27 knop Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Gralla med båten!! Syns det e sykt at ein 15-åring eller ein i det heila tatt klare å gjør sånne ting med ein båt og mekka ein motor i stand++. Sko ønska eg konne det eg og.... Link to post
Sleipner93 Svart 10.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 E du på samme alder så meg kanskje? Ser du bor i Stavanger så då kunne me jo møtas ein gang kanskje? Ser du hadde litt interesse for Semidiesel og greier, og er det en som er interessert i det e det meg! Link to post
27 knop Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Hadde vært konge å treffas ein gang ja, e 18 btw, e kje seilaren og rundt det? Tippe du kan fem ganger så mye som meg om motorer, men e sykt kjekt å lera om! Link to post
Sleipner93 Svart 10.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Joda Seilaren e 18, eller blir det i år ihvertfall... Kor du bor i Stavanger? Om du bor i nærheten av Hillevåg kunne du jo komt ner ein gang når eg har komt igang med prosjektet! Link to post
27 knop Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Bor på madla. Fekk nettopp lappen så eg kan kjøra ner når bilen e ledig. E det i hillevågsvannet du ska holla på? Link to post
Sleipner93 Svart 10.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Nja ikkje heit. E ei båthavn rett itte felleskjøpet på høyre sida. Men me får ta resten over IM seinere så me ikkje spore heilt av Link to post
27 knop Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 God ide. Link to post
Seilaren Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Det er bare han så komme fra så pent hjem at han ikke tåler litt oljesøl... Ja vi har jo parkett i stuen og panel på veggene... Men vi har jo rykte på oss som bydeles skaphandler, så hvor pent det egentlig er...... Jeg vet forresten hvem 27 Knop er jeg Er gjerne med å ser på snekka en dag med dere. Gi besked før minitreffet God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
27 knop Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Flott! Glede meg te treffet!!Du får bare styra du Sleipner 93. Send IM når me ska ta turen! Link to post
Sleipner93 Svart 19.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2008 Har avskrevet og putte i en 22hk Sabb i båten. Hadde tidlig idag planer om og bruke 10 hesteren jeg har i gamlebåten. Men etter at jeg traff en som kanskje kunne skaffe meg en 5-9hk Sabb Semidiesel ble det helt andre planer! Så nå blir det vel semidiesel neste Link to post
27 knop Svart 19.September.2008 Link til dette innlegget Svart 19.September.2008 Hørres bra ut Sleipner 93! Kordan går det med overbygget som va et lite dilemma? Link to post
Sleipner93 Svart 19.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2008 Har ikkje begynt på båten ennå... Får venta te eg har fått lagt et presenningshus rundt an.. Link to post
skibsplast ohoi Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Hei Har du funnet ut noe mere rundt opphavet til båten? Syns fortsatt den ligner på en tante til min Skorgenes River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Sleipner93 Svart 20.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Nei har desverre ikke funnet ut noe mer om det. Men jeg tviler på det kan være en Skorgenes, akterstevnen min er litt "rund" mens på Skorgenesen er jo akterstevnen helt rett nesten.. Legger ved et bilde : Link to post
skibsplast ohoi Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 OK ser forskjellen nå. Men jeg tror nok Poseidon her rett noe han sier at den kommer fra Møre og Romsdal, for likhetstrekkene er store. Så da vet du i hvertfall hvilken dialekt du skal bruke når du skal godsnakke med den River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Sleipner93 Svart 20.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Satt netopp på finn og kikket på trebåter (som altid ) og kom over en båt som ligner VELDIG på min. Skrogfasongen er veldig lik ut og den har like mange bordganger (10stk). Spantene på denne ser litt kraftigere ut men så er denne 2 fot lenger også. Jeg tenkte og slå på tråden imorgen og høre om han har noen peiling på hvor båten er bygget. Står ikke noe i annonsen men kan være han vet det.. Her er annonsen! Link to post
skibsplast ohoi Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Slettes ikke ulik denne nei. Merkelig dette med å se på båt. Hadde vi samlet forbruk her på båtplassen, hadde det fort blitt noen årsverk River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Sleipner93 Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Nå snakket jeg netopp med selgeren som forøvrig var veldig hyggelig. Han var ikke helt sikker men han trodde den var bygd av noen brødre fra Hvaler i Østfold... Noen som kjenner til disse "brødrene" eller et båtbyggeri i nærheten? En annen ting som var litt spennende. Han sa til meg at det var to igjenn av disse båten i Norge. Så om min er lik har jeg isåfall en veldig sjelden båt! Dette må finnes ut av! Link to post
Diesel248 Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Hei. du er virkeligt eit båtmenneske. Fin båt, lykke til. Få inn ein SABB eller annan norsk motor. Og den 5-9 SABB SEMIDIESELEN du snakket om blir skikkeligt tøft å ha i båt. Skulle du ha diesel så kan ein jo velge mellom modell: H, G, 2H, 2G, 2J. Vi har både 2H og 2G og er førnøgde. Men få inn 5-9 en! Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Hilmar 2 Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 (redigert) Dette du mener med Brødre er nok Brødrene Klemsdal. De lagde motorer, Kjenner hans ene etterkommer Haha jeg tok feil, Trudde det var en motortyp du skulle ha Redigert 21.September.2008 av Hilmar 2 (see edit history) Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
M/S Bastard Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Kan det være brødrene Adolfsen? Link to post
Sleipner93 Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Jeg tipper sterkt det er Brødrene Adolfsen, men det var så lite informasjon om de gamle båtene de bygget på siden. Er redd at de som jobber der ikke har greie på dette om jeg sender mail. Men jeg skal selvsagt gjøre et forsøk.. Link to post
M/S Bastard Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Send en Im til Amorosa, han kan nok litt om historikken på Hvaler Link to post
Sleipner93 Svart 25.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 (redigert) Da har Håkon (Selveste hoff designeren som Walter kaller ham.. ) her på forumet satt seg ned ved tegnebordet igjenn for og tegne nytt styrhus og overbygg til Kira II. Og han har virkelig fått det til igjenn. Helt nydelig overbygg/styrhus i mine øyner. Hva syns folket? Redigert 25.September.2008 av Sleipner93 (see edit history) Link to post
Håkon Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Og eit siste eit.. ein seinsommarkveld ved ein holme utanfor Stavanger, Ørjan og nåke babes sitt på land og grilla mens han beundra "Kira II" som ligg blank og fin og klukkar nede ved sjøen.. Da heite ikkje trebåt, da heite båt. Og så e da nåke so heite plastikkbåt.. Helsing Håkon Berg Gunnarson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn