Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Augustimånen goes online.

 

Lystall for båtene i dette racet.

 

Swan 36 Lys 1.13

 

X-332 Lys 1.24

 

J-80 Lys 1.21

 

First 40.7 Lys 1.34

 

Albin 79 Lys 1.00

 

 

Start Fredag 7/11 Kl. 20:00 UTC

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det blir en lang helg på Dere som stiller på dette. ellers så ender dere fort på et skjær.

Men hvis været er flott så kan en tur på et skjær også være fint :yesnod:

 

lykke til alle. :smash:

Her blir det jobbing :smash:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Jeg var litt skeptisk til å melde meg på denne, ja...... men så vet jeg at skjærgården er så fantastisk i dette området at jeg bare må være med :-)

 

Litt kontraster blir det å sitte på en hytte på Hovden.... med snø på utsiden..... og navigere seg frem mellom skjæra på svenskekysten :)

 

Jeg må jo gi navigatøren en real sjanse til å gjøre godt igjen fra forrige regatta....

Link to post
Share on other sites

Enda ikke i mål her, etter lettere problemer med oppfølging av navigasjon :P

 

Jeg drar en uke på ferie til egypt den 7. nov, så hvis noen kan være behjelpelige med å styre meg i omtrentlig riktig retning i løpet av den tiden vil jeg være veldig takknemmelig (og selvfølgelig tilby samme tjeneste i gjengjeld). Er ikke så kresen på resultat, men om noen kan holde meg unna stranda hadde det vært kjempefint!

 

Setter stor pris på tilbakemelding her, og endrer/oppgir passord dersom noen gidder å hjelpe. (Jeg er godt fornøyd med CC bare jeg ikke blir stående på startlinja eller stranda :cheers: )

Link to post
Share on other sites

Er ikke så kresen på resultat, men om noen kan holde meg unna stranda hadde det vært kjempefint!

Selvfølgelig skal vi få deg igang og i riktig retning, men du må åpne opp for kompisseiling på area51. Endre passordet på Sol til det samme som brukes på area51 og så markere deg for kompisseiling. Da får du hjelp hele tiden du er borte :sailing:

 

Ha en fin tur til Egypt.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Hva skal en si..

Jeg vet ikke om noe av det som er hacka ihop har noe særlig kroneverdi, verdien ligger i det at DERE er der og bruker det.

Det var/er aldri meningen at dette skulle koste noen noe, men at jeg setter stor pris på det dere har gjort her er det ingen tvil om.

 

Tusen takk

Mvh

Sam

Link to post
Share on other sites

Det er en del av dere på area51 som lurer på hva som har foregått i det siste og her er en liten forklaring. Vi satt noen en rolig natt å chattet på area51. Så var det en som kom opp med ideen om at vi burde bidra med noe til area51 vi også. Forslagene kom. Ei flaske Kelt VSO cognac bestilt med fly fra London. Gavekort fra marin butikk. Kontanter. Og noen ting som jeg har glemt. Det ble klingende mynt som nå er overført til SamH og Gandsfjord (surprice). At vi ikke nådde ut til alle som ønsket å bidra skyldes nok at vi måtte holde dette hemmelig for mottakerne. Ikke enkelt å annonsere på area51 og BP (oppropet fra undertegnede) når vi har å gjøre med to våkne personer som absolutt vil ligge i teten på rankinglisten til BP. Klarte å nå 14 personer som har bidratt. Takker igjen disse for innsatsen.

 

jawik

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Så du er med allikevel careka ? :seeya:

Synes jeg så VannTro på listene på SOL også, til tross for intensjoner om å stå over 'Augustimånen'.

Jeg har klart å la være å melde meg på, for å bevare husfreden tilstrekkelig til å få fortsette på SOL Ocean Race når neste etappe starter. Drar dessuten til Milano på jobb i morgen, og vil ha varierende nett-tilgang noen dager. Sees igjen på startlinja i Cape Town :smiley:

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Nei jeg er ikke med denne gangen, hadde ikke tid.

men var inne via Gunga sin pålogging og bare så hvordan de seilte.

 

Har vært i Ynglingehallen i hele dag. Tjensvoll-

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Synes jeg så VannTro på listene på SOL også, til tross for intensjoner om å stå over 'Augustimånen'.

 

Jeg klarte jo ikke å holde meg unna. Skulle bare leke litt på fredag kveld, gikk å la meg ved halv ett tiden på natt til lørdag og satte for morro skyld på kompis-seiling. Stor var overraskelsen da jeg sto opp lørdag morgen å så at Jawik (Stor Takk !) hadde seilt meg gjennom natten og lagt meg på en 30. plass. Hva gjør man så ? Jo, man ingår en rekke kompromisser med rederinnen, sørger for en possisjonnering som gjør det mulig å bli med på bytur lørdag for-ettermiddag og ser an possisjonen på ettermiddagen. Joda, hang fremdeles godt med på CC. Da var det gjort og det ble lap-top ved siden av sengen inatt med vekkeklokken på etter nøye tidsberegninger. Resultatet ble målgang i dag tidlig kl 07.00 på en hedelig 21. plass. Nå er det nok noen strykninger forran på listen så summa summarum blir nok dette en inne blandt de 20 første plassering. Dette hadde ikke vært mulig uten bistanden fra Jawik som navigerte i særs trangt farvann hele fredags natta, så igjen, Takker og Bukker Jawik !

(Jawik har før strykninger en 13. plass og Smwik en 19. plass. "ÅtteGlass her inne har også deltatt under nicket "Lancing" og har en foreløpig 20.plass. Vi vil alle avansere når strykningene er gjort !)

 

Veldig artig regatta forresten, fristet til å kalle det Rally-Regatta :sailing:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg ser at de har begynt diskvalifiseringer. Bare blandt de 10 første er det 3 disker, det vil si at Jawik er på Topp 10 ! Gratulerer Jawik !

Her er lista for topp 10 Augustimånen Topp 10

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...