Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Hustler. Du hadde muligens glemt å legge inn AR51 passord på Sol. Det er ikke nok med å markere seg på AR51. Vi gjorde noen forsøk på kursendring i natt, og håper du ikke smalt altfor hardt mot land, da vi ikke kunne nå deg.

 

Forøvrig har vi et problem - slik jeg ser det - med Windy utgaven. Fikk noen dårlige erfaringer med denne i natt. Første par timene gikk Windy bra. Ønsket jo å bruke Beta7, men denne var nede da jeg forsøkte å få liv i den tidligere på dagen. Dette viste seg å koste meg mye da Windy etter hvert bare skapte rot ved å hoppe rundt som en JoJo. Heldigvis fikk jeg info rundt midnatt om at Beta7 var i funksjon igjen. Dette berget i hvertfall en #90 plassering. Fordelen med Beta7 lå hos de som skåret bra, dersom de oppdaget at denne var oppegående. At Polaren viser forskjellig er ikke noe problem når en er oppmerksom på dette. En kan jo kjøre begge utgavene og slik ha i pose å sekk av info.

 

At Sol går over til web utgaven er muligens fordi det er bedre plass til reklame, noe det ikke var i Beta7. Skal vi plages av reklame rundt kartet, slik at kartet blir mindre, kommer nok jeg til å se meg om etter andre medier for seiling. Det er også nevnt at web utgaven er sikrere mot virus. Jeg har ikke oppdaget at virus har vært noe problem, i de syv åtte race jeg har deltatt i, da jeg også har tatt det for gitt at serveren ikke slipper noe i gjennom som ikke skal sendes ut til mottakeren. Oppdateringen av værkartet med tyve minutters mellomrom, mot tre timer i Beta7, er heller ikke noe problem. Virkelighetens verden er oppdatering ikke en gang så ofte. Ved å bruke cursor på kartet kan en finne ut hvor vinden blåser best og så legge ruta opp etter dette.

 

Uansett så må Sol gjøre seg helt ferdig med web utgaven før de legger den ut til medlemmene. Ta gjerne en testseilas. Alt bør fungere slik det er tenkt for å unngå forskjellsbehandling under seilas. La oss i mellomtiden beholde Beta7 fordi vi vet at denne fungerer.

 

Hej Allesammans, Kalle från Sailonline här =)

 

I'll respond in english so nothing get lost in the nuances between our great nordic languages ;)

 

First I will say that I greatly appreciate this feedback, feedback is what has guided the development of sailonline.org since its real launch about a year ago. To break this down (and to make sure I've understood everything correctly) this feedback comes down to:

 

Feedback: The map in Windy jumps around

Response:This was an unfortunate bug which slipped through in a release yesterday. It is fixed as of a few hours ago (you might need to empty browser cache and reload to get the latest version). This fix also improves the general performance, so scrolling should be faster and smoother than ever.

 

Feedback: The reasons for going web based is ads and virus protection

Response: None of this is correct. There are three main reasons for Windy:

 

1. Less than 70% of new users which also registered in a race downloaded and ran the desktop client. 30% either ran into problems or didn't go through the hazzle of installation a separate piece of software.

 

2. Different graphic card driver bugs on Windows caused all sorts of bugs which were very hard to fix.

 

3. The new version enables people at work and behind web proxys to play which was hard or impossible with the desktop client.

 

There are also other advantages which were side effects, such as that it's easier to incorporate "community" features and rich media from a development perspective. The bad side effects are among others that it is much much harder to create a familiar and easy to user application in flash (also due to many reasons).

 

Feedback: The ads are a nuisance and steal map space

Response: I agree that the ad placement in windy is bad, and I will try to play around with different layouts to see if we can find better alternatives. The ads themselves are absolutely critical for the survival of Sailonline.org. We generate some income from the SYC membersships, and we greatly appreciate these contributions, but the do not cover our costs.

 

I hope this clears things up a little! Please send ANY thoughts and feedback to crew@sailport.se. Everything is welcome - feedback on our software, the website, our income models EVERYTHING!

 

Keep up the good work and good luck on SOR leg 2!

 

Thanks

 

Kalle

Link to post
Share on other sites

Takker for svar Kalle.

Men hvis det ligger ute Feil polarogm, så bør jo det fjernes,erstattes av det riktige ?

De aller fleste som seiler her inne har litt konkuranseinstinkt i seg og liker ikke å tape p.g.a. feil som dette.

(Kjekt å ha å skylle på men det blir litt feil)

 

Da får vi håpe på at alt funker bedre til i morgen,

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Hei Kalle.

 

Takker for rask respons. Forstår at du/dere har mye å arbeidet med i Windy og håper at du forstår min/vår frustrasjon over den brutale overgangen fra Beta7 til Windy. Før racet i går satt jeg noen timer - har noen av disse til disposisjon - og vendte meg til Windy, samt fant ut hvordan jeg kunne kompensere for info jeg var vant med fra Beta7. Og da jeg heller ikke fikk opp info i Beta7 bestemte jeg meg for å gjøre det beste ut av situasjonen med Windy. Man kan vende seg til alt bare en tar tiden til hjelp.

 

Problemet mitt/vårt er at vi har ikke den tiden som skal til før neste race til å ta uforutsette situasjoner i betraktning m.h.t. programvaren. Da seiler vi, og vi har mye konkuranseinstinkt som skal ut av oss, og da må vi kunne forvente at materialet (programvare) fungerer fra start til mål. Noe annet ville være å misbruke vår tid.

 

Ser ditt poeng med reklame og behovet for dette slik at Sol kan utvikles videre. Men vær varsom med å bruke "medlemmene" som forsøkspersoner under et alvorlig race. Dette kan jo medføre til at mange trekker seg i frustrasjon over kvaliteten og det er vel ikke ønskelig fra deres side. Trenger du å teste ut programmene så er jo dette ok, men sett da heller opp testrace utenfor den virkelige arena og sørg for at samtlige deltagere spiller med lik programvare.

 

mvh jawik

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Nå har vi en løsning på flash klienten Windy.

 

Full skjerm setter en oppe i menyen - VIS - til venstre. I FF står det Fullskjerm F11.

 

Flytter en musen helt opp får en tilbake menyen og innhold på linjen i FF.

 

Tror vi kan leve med dette inntil videre.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke spesielt glad for at du gjorde oss oppmerksom på dette capella, :headbang: Nå er det ikke bare BP som gjør at jeg sitter på nett, nå må jeg stadig inn og sjekke hvordan jeg ligger ann på sailonline i tillegg.. er nå på plass 283 og klatrer... hadde vært gøy å få grønn båt...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

En bønn til alle Seilvenner på Area51.

 

SamH har laget en flott funksjon som kalles "Kompiskjøring". Her er det mulighet til å få hjelp av andre til å passe litt på båten når man ikke selv har muligheten. En av de som er utrolig behjelpelig med dette er Jawik. Problemet er bare at han og flere med han som hjelper til litt, sliter når lista over hvem som trenger hjelp ikke er korekt.

 

Når du har satt på "kompiskjøring" kommer det et rødt felt opp over "knappen" hvor det står "Andre kan styre båten din". SLÅ AV DETTE når du selv enten sitter online/har en plan fremover/har lagt inn DC etc...

 

Slik det ser ut på lista nå er det umulig å vite hvem som egentlig ønsker inngripen.....står du med kompis påslått, vil folk som er behjelpelige/greie/snille bruke tid og krefter på å bry seg om båten din og det kan bli litt mye når det står 10 navn på lista. Man vil gjerne ha tid til sin egen båt også.

 

På forhånd takk :cheers:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

START PÅ LEGGENE

 

Race Schedule

 

Event Date Distance

 

Alecante In-Port Race 04 October 2008

 

Alicante Leg 1 START 11 October 2008 6,500 Nm

 

Cape Town Leg 2 START 15 November 2008 4,450 Nm

 

Kochi (India) Leg 3 START 13 December 2008 1,950 Nm

 

Singapore Leg 4 START 18 January 2009 2,500 Nm

 

Qingdao Leg 5 START 14 February 2009 12,300 Nm

 

Rio De Janeiro Leg 6 START 11 April 2009 4,900 Nm

 

Boston Leg 7 START 16 May 2009 2,550 Nm

 

Galway Leg 8 START 6 June 2009 950 Nm

 

Göteborg Leg 9 START 14 June 2009 525 Nm

 

Stockholm LEG 10 START 25 June 2009 370 Nm

 

St Petersburg RACE FINISH 27 June 2009

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...