Jump to content

Bilder av Dracobåter


Draco24styling

Recommended Posts

Flott båt det der ja. Har du bilder av innvendig?

 

Hadde en draco 1700, ombygget til bmw rekkesekser (bensin) og bmw-drev. Dasjbordet var hentet fra en bil (tror jeg), men passet perfekt, og var faktisk avært stilig. Men rattet kom på babord side...

 

Ombygg var gjort av en tidligere eier.

 

Bilder? Vel, denne solgte jeg i 2002, og fikk ikke digitalkamera før i 2003, så da må jeg lete i papirbildene mine, kan ta litt tid...

Men utvendig var den lik din, bare med blå kalesje og bunnstoff.

Link to post
Share on other sites

Har ikke bilder innv pr d.dato

Men litt historikk: Kjøpte båten i 2005 i skien. det sto da en mercruiser 3l og stringer drev i båten. denne instalasjonen var i dårlig forfattning og motoren røk etter få timers bruk.

Monterte da inn en nyoverhalt vp aq140 men 280 drev

Monterte også inn ny teleflex styring

 

Ifjord var det ny kalesje som ble innkjøpt og i år har jeg skrapt den helt ned under og lagt på ny primer og bunnstoff.

Neste vinter blir det båtens innv som skal fornyes. Prøver og beholde den så orginal som mulig. så det blir omtrekk av orginale stoler og innmontering av ny teakfiner og nye instrumenter :seeya:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg synes folk er dårlige til å hjelpe deg med denne tråden :confused:

 

Sikker på at det finnes fler med Draco her...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Skulle ønske jeg fikk lagt inn bilder av båten min her også, men finner ikke kabelen til mobilen, så får ikke lagt inn noen bilder av min, men jeg skal ta noen bilder med kameraet mitt etterpå :smiley:

Morsomt at noen tar vare på Draco båtene og lager egen tråd til de med Draco :smiley:

 

Du bor i nærheten av Sarpsborg du eller? I og med at du hadde vært på Singleøya =)

Jeg bor på Greåker om du veit hvor det er? Så hadde vært artig å samlet en del Draco-eiere til året og møtes på vannet, f.eks hvaler, strømstad eller koster? =)

Hadde vært utrolig morsomt. Snakket litt sammen og kanskje kjørt en liten tur sammen osv =)

Veksle litt Draco-kunnskaper med hverandre osv =)

 

 

Mvh

 

Jonas

Redigert av Joan e36 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde vært utrolig artig å fått samlet Draco-entusiaster og Draco-eiere til sommeren eller noe slikt. Dratt i gang noen treff eller liknende, eller i allefall møtes et sted å slå av en prat :flag:

Er jo mange flotte steder rundt hvaler og svenskekysten =)

Så om noen er interesserte i dette er det bare å rope ut =)

Så må folk fortsette å legge ut biler av Dracobåtene sine i denne tråden! Utrolig artig å se bilder av andres Dracoer! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ikke akkurat det første jeg tenker på med Draco. Klassisk? Mote? :nonod: Sorry Dracofans.

 

Det er jo selvfølgelig hver sin smak, men jeg synes Draco båtene er noen av de sprekeste båtene man får om de er i god stand og velholdt, og vil da også kalle de klassiske. Men selvfølgelig, det er mange slags forskjellige syn på de fleste båter, og slik skal det være og det er bra. Hadde ikke vært morsomt at alle hadde hatt like båter og lik smak. Men jeg synes Draco både er klassikere og at de heller aldri går av mote fordi de var så forut for sin tid den gangen.

 

Utrolig morsomme båter å kjøre samtidig som de er praktiske og tøffe :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...