Jorg-1 Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 Øj...tror jeg må bestille et nytt opplag med capser til neste sesong.... Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Draco_1 Svart 17.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2009 Øj...tror jeg må bestille et nytt opplag med capser til neste sesong.... Jeg skal have et par stykker Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Denne type lås er brugt på flere Draco modeller. http://www.domsecurity.com/ind_pdf/369-02-1.pdf Er det denne låsen? Så bra! Nå ble hele neste sesong reddet! Tusen takk skal du ha! Da skal jeg få bestilt meg en slik lås. Sitér dette innlegget Link to post
Draco_1 Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Er det denne låsen? Så bra! Nå ble hele neste sesong reddet! Tusen takk skal du ha! Da skal jeg få bestilt meg en slik lås. Jeg har set den i flere Draco både, den sidder i min 1800 Suntop, til at låse motorrummet. Til den har jeg den originale Draco nøgle med logo . Tager man det sorte plasticlogo af nøglen, kan man se at der står "DOM" på nøglen og den er fuldstændig identisk med den på databladet. Bag det sorte plastic på denne nøgle, gemmer sig en DOM nøgle. Det kan fjernes, men vær forsigtig og gør det ikke i frostvejr...... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 her må vi få flere bilder vell. er jo bra å se folk som tar vare på dracoene sine Sitér dette innlegget Link to post
Hidravasen Svart 26.Desember.2009 Del på Facebook Svart 26.Desember.2009 Hei . skal selvfølgelig prøve på det, men må nok vente til våren når den kommer på skjøen. Båten blir brukt veldig mye i Flekkefjorden og omegn. Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
Merlis Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 Jeg har set den i flere Draco både, den sidder i min 1800 Suntop, til at låse motorrummet. Til den har jeg den originale Draco nøgle med logo . Tager man det sorte plasticlogo af nøglen, kan man se at der står "DOM" på nøglen og den er fuldstændig identisk med den på databladet. Bag det sorte plastic på denne nøgle, gemmer sig en DOM nøgle. Det kan fjernes, men vær forsigtig og gør det ikke i frostvejr...... Hei igjen! Tusen takk for all hjelp! =) Da skal jeg få bestilt meg en slik nøkkel før sommeren kommer. Utrolig bra at du kunne hjelpe meg med å finne ut hvilken lås det var =) Til dere andre håper jeg å få se fler bilder av Draco båter når våren/sommeren nærmer seg! =) Utrolig morsomt å se at det er fler som tar vare på Dracoene sine! Min er sånn delvis under oppussing nå. Nå er det så kaldt så gidder ikke å holde på så mye med den nå, men fra det blir plussgrader ute så starter prosjektet. Har kjøpt ny kalesje, har planer om å trekke om alle putene i båten i "original look" slik som de var da båten kom. Det skal også bli lagt teakgulv i båten samt at den skal pusses helt opp utvendig. Veit ikke om jeg har tid og penger til alt dette i år, men det er i allefall planen! Det som er gjort frem til nå er å bytte kalesje, byttet ut alt treverk på badeplattform og resten av treverket er pusset ned og klar til noen lag med lakk. Lurer på veldig pen farging av rutene i brunfarge da skroget på båten er både brunt og hvitt slik det er på mange av 1800DCene. Men er ikke sikker? Jeg tenker på slik farging som man bare legger merke til når solen skinner på rutene slik at man får det brunskjæret i skroget til å matche med vinduene. Men hva synes dere? Ikke gjøre noe med rutene og beholde de slik de alltid har vært eller farge de minimalt i brunt? Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 (redigert) Her er en til for samlingen deres Vistnok kun produsert i 7 eksemplarer i verden. Draco 3000 Mediterian eller noe sånt. Bildene er tatt i Lyskil. Se forøvrig https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry130617 Redigert 8.Januar.2010 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
draco21sc Svart 8.Januar.2010 Del på Facebook Svart 8.Januar.2010 Dette er ein draco 21 sc 1982 i orginal stand med aq 140 drev 280 Kalesjen er den som ble levert med båten ,er som ny, er av den tykke typen Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 21.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2010 Nå som snøen smelter, begynner båtpusserlysten og komme tilbake, Har fått sydd nye trekk til setene i vinter, og da blir det også litt shining av resten,nytt dashbord er på trappene, og oppmaling av motorom, motoren ble løftet ut i høst og har fått nye pakninger på saltvannsiden, legger ut bilder når monteringen starter, God puss til alle Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
step Svart 21.Mars.2010 Del på Facebook Svart 21.Mars.2010 Sånn ble mitt dashbord. Fra dette Til dette Må ha et instrument til Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Draco24styling Svart 21.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2010 Det ble jo fint! Har du tatt vare på de orginale instrumentene? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Førstefender Svart 21.Mars.2010 Del på Facebook Svart 21.Mars.2010 Svigers gamle 24 Styling Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Nå som snøen smelter, begynner båtpusserlysten og komme tilbake, Har fått sydd nye trekk til setene i vinter, og da blir det også litt shining av resten,nytt dashbord er på trappene, og oppmaling av motorom, motoren ble løftet ut i høst og har fått nye pakninger på saltvannsiden, legger ut bilder når monteringen starter, God puss til alle Nå begynner virkelig våren å komme og jeg merker jeg begynner å bli utålmodig når det gjelder å få båten på vannet! Men det er myyyye som gjenstår før den er klar for en ny sesong! Skal begynne på vårpussen i morgen! =) Gleder meg masse til å begynne! Som sagt tidligere hadde det vært utrolig morsomt å fått til et treff for draco-eiere på østlandet eller noe slikt, at vi da hadde møttes på hvaler-kysten et sted eller noe i nærheten av hvaler da det ligger ganske sentralt i forhold til de som har båt på østlandet! Ha en god vårpuss til alle dere som begynner med vårpussen nå! Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Viking. Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Hei alle. Jeg vurderer en Draco 1700 om dagen. Noen som har erfaringer med den? Hvordan er den i sjøen? Typiske feil eller mangler? Er det ikke fast tank på denne? Størrelsen på den tanken? Annet som er kjekt å vite? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Båt 1: Polar 20 - Marna 1977 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Merlis Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Hei alle.Jeg vurderer en Draco 1700 om dagen. Noen som har erfaringer med den? Hvordan er den i sjøen? Typiske feil eller mangler? Er det ikke fast tank på denne? Størrelsen på den tanken? Annet som er kjekt å vite? På forhånd takk! Hei Viking. ! Det bør du kjøpe deg! Trenger du en daycruiser som er sprek, morsom og samtidig nydelig å kjøre så ville jeg gått for en 1700 =) Draco er kjent for sine tykke og solide skrog og også sin stabilitet i vannet. Jeg har nå selv en Draco 1800 DC og er strålende fornøyd med den! Det eneste er at den begynner å bli litt liten til mitt bruk. Men, jeg tør å påstå dette: Det finnes ingen andre spreke båter på 17 fot som i tillegg er stabile til den prisen man får en Draco 1700 til! Typiske feil kommer veldig ann på motor og drev som sitter på den. Båten i seg selv er meget bra! Det er fast tank på denne =) Jeg husker ikke hvor stor den tanken var, men mener den er på 90 eller 100 liter, men dette tør jeg ikke å svare sikkert på. Løp og kjøp! Du vil bli strålende fornøyd! Morsomt at du ser etter Draco =) Et godt valg! =) Sitér dette innlegget Link to post
gompie Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Min Draco 23 1987 mod m vp aqad41a og 290dp drev.. Sitér dette innlegget Link to post
Draco_1 Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 (redigert) Min Draco 23 1987 mod m vp aqad41a og 290dp drev.. Volvo Penta 41 i en 2300..... Den må gå lystigt :-) I øvrigt et rigtigt fint eksemplar, har Jørgen leveret dekor? Redigert 19.April.2010 av Draco_1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gompie Svart 20.April.2010 Del på Facebook Svart 20.April.2010 ja den går ganske grit med 41 motor i denne, aldrig noe problem å dra den opp av vannet, nesten uansett hvor mye folk det er ombord, bare turbotrykket begynner å komme så skyter den opp av vannet, egentlig et veldig godt motoralternativ i denne båten. den er ganske så pen i skroget, er noe arbeid innvendig men det skal gjøres litt etter litt hvert år, den begynner å bli litt slitt i puter og laminat, men ellers er den topp, det skal sveises ny dieseltank til den etter sommmeren, og det meste av eletrisk skal byttes og modifiseres til noe som alltid skal fungere. det er nok jørgen som har levert dekor til denne ja :-) meget pen dekor han lager til disse båtene :-) Volvo Penta 41 i en 2300..... Den må gå lystigt :-) I øvrigt et rigtigt fint eksemplar, har Jørgen leveret dekor? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Har i vinter fått sydd nye trekk til setene, begynner og bli bra nå, Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 19.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2010 Høysand forsvinner i cruisefart Sett utover Setene er trekt om i vinter, samt oppfrisking av dashbord! synes resultatet ble bra Motoren har vært ute i vinter for sjekk overgang av kjølesystemet,alt av pakninger nye,samt silhus, lager i mellomhus,drivplate,kontrollkabler,motorfester.Så da er det bare å vente på goværet Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
hebbelille Svart 13.Februar.2011 Del på Facebook Svart 13.Februar.2011 Får legge ut noen bilder av min Draco 1700TL Den er per i dag under oppusing å prosjekte kan følgest på min prosjekt tråd. Hebbelille sitt Draco 1700TL prosjekt Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 Jeg tittet litt på en draco 17 fot. Med 110 hk mercedes diesel motor, og hva tror dere er forbruket ved full gass, marsjfart og 5 knop? Fine båter dere har Sitér dette innlegget Link to post
PeerA Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 Her er lidt billeder af min Draco 1700 TL fra 1979. Draco 1700 TL i vandet Mercruiser 140, med ny blok fra 2009 og ny ferskvandskøling. Nyt instrumentpanel med nye instrumenter. Indretning På vandet Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 (redigert) Min Draco 23 1987 mod m vp aqad41a og 290dp drev.. Hei på deg. Her var det meningen å legge en linjal øverst og nederst på de "skråblåstripene" på stripen over fenderlist slik at de beskjæres til å ligge på linje med den blå stripen. Linjal og tapetkniv er tingen.... Ellers har jeg dekor på lager til 18, 20, 21, 23 og 24 for de som er sultne på et nytt utseende. Ta kontakt på IM eller mail eller gå min hjemmeside. Redigert 20.April.2011 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.