Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Gratulerer oddgeir med 39 plass og Nr. 1 av BP-seilerne på Hobart-Sydney. Meget bra gjort oddgeir :flag:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer VannTro med fin plassering og Nr. 2 av BP-seilerne på Hobart-Sydney. Meget bra gjort VannTro :smiley:

 

Skulle ikke du stå over til Leg4 fra Singapor :lol: og nå er du klar for neste.

 

Great lakes winter run 2009

A nice little regatta with SeaCart 30s on the great lakes in the USA.

Race starts: Jan 06th 21:00

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Akkurat nå kan jeg holde 21.6 kt ut fra start med vindstyrke 17.3 kt. Studerer du polaren så kan en teoretisk oppnå 30 kt. Fartsrekorden er mye høyere men det ville jeg nok ikke prøvd på da det var under ekstreme vinder.

 

Ellers velkommen til noe som er vanedannende og hvor du risikerer å bli hekta på fart :smiley:

 

Ser forøvrig at du står fast på land.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Må få Gratulere Jawik med flott 3.plass i seilasen Hobart - Sydney. Kan ikke glemme sølv og bronse slik jeg gjorde.

(Jeg klarer vel ikke å holde meg unna Jawik, er sterkt vanedannende dette, men også ganske lærerikt)

 

Her er TOPP 10 lista fra Hobart - Sydney !

 

NOR_oddgeir 39

NOR_VannTro 46

NOR_Jawik 71

NOR_sigrun 89

NOR_Allan 127

NOR_GungaDin 137

NOR_Enzoyacht 139

NOR_Feda 140

NOR_stigt 145

NOR_Capella 159

 

Gratulerer med flott innsats alle sammen :sailing:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hmmm.....NOR_Stigt ligger fremdeles foran deg Jawik. Ta også en titt bakover.....vi er i helene på deg, Balder-Careka og meg selv :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

På Stenum er jeg #2 bak Oalnilse av oss nordmenn. Capella #3 med Balder og Stigt etter seg. Oppdatert 3.1. Men ser at vi alle er påplusset en plass nedover etter korrigering i går. Kom en til inn mellom oss på listene. Og Stenum følger ISAF reglene så den følger vi jo selvfølgelig. :yesnod: Noe annet ville være utenkelig :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

SYC viser at Capella, Oalnilse og Stigt er foran meg :headbang:. Oppdatert etter Hobart - Sydney.

 

Dette lover ikke godt for Great lakes. Isen ligger vel tykt der borte siden slusene ble steng 1.1.2009 fram til mars. Så lurer på om det er langrens-skøyter under båtene.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

(Jeg klarer vel ikke å holde meg unna Jawik, er sterkt vanedannende dette, men også ganske lærerikt)

 

At jeg kan lære ifra meg, vet jeg, men at jeg er så vanedannende at du må henge på meg støtt og stadig, nei det viste jeg ikke.

 

Men du får gjøre så godt du kan så lenge du ser meg i regattaen :wink: og :sailing:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...