Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Nå har jeg kun "oalnilse" forran meg i sammendraget for SYC medlemmer. Får ta opp jakten på han og la BP's eminente deltagere være i fred. Careka går vel i taket nå :yesnod:

 

Jeg får slutte å jobbe, slik at eg kan få tatt igjen Jawik. :lol:

skal legge en plan :cool:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Så var nok en regatta avviklet, med stadig gode resultater fra Båtplassense glade seilere. I natt gikk vi i mål etter å ha deltatt i Great Lakes Winter Run 2009, en seilas med 963 deltagere fra absolutt alle verdensdeler.

 

En spesiell gratulasjon til Nives som viste feilfri seiling og god strategi hele veien.

 

 

Slik ble resultatene for Baatplassen-laget: (Totalplassering, plassering blant de norske, avstand til mål)

 

resliste_gl.jpg

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Link to post
Share on other sites

Tror du skal tenke deg litt om JRO. Jeg passet på deg hele dagen på onsdag, du fikk til og med "spesialoppvartning" med finnseiling mellom øyene det oppe i nord. Så kom kvelden og du satte, etter å ha vært inne en time eller to, på Kompis igjen. Senere på kvelden fikk jeg høre at du hadde vært på kino. Så var du inne en halv time før du måtte til sengs, samtidig ba du "noen" om å styre båten igjennom natten.

 

For å forklare litt om dette med kompis. Det første kravet er at du i hvert fall tar mesteparten av vakta selv, trenger du kompis så er det fint om du gjør avtale med en som er inne på chatten og spør om vedkommende kan se litt etter innimellom. En eller annen melder seg sikkert. Vedkommende som melder seg gir kanskje også beskjed om hvor lenge han kan se etter. Det er ingen automatikk i at noen ser etter deg selv om kompis er påslått.

 

Til slutt kan jeg nevne hva som skjedde i går kveld. Jawik, som altid er oppmerksom på andre (når han er der selv) så at du hadde en merkelig kurs. Han så også at du hadde kompis påslått og rettet deg av den grunn Deretter korrigerte du selv før du gikk. Da er det ikke så rart at ingen gjorde mer, vi trodde du var der ! Altså, det er viktig at man gjør klare avtaler samt slår av kompis når man ikke har behov.

 

Dette er ikke kritikk, men ment som en rettledning. Lykke til om du skal være med i Singapor In Port Race !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Kan følge opp litt her...

 

Jeg tok deg gjennom første natten, så tok Vanntro over på morgenen/formiddagen da jeg trengte et par timer på øyet, så byttet jeg og Vanntro på å styre deg utover hele dagen... Vi styrte deg faktisk så bra at du lå langt forann både meg og Vanntro i løypa, så gikk jeg på jobb på kvelden og satte kurs på deg rett mot mål, var ikke så mye mer å gjøre, hadde ikke hørt noe fra deg på nærmere et døgn... Tydeligvis har du i etterkant av dette selv satt kurs og gått på land :lol: :lol: :lol: Så ikke legg skylda på oss! :cheers: :cheers: :cheers:

.

Link to post
Share on other sites

Du har et poeng fem@il...

 

Poenget er jo å ha styringen mest mulig selv, bruke kompis minst mulig....

 

Men det hender at jeg har med meg litt mannskap når jeg er ute å seiler i virkeligheten også...

 

De lange etappene i dette spillet går jo opp til nesten 3 uker, så det kan jo være greit å få litt hjelp av og til :lol:

.

Link to post
Share on other sites

Det kan jo være greit å spille litt selv da JRO...er jo ikke så gøy å vinne hvis man kun overlater kontrollen til andre :smash:

 

 

Tror du skal tenke deg litt om JRO. Jeg passet på deg hele dagen på onsdag, du fikk til og med "spesialoppvartning" med finnseiling mellom øyene det oppe i nord. Så kom kvelden og du satte, etter å ha vært inne en time eller to, på Kompis igjen. Senere på kvelden fikk jeg høre at du hadde vært på kino. Så var du inne en halv time før du måtte til sengs, samtidig ba du "noen" om å styre båten igjennom natten.

 

For å forklare litt om dette med kompis. Det første kravet er at du i hvert fall tar mesteparten av vakta selv, trenger du kompis så er det fint om du gjør avtale med en som er inne på chatten og spør om vedkommende kan se litt etter innimellom. En eller annen melder seg sikkert. Vedkommende som melder seg gir kanskje også beskjed om hvor lenge han kan se etter. Det er ingen automatikk i at noen ser etter deg selv om kompis er påslått.

 

Til slutt kan jeg nevne hva som skjedde i går kveld. Jawik, som altid er oppmerksom på andre (når han er der selv) så at du hadde en merkelig kurs. Han så også at du hadde kompis påslått og rettet deg av den grunn Deretter korrigerte du selv før du gikk. Da er det ikke så rart at ingen gjorde mer, vi trodde du var der ! Altså, det er viktig at man gjør klare avtaler samt slår av kompis når man ikke har behov.

 

Dette er ikke kritikk, men ment som en rettledning. Lykke til om du skal være med i Singapor In Port Race !

 

 

Kan følge opp litt her...

 

Jeg tok deg gjennom første natten, så tok Vanntro over på morgenen/formiddagen da jeg trengte et par timer på øyet, så byttet jeg og Vanntro på å styre deg utover hele dagen... Vi styrte deg faktisk så bra at du lå langt forann både meg og Vanntro i løypa, så gikk jeg på jobb på kvelden og satte kurs på deg rett mot mål, var ikke så mye mer å gjøre, hadde ikke hørt noe fra deg på nærmere et døgn... Tydeligvis har du i etterkant av dette selv satt kurs og gått på land :lol: :lol: :lol: Så ikke legg skylda på oss! :cheers: :cheers: :cheers:

 

Hehe, slapp av. Ingen må på noen måte tro jeg ikke er MEGET TAKKNEMLIG for hjelpen! Det var bare ment som en spøk, en meget ironisk spøk siden jeg kanskje seilte 3 timer av hele regattaen selv! Min egen innsats er jo både latterlig liten og helt elendig :)

 

Jeg må igjen bare si tusen takk for hjelpen!!! Det var bare en ironisk spøk :)

 

JRO

Link to post
Share on other sites

jeg er også enig i poenget som blir nevnt ifm kompisseiling. Men, hvis jeg ikke kunne ha benyttet meg at dette hadde jeg ikke kunnet delta i dette spillet :) Så enkelt er det med den saken. Jaja, dersom det går en regatta en helg kan jeg kanskje følge med 100% selv.

Går helt fint å delta både uten kompisseiling,uten å"kjøpe"seilplanner,gjøre det man skal dagtid/kveldstid,og sove "mesteparten av natta :sleep::sailing:

Men man må tåle å f.eks.ligge som nr.9når man drar på familiebesøk,og komme hjem å oppdage at man ligger "å slår mot land" som nr.409, 6timer etter :lol::cool:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...