeg noe rødt som nærmet seg Tømmerhella. Det var "Balder" med den svære, svarte lekteren "Kronos" på slep.

 

Da var det bare å rote frem mitt nye kamera av kamera-baggen og gjøre seg klar til å "skyte"! Mye tid er det ikke fordi slepet akkurat passerer under Kjøkøybrua og vil passere her ved brygga hvor jeg står om sirka 20-30 sekunder...

 

Husk og klikke i tittellinjen på hvert av bildene - og så å klikke én gang til når bildet har kommet opp i eget vindu, for å se båtene i større målestokk!

 

1231606666_resized.jpg

Første bilde viser at slepet akkurat har passert under Kjøkøybrua og er på full fart nedover Kjøkøysundet og forbi meg, der jeg står ytterst på C-brygga.

 

 

1231606677_resized.jpg

Her er baugen på "Balder" nesten tvers av C-brygga....

 

 

1231606690_resized.jpg

Og her er'n forbi meg og drar fra. Umulig å få et bilde av hele slepet p.g.a. lengden på det. Mens jeg tar dette bildet så kjenner jeg alle hestene i "Balder's" maskinrom og kan høre kjølevannet fosse ut av den røde buken. Eksoslyden blir straks "tørrere", ja nesten "snerrende" nå, da eksos-rørene fører lyden bakover og mot meg...

 

Jeg kjenner at vibrasjonenen rister brygga jeg står på og dirringen går gjennom kroppen min. Dette, samt lyden av store stempler på vei opp og ned i sine vannkjølte foringer med taktfaste (hjerte)slag, er en opplevelse jeg aldri blir lei av! Jeg kan neste ta på slepet, det er maks 10-15 meter ut til "Kronos" som nå drar forbi meg.

 

 

1231606705_resized.jpg

Og der ser jeg også "BEBE" - den minste av de røde slepebåtane oppe i Østerelva - som holder igjen bakerst i aktervaieren på "Kronos".

 

 

1231606723_resized.jpg

Og her er de kommet et stykke nedover sundet - omtrent på høyden av Kjøkøyskjæret, eller "Daumannskjæret" som det også heter. Jeg må hele tiden justere tele-zoomen nå for å fylle hele billedflaten, de fjerner seg alt fortere....

 

 

1231607568_resized.jpg

Slepet begynner på svingen nede ved Vraktanken og det røde huset til han Pål. Da slår plutselig "BEBE" bakk for fulle mugger for å få kontroll over akterenden på "Kronos", mens dieselmotorene får litt ekstra diesel, som jo den lyse-blå-gråe røken viser - Oii! Er det forestående stempelsjau vi ser her begynnelsen av? Kanskje de nederste oljeskrape-ringene begynner å bli litt slitte? :tongue:

 

 

1231606734_resized.jpg

Og her er de nesten "på tvers" i svingen nede ved Puttesund-brua. Jeg tar noen raske serie-skudd for å få med hele slepet på et bilde - før de forsvinner vest-sydvest-over og rundt odden nederst i Kjøløysundet. Nå er "Kronos" på høyden med Nilsen-hølet - hvor Juletorsken pleier å stå i desember - men det er nå lenge siden, det... :rolleyes:

 

For de som er interessert i det. De siste to bildene er tatt på tilsvarende henholdsvis 392mm og 444mm tele, uten stativ, tatt på frihånd! Man bør ha en stø hånd, god pust (jeg pleier å holde pusten, akkurat idet jeg trykker ned utløseren) og mye flaks for at dette går bra og ender opp med skarpe bilder.

:o)


 

Prækas!

:seeya:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Det der nye kameraet ditt tar utrolig flotte bilder - uten forkleinelse for fotografen selvsagt.

Og flott beskrivelse.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Hei Walter, står tilfeldigvis et skift på Balder nå, så kanskje var det jeg som kom kjørende, skal se etter deg neste gang å slå et slag i Tyfon hvis jeg ser en kar på bryggene der.

Kan fortelle at den fine lyden i Balder kommer fra en Nohab/Polar V-12 på 2640 hk v/800 rpm, med fulle vinger og turtall har den et Bollard-Pull på 35 tonn, da konsumerer den 550 ltr pr.time

 

"keep up the good work"


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Takker for vennlige ord, Rolf, Nils1 og JanS/Bamse!

 

Det er nå riktig artig å "skrivelere" (merkelig uttrykk forresten. Finnes ikke på hverken Caplex eller Wikipedia. Har laget det selv og vet ikke hva det betyr!! Men det er det jeg gjør, bare setter igang og "skive" og så kommer resten etterhvert...) når så mange syns det er verdt å lese. Da har jeg oppnådd noe da. Har fått vist frem bildene - som jeg selv synes ble brukbare - tatt med det nye kamera mitt, og så har jeg fått fortellt litt om hva vi driver med om dagen, kællane i båtforeninga våres, og hva som "trigger" meg som person av inntrykk og hendelser i dagliglivet.

 

Når det gjelder hilsen fra Kingsea så var dette ekstra artig at han faktisk jobber ombord i den flotte, røde taubåten det er bilde av i serien min. Ytterlig spenning var det det selvfølgelig idag formiddag, ved 11:15-tiden!

 

3 av gubbene i foreningen (inkludert meg...) satt i bua og diskuterte (det var den nye båten til han Håkon A - som han skal skaffe seg etter at hans NB740 brant opp forrige uke, som vi diskuterte) mens jeg igjen fornemmer denne spesielle duren / vibrasjonen av en kraftig dieselmotor. Reiste meg og løp ut på brygga, med Samson i hælene, og riktig!

 

Det var samme slepet som kom oppover Kjøkøysundet!

 

"Balder" foran og med en tom "Kronos" (han flyter nokså høyt når'n er tom, gitt!) på slep. Tenkte skal prøve om det var noen kjente på broa, og vinket til båten. Litt forsiktig til å begynne med i tilfelle det var fremmed-folk der, da ville de ringt til politiet og sagt at i småbåthavna i Trolldalen står en gal mann og prøver haike med oss! :giggle:

 

Men, nei! Der var det noen som vinket tilbake inne i fra broen og så hørte jeg et meeeeget forsiktig lite "bært" på tyfonen...var bare såvidt bort'in, vedkommende.

 

Hilsen fra Walter_S, som desverre ikke hadde med seg kamera'et idag, siden det var så mørkt og trist ute når jeg gikk hjemme-i-fra.

:rolleyes:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ha ha det var styrmannen som sto til ror's, jeg satt i messa å spiste da jeg hørte han "bærta", jeg går opp og ser akkurat du forsvinner inn i brakka da styrmannen kremter og sier; "jeg glemte visst å slakke på farta for nå sto det en kar på land, sint som f..., først trodde jeg han hilste men så skjønte jeg at han nok må ha vært sinna p.g.a bølgene våre" :-)


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

riktig artig å "skrivelere"
miljøet dere har

 

ikke tvil om at miljøet er fint, men slik er det da også i mang en båthavn rundt om i dette landet. Jeg er selv medlem i et småbåtlag med underbruk der det finnes en fin gruppe svært hyggelige, kunnskapsrike og humørfylte båtfolk, mange av dem med erfaringer fra alle himmelstrøk og hav og som kjenner kinahaver like godt som hustavika.. Men å beskrive dette miljøet på en så flanerende (Odd Eidem?) måte som deg, Walter_S, er langt utenfor de flestes kompetanseområde....

 

-er alltid førstevalget av tråder når jeg logger meg innpå........

 

Og bildene er jeg også mektig imponert over. ( Det må være kameraet!! :wink: )

Link to post
Share on other sites

Fra Wikipedia:

 

Flaneri er en sjanger innen litteraturen. Forfatteren av et flaneri er en flanør, og skriver i en uformell stil om ting «i tiden», vanligvis med personlig tilsnitt. Flanerier ble engang betegnet som «sporadiske sorgløse betraktninger av reise, uten klare mål, men med mye mening». Betegnelsen ble i Norge veletablert på 1960- og 1970-tallet, gjennom Odd Eidems mange godtselgende bøker med undertittel «Flanerier», en samling små litterære stykker. Av Hallvard Rieber-Mohn ble flaneriet beskrevet som «...en krysning av novelle, epistel og kåseri, tilsatt en knivsodd "fortrolig samtale med leseren"»
Link to post
Share on other sites

Jeg takker for den, osa. :yesnod:

 

Det er så det går over alle støvelskafter. Blir nesten rædd når du begynner å dra inn litteraturen og andre kulturelle begrep som jeg nesten ikke vet meningen av.

 

Men, jeg likte denne her: «sporadiske sorgløse betraktninger av reise, uten klare mål......» - Joa, det kunne være meg (jeg ser hodet til kona for meg, der hun nikker med et litt syrlig smil om munnen...) - sporadisk og uten klare mål - det må være meg i et nøtteskall!

 

Men sorgløs? - Vet ikke. Personlig er jeg alt annet enn sorgløs. Nei, i contrari - jeg gruer meg nesten til alt - litt som han Ludvig i Flåklypa. Men, jeg setter pris på at dere setter pris på litt uhøytydelig tidsfordriv! Så får vi la fremmedordene ligge for idag.

 

:seeya:

 

P.S.: Og nå kommer'n JanS/Bamse også og snakker om fortellerkunst - Nei, gi dere! Nå er det like før jeg blir innbilsk.... :tongue:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

"Og utenfor "Lisa II" ligger en Sandvik 9-et-eller-annet som tihører et annet BP-medlem her."

Sandvik 945 Walther, eller Sandvik "kvart på 10" som mange kaller den.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

...eller Sandvik "kvart på 10" som mange kaller den.

 

Takk for den rem! Denne skal jeg huske og erte han "Hasse" (Formann i båtforeningen) med, som også har en slik Sandvik 945.

 

Den var god, du....He-he :giggle:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei. Hvor kjøpte du finèren din? Jeg tror ikke jeg tar sjansen på "vannfast" finèr fra Maxbo. Må man ty til Oslo Finèrfabrikk, Hustvedtgruppen e.l. for å få tak i noe som holder eller er det noen av byggvarekjedene som har finèr som er av god nok kvalitet? (Skal kles med glassfiber)

Link to post
Share on other sites

hei Walter_s og Lukas

 

I påvente av at soga om plastsnekka fortsetter er det vel lov å "låne tråden" litt. Her er en lenke til en tråd med "alt om finer"

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=41678&st=0

 

Det er flott at Walter_s forkorter ventetiden til soga fortsetter igjen med sin eminemte "flanering" om løst og fast. En slik kombinasjon av fortellerevne og flotte foto er sjelden.

 

- anders m.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...