Jump to content

Bilder av Dracobåter


Draco24styling

Recommended Posts

Er det denne låsen? Så bra! :smiley: Nå ble hele neste sesong reddet! :cheers:

Tusen takk skal du ha! Da skal jeg få bestilt meg en slik lås.

 

Jeg har set den i flere Draco både, den sidder i min 1800 Suntop, til at låse motorrummet. Til den har jeg den originale Draco nøgle med logo :cool: . Tager man det sorte plasticlogo af nøglen, kan man se at der står "DOM" på nøglen og den er fuldstændig identisk med den på databladet.

 

Bag det sorte plastic på denne nøgle, gemmer sig en DOM nøgle. Det kan fjernes, men vær forsigtig og gør det ikke i frostvejr......

 

dracoside1.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Jeg har set den i flere Draco både, den sidder i min 1800 Suntop, til at låse motorrummet. Til den har jeg den originale Draco nøgle med logo :cool: . Tager man det sorte plasticlogo af nøglen, kan man se at der står "DOM" på nøglen og den er fuldstændig identisk med den på databladet.

 

Bag det sorte plastic på denne nøgle, gemmer sig en DOM nøgle. Det kan fjernes, men vær forsigtig og gør det ikke i frostvejr......

 

dracoside1.jpg

 

Hei igjen! Tusen takk for all hjelp! =) Da skal jeg få bestilt meg en slik nøkkel før sommeren kommer. Utrolig bra at du kunne hjelpe meg med å finne ut hvilken lås det var =)

 

Til dere andre håper jeg å få se fler bilder av Draco båter når våren/sommeren nærmer seg! =) Utrolig morsomt å se at det er fler som tar vare på Dracoene sine! Min er sånn delvis under oppussing nå. Nå er det så kaldt så gidder ikke å holde på så mye med den nå, men fra det blir plussgrader ute så starter prosjektet. Har kjøpt ny kalesje, har planer om å trekke om alle putene i båten i "original look" slik som de var da båten kom. Det skal også bli lagt teakgulv i båten samt at den skal pusses helt opp utvendig. Veit ikke om jeg har tid og penger til alt dette i år, men det er i allefall planen!

 

Det som er gjort frem til nå er å bytte kalesje, byttet ut alt treverk på badeplattform og resten av treverket er pusset ned og klar til noen lag med lakk.

 

Lurer på veldig pen farging av rutene i brunfarge da skroget på båten er både brunt og hvitt slik det er på mange av 1800DCene. Men er ikke sikker?

Jeg tenker på slik farging som man bare legger merke til når solen skinner på rutene slik at man får det brunskjæret i skroget til å matche med vinduene.

Men hva synes dere? Ikke gjøre noe med rutene og beholde de slik de alltid har vært eller farge de minimalt i brunt?

 

Mvh

 

Jonas

Link to post
Share on other sites

Her er en til for samlingen deres :smiley: Vistnok kun produsert i 7 eksemplarer i verden. Draco 3000 Mediterian eller noe sånt. Bildene er tatt i Lyskil.

 

005.jpg

 

006.jpg

 

 

Se forøvrig https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry130617

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Nå som snøen smelter, begynner båtpusserlysten og komme tilbake, Har fått sydd nye trekk til setene i vinter, og da blir det også litt shining av resten,nytt dashbord er på trappene, og oppmaling av motorom, motoren ble løftet ut i høst og har fått nye pakninger på saltvannsiden, legger ut bilder når monteringen starter, God puss til alle :flag:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Nå som snøen smelter, begynner båtpusserlysten og komme tilbake, Har fått sydd nye trekk til setene i vinter, og da blir det også litt shining av resten,nytt dashbord er på trappene, og oppmaling av motorom, motoren ble løftet ut i høst og har fått nye pakninger på saltvannsiden, legger ut bilder når monteringen starter, God puss til alle :flag:

 

Nå begynner virkelig våren å komme og jeg merker jeg begynner å bli utålmodig når det gjelder å få båten på vannet! Men det er myyyye som gjenstår før den er klar for en ny sesong! Skal begynne på vårpussen i morgen! =) Gleder meg masse til å begynne! :smiley:

 

Som sagt tidligere hadde det vært utrolig morsomt å fått til et treff for draco-eiere på østlandet eller noe slikt, at vi da hadde møttes på hvaler-kysten et sted eller noe i nærheten av hvaler da det ligger ganske sentralt i forhold til de som har båt på østlandet! :flag:

 

Ha en god vårpuss til alle dere som begynner med vårpussen nå! :smiley:

 

Mvh Jonas

Link to post
Share on other sites

Hei alle.

Jeg vurderer en Draco 1700 om dagen. Noen som har erfaringer med den? Hvordan er den i sjøen? Typiske feil eller mangler? Er det ikke fast tank på denne? Størrelsen på den tanken?

 

Annet som er kjekt å vite? På forhånd takk!

 

:cheers:

Båt: Polar 20 - Marna 1977

Navionics hd Europa, på Nexus7.

Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Link to post
Share on other sites

Hei alle.

Jeg vurderer en Draco 1700 om dagen. Noen som har erfaringer med den? Hvordan er den i sjøen? Typiske feil eller mangler? Er det ikke fast tank på denne? Størrelsen på den tanken?

 

Annet som er kjekt å vite? På forhånd takk!

 

:cheers:

 

Hei Viking. !

Det bør du kjøpe deg! Trenger du en daycruiser som er sprek, morsom og samtidig nydelig å kjøre så ville jeg gått for en 1700 =)

Draco er kjent for sine tykke og solide skrog og også sin stabilitet i vannet. Jeg har nå selv en Draco 1800 DC og er strålende fornøyd med den! Det eneste er at den begynner å bli litt liten til mitt bruk. Men, jeg tør å påstå dette: Det finnes ingen andre spreke båter på 17 fot som i tillegg er stabile til den prisen man får en Draco 1700 til!

Typiske feil kommer veldig ann på motor og drev som sitter på den. Båten i seg selv er meget bra!

Det er fast tank på denne =) Jeg husker ikke hvor stor den tanken var, men mener den er på 90 eller 100 liter, men dette tør jeg ikke å svare sikkert på.

 

Løp og kjøp! Du vil bli strålende fornøyd! Morsomt at du ser etter Draco =) Et godt valg! =)

Link to post
Share on other sites

ja den går ganske grit med 41 motor i denne, aldrig noe problem å dra den opp av vannet, nesten uansett hvor mye folk det er ombord, bare turbotrykket begynner å komme så skyter den opp av vannet, egentlig et veldig godt motoralternativ i denne båten.

 

den er ganske så pen i skroget, er noe arbeid innvendig men det skal gjøres litt etter litt hvert år, den begynner å bli litt slitt i puter og laminat, men ellers er den topp,

det skal sveises ny dieseltank til den etter sommmeren, og det meste av eletrisk skal byttes og modifiseres til noe som alltid skal fungere.

 

det er nok jørgen som har levert dekor til denne ja :-)

meget pen dekor han lager til disse båtene :-)

 

Volvo Penta 41 i en 2300.....

 

Den må gå lystigt :-)

 

I øvrigt et rigtigt fint eksemplar, har Jørgen leveret dekor?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

dsc00022.jpg

Høysand forsvinner i cruisefart

dsc00021.jpg

Sett utover

dsc00020.jpg

Setene er trekt om i vinter, samt oppfrisking av dashbord! synes resultatet ble bra

dsc00019.jpg

Motoren har vært ute i vinter for sjekk overgang av kjølesystemet,alt av pakninger nye,samt silhus, lager i mellomhus,drivplate,kontrollkabler,motorfester.Så da er det bare å vente på goværet :cheers:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Jeg tittet litt på en draco 17 fot. Med 110 hk mercedes diesel motor, og hva tror dere er forbruket ved full gass, marsjfart og 5 knop?

 

Fine båter dere har :thumbsup:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

IMG_1872.JPG

 

Min Draco 23 1987 mod m vp aqad41a og 290dp drev..

 

 

Hei på deg.

 

Her var det meningen å legge en linjal øverst og nederst på de "skråblåstripene" på stripen over fenderlist slik at de beskjæres til å ligge på linje med den blå stripen. Linjal og tapetkniv er tingen....

 

Ellers har jeg dekor på lager til 18, 20, 21, 23 og 24 for de som er sultne på et nytt utseende.

 

Ta kontakt på IM eller mail eller gå min hjemmeside.

Redigert av Jorg-1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...