Jump to content

Stygge båter


Avmønstret2

Recommended Posts

Når jeg skummer gjennom på Finn er det utrolig hva man kommer over noenganger. Ekstremt stygge båter som folk forlanger fantasipriser for (etter min mening). Har noen bilder av skikkelig stygge båter? Jeg legger inn en her som må være noe av det hesligste som er laget. Håper dette er hjemmesnekkra og ikke en designers verk...;-)

 

71_-1524175537.jpg

Link to post
Share on other sites

Hva som er stygt eller pent, det være seg båter eller andre ting, er en smaksak.

 

Hva hadde du syns om noen andre åpnet en slik tråd, men i stedet hadde bilde av en Nidelv 24? Du er sikkert en tøffing, men for mange kan slikt virke sårende.

 

La oss heller fokusere på det positive! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg vil ha meg frabedt at båten min som ligger til salgs på Finn. no blir omtalt på denne måten. Skjønner ikke vitsen med å prøve å ødelegge salget med slike usaklige kommentarer.

 

Neida, kødder.... Men dette er en mild versjon av tilsvar du kan få når du legger inn slikt.

Oppfordrer deg til å være voksen nok til å slette hele innlegget.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Nei for guds skyld ikke kall en spade for en spade.... ;-)

 

Du får heller si at du synes båten er pen du da så begge synspunkter kommer frem.

 

Hvis du selger en slik båt og ikke ser at den er heslig så har du et problem. Men det finnes mange rare mennesker her i landet, så den blir nok solgt.

 

Og om noen synes Nidelv 24 er en stygg båt så skal ikke jeg vare så tøff å be de holde kjeft. Jeg er bare delvis enig i det, forøvrig. Ikke så veldig vakker, men helt ok. Men den er ikke stygg nok til å havne i denne tråden ;-)

 

Her er annonsen for de interesserte:

 

http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...amp;WT.svl=Link

 

Ser han har som overskrift: "grei familiebåt", så han har vel skjønt tegninga...hehe

 

 

Plenen

- som ikke bøyer av for koseklubben

Redigert av Plenen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har sett mange mye styggere båter denn dette, noen har vert forlatt altfor lenge mens andre bruker bare ikke tid og energi på å holde den i stand. Men jeg har også sett folk som storkoser seg i den stygge båten sin. Noen mennesker klarer å snu på ett par hundrelapper og komme seg på sjøen og bruke like mye på øl som man brukte på båtkjøp. Det er en fantastisk egenskap å kose seg med det man har. Som regel er vi mer opptatt av å få noe nyere og bedre enn man gjerne har brukt for. Når jeg tenker meg om så var ikke denne båten her stygg i det hele tatt om jeg sammenligner med mange, det er mange båter som går fra eier til eier for en sekspakning, du finner de ikke på finn.no

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Ja det er sikkert et herlig mangfold av stygge båter, og min mening er ikke å slå fast at noe er stygt for alle, men noen båter peker seg nok litt mer ut i negativ retning enn andre... ;-)

 

Om alternativet er å droppe øl'en hadde jeg også gått for with'en ;-)

 

P

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja det er sikkert et herlig mangfold av stygge båter, og min mening er ikke å slå fast at noe er stygt for alle, men noen båter peker seg nok litt mer ut i negativ retning enn andre... ;-)

 

Snur du på flisa så får du noe slikt som dette. Håpløst tema noe jeg selv erfarte etterhvert. Det som kan virke stygt i dine øyne er ikke det samme som at ikke en i den andre enden ser objektet som vakker.

 

Sitat/Plenen: Ser han har som overskrift: "grei familiebåt", så han har vel skjønt tegninga...hehe

 

Hva er det han har skjønt annet enn at han forteller at båten egner seg for en familie.

 

Sitat/Plenen: - som ikke bøyer av for koseklubben

 

:confused: eller har du følelsen av at noen prøver å kvele dine argumenter.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Om en synes båten er stygg eller ikke er egentlig ikke poenget. Det må være lov å komme med bilder av båter en synes er stygge og kommentere disse.

Det jeg synes er ufint er at du tar for deg en båt som ligger til salgs på Finn.

Men som du sier - du bøyer jo ikke av for koseklubben så det er vel ikke noe mer å gnåle om.

 

Koseklubben, hvem er forresten det? De som har en litt annet etisk syn på dette enn deg, eller refererer du til til en bestemt gruppe medlemmer?

Link to post
Share on other sites

Snur du på flisa så får du noe slikt som dette. Håpløst tema noe jeg selv erfarte etterhvert. Det som kan virke stygt i dine øyne er ikke det samme som at ikke en i den andre enden ser objektet som vakker.

Om du snur på Flisa, så hils på kjerringa som jobber på Esso'n der. :lol:

 

 

Denne tråden er nok død!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Ser han har som overskrift: "grei familiebåt", så han har vel skjønt tegninga...hehe

 

Plenen

- som ikke bøyer av for koseklubben

 

"Han" som selger båten heter Turid. Du kan jo ikke klandre henne for at hun vil kvitte seg med denne svanen :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

hallo...................

hvorfor kan vi ikke ha vær vår mening når det gjelder smak og behag når det gjelder båter.....

noen har penger og andre ikke. noen skal leve tilnærmet naboen. andre klarer det ikke.

for min del lever jeg etter hva smaken tilsier. har jeg ikke penger så venter jeg til jeg har....

Link to post
Share on other sites

Det jeg synes er ufint er at du tar for deg en båt som ligger til salgs på Finn.

 

Koseklubben, hvem er forresten det? De som har en litt annet etisk syn på dette enn deg, eller refererer du til til en bestemt gruppe medlemmer?

 

Hva er problemet med at det er en båt som ligger til salgs på Finn?

 

Koseklubben er alle de som mener at tråden burde slettes fordi den, i deres øyne, ikke er politisk korrekt, inkl. de som ikke tåler at noen er uenige og løser problemet med å slette ytringene som ikke passer.

 

Og insinuere at jeg har dårligere moral/etikk enn de som vil at jeg skal slette tråden er litt drøyt.... Hvis ytringer om hva som er pent og stygt skal sensureres så har jeg nok en annen etikk enn "de andre" (heldigvis).

 

Plenen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...