Jump to content

Stygge båter


Avmønstret2

Recommended Posts

Nei for guds skyld ikke kall en spade for en spade.... ;-)

 

Du får heller si at du synes båten er pen du da så begge synspunkter kommer frem.

....

- som ikke bøyer av for koseklubben

Kall gjerne en spade for en spade, men da må det være i den rette sammenheng. Dette er uthenging og latterliggjøring av en konkret båt som ligger til salgs. Og i en slik sammeheng vil jeg på vegne av koseklubben påpeke at dette heller bør kalles ufint, en smule arrogant og mangel på takt og tone.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Jeg ser også forskjell på pene og ikke fullt så pene båter. Men jeg er opptatt av nordiske klassiske plastbåter fra plastens barndom; jeg har hatt både Coronet, Draco og Saga - alle gode klassikere. Denne aktuelle omtalte båten har jeg aldri sett før. Jeg synes at denne riktig nok mindre pene båten likevel er interessant ikke minst fordi den er skjelden og spesiell.

 

Se på dagens båter i denne størrelsesklassen; de er alle nesten like og ser ut til å være konstruert i samme vindtunnell! Er det så mye mere spennende??

 

Tranen

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Om tråden hadde hett: " Synes dere denne båten er pen?" .... og jeg, og sikkert mange med meg, da hadde svart :"Nei"....

 

Hadde det vært bedre mener dere? Om en båt ikke er pen...hva er den da?

Jeg vil ikke bli stemplet som uetisk og umoralsk fordi jeg eventuelt drister meg til å si at en båt ikke er pen. Det er mange stygge båter på markedet etter min mening, mange stygge biler, hus, katter, hunder, damer og mye annet stygt også etter MIN mening. At andre kan mene noe annet enn meg om de samme tingene er jo bra....ellers hadde vi jo alle hatt treseiler fra tidlig 1900-tall her på forumet.

 

:sailing:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

egentlig får jo denne båten god reklame pga. denne tråden selv om utgangspunktet var negativt vinklet sett fra selgers ståsted. kanskje.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Dette kunne vi vært foruten,dette er tåpelig og det er bad form.Bør slettes. :nono: :nono:

 

Det er er nå engang slik att ikke alt og alle som kommer til verden ikke er like vakkre eller vakkert men å forlange at de skal slettes eller utslettes kan da ikke vere i tråd med forumets regler og Norsk lov : :nono: :nono: :nono:

Redigert av fiskebat (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Snur du på flisa så får du noe slikt som dette. Håpløst tema noe jeg selv erfarte etterhvert. Det som kan virke stygt i dine øyne er ikke det samme som at ikke en i den andre enden ser objektet som vakker.

 

Håpløst å diskutere pen/stygg, men noen av de samme preferanser har vi her inne. Og derfor ville nok flere vært enige om at denne båten er stygg enn pen om det hadde vært en poll om det tro jeg. Uansett er ikke det poenget. Ville ha en tråd med stygge båter (subjektivt). Ser så mange stygge båter på Finn som tydeligvis blir solgt og det overrasker meg. Ok, hadde det vært for en kasse pils hadde jeg skjønt det, men det er jo mange kroner for mange av de...

 

Sitat/Plenen: Ser han har som overskrift: "grei familiebåt", så han har vel skjønt tegninga...hehe

 

Hva er det han har skjønt annet enn at han forteller at båten egner seg for en familie.

 

Sorry at jeg prøvde å være morsom. "Hehe" var et forsøk på å gi et hint om det.

 

 

Sitat/Plenen: - som ikke bøyer av for koseklubben

 

:confused: eller har du følelsen av at noen prøver å kvele dine argumenter.

 

Kvele som i betydningen sensurere, så er svaret: ja.

 

Blei fart i denne tråden, gitt.

 

Plenen :-)

Link to post
Share on other sites

....ellers hadde vi jo alle hatt treseiler fra tidlig 1900-tall her på forumet.

Og det hadde jeg jublet for på tross av at mange av disse er/var rent stygge i mine øyner, men de har/hadde et potensiale som selv jeg hadde gått for. Noen liker ditt og noen liker datt, men jeg snur fortsatt på flisa og ser ikke forskjellen opp mot dagens utgaver av såkalte stygge og vakre båter.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

kan man si at det ble sådd et plenfrø her, av plenen ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hva er problemet med at det er en båt som ligger til salgs på Finn?

Du kan ødelegge for dem som prøver å selge uten at det objektivt er noe feil med annonsen eller båten

 

Koseklubben er alle de som mener at tråden burde slettes fordi den, i deres øyne, ikke er politisk korrekt, inkl. de som ikke tåler at noen er uenige og løser problemet med å slette ytringene som ikke passer.

Da er jeg ikke med i koseklubben, selv om jeg mener du burde ta til vettet og selv slette den.

 

Og insinuere at jeg har dårligere moral/etikk enn de som vil at jeg skal slette tråden er litt drøyt.... Hvis ytringer om hva som er pent og stygt skal sensureres så har jeg nok en annen etikk enn "de andre" (heldigvis).

Neida, jeg insinuerer ikke at du har dårligere etikk, slår bare fast at du har en annen etikk. At du velger å slå sammen alle som har en annen mening enn deg til en gruppe og setter et slikt (i denne sammenhengen) negativt kallenavn på den viser igjen at du har en annen etikk enn meg. Bedre eller dårligere enn din? Nei, vi har alle våre svin på skogen...

Redigert av Baylineren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men når du treffer ei stygg dame, så må du jo ikke nødvendigvis si det til henne, eller...?

 

Neida, selvfølgelig ikke. Men det kunne nok hende at jeg hadde fortalt det i kameratgjengen om hun var tilstrekkelig stygg :eek:

 

Hadde forøvrig gått på leit etter venninna...for alle fine damer har jo ei stygg venninne...så den fine hadde sikkert ikke vært så langt unna :wink:

 

 

Trådstarter har vel ikke sendt annonsør en mail for å fortelle at han synes båten er stygg, eller....????

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

helt enig med baylineren og roesok om nåværende annonser på finn , bør vi la være i fred .. hvorfor i h..... er det så viktig å forfekte ditt (trang) syn på en slik båt? er det for å latterligjøre folk som har en annen smak enn deg? du har full rett til å mene det, men å holde sånt for seg selv burde og er for de fleste en selvfølge. det samme gjelder hus annonser og kontaktannonser .-)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Den subjektive sannheten:

Det gule huset er stygt, sier person A. Det gule huset er pent, sier person B. Hvem forteller sannheten? Person A? Person B? Ingen? Eller begge to? Svaret må bli det siste. Fordi uttalelsen er like sann for begge. Person A mener oppriktig at huset er stygt, mens person B like oppriktig mener det er pent. Og et hus kan faktisk både være pent og stygt på en gang. Alt ettersom hvilke øyne som ser. Slike sannheter er subjektive. Og med slike sannheter kan en ikke si at dette er rett og dette er galt.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Av vanlig høflighets skyld går ikke jeg bort til naboen å forteller hvor stygge briller hun har! Kan gjerne mene det, men sier det ike til andre en kona mi! Det er ingen som vet hvem som leser på båtplassen

 

Stakkars alle de Bavariaeierne som har fått høre at båten deres er dårlig!! Tror krisepsykiatrien i Norge har gode kår pga baatplassen.no... ;-)

Link to post
Share on other sites

Det er er nå engang slik att ikke alt og alle som kommer til verden ikke er like vakkre eller vakkert men å forlange at de skal slettes eller utslettes kan da ikke vere i tråd med forumets regler og Norsk lov : :nono: :nono: :nono:

 

Jeg skrev bør ikke skal, det er vel en viss forskjell. Eller. :smiley:

Unnskyld meg er det noen som kan flytte de to yougurtbegerne så jeg får dokke???

Link to post
Share on other sites

71_-1524175537.jpg

Studerer en bilde så er dette en praktisk båt for en person med handicap. Luken kan åpnes - sikker med et enkelt grep - og personen kan komme seg i land. Båten har mye lys via vinduene og er sikker trivelig inni. Lar en øynene hvile litt - noen dager - på denne så kan det jo skje at en forandrer sitt syn på båten. Hvem har definert at en båt absolutt skal være vakker - ikke jeg, selv om jeg prøvde i nevnte tråd. Kategoriene STYGG <> VAKKER er håpløst å definere.

 

SITAT/Plenen: Ser så mange stygge båter på Finn som tydeligvis blir solgt og det overrasker meg.

 

Og det er greit å ha en mening om disse. Men vær varsom med å henge ut noen som ønsker å selge sinn båt. En kan bli sittende igjen med et ansvar ovenfor selger som kan svi i lommeboken. Det er ikke store forskjellen å henge ut en båt på webben, enn en person.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

helt enig med baylineren og roesok om nåværende annonser på finn , bør vi la være i fred .. hvorfor i h..... er det så viktig å forfekte ditt (trang) syn på en slik båt? er det for å latterligjøre folk som har en annen smak enn deg? du har full rett til å mene det, men å holde sånt for seg selv burde og er for de fleste en selvfølge. det samme gjelder hus annonser og kontaktannonser .-)

 

Du store. Er det din båt? Mente ikke å såre deg.

 

P

Link to post
Share on other sites

Man må huskie på at om man legger ut objekter med bilder for salg i det offentlige rom, så er alle i sin fulle rett til å mene noe (både i positiv og negativ retning). Å skrive sin mening er hva ytringsretten skal sikre, så tror nok at man skal fare med en masse usannheter før man eventuelt kommer i en slik situasjon. Meninger er ikke usannheter..

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Studerer en bilde så er dette en praktisk båt for en person med handicap. Luken kan åpnes - sikker med et enkelt grep - og personen kan komme seg i land. Båten har mye lys via vinduene og er sikker trivelig inni. Lar en øynene hvile litt - noen dager - på denne så kan det jo skje at en forandrer sitt syn på båten. Hvem har definert at en båt absolutt skal være vakker - ikke jeg, selv om jeg prøvde i nevnte tråd. Kategoriene STYGG <> VAKKER er håpløst å definere.

 

Kan godt lage en tråd som heter "Upraktiske båter" også ;-) Neida. For å være litt seriøs. Jeg skjønner at båten kan være praktisk og den kan godt være fin inni (men når eieren bare velger bilder eksteriørt har jeg mine tvil...). Og båter trenger ikke være vakre. Men det var altså ikke årsakene til at de "mindre pene båtene" ser ut som de gjør av praktiske hensyn, men utelukkende utseende.

 

Men vær varsom med å henge ut noen som ønsker å selge sinn båt. En kan bli sittende igjen med et ansvar ovenfor selger som kan svi i lommeboken. Det er ikke store forskjellen å henge ut en båt på webben, enn en person.

 

Den rettsaken gleder jeg meg virkelig til.

 

P

Redigert av Plenen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...