Jump to content

Prosjekt: MS Kira II - mitt nye prosjekt!


Sleipner93

Recommended Posts

Det er bare han så komme fra så pent hjem at han ikke tåler litt oljesøl... :wink:

Ja vi har jo parkett i stuen og panel på veggene... :cool:

Men vi har jo rykte på oss som bydeles skaphandler, så hvor pent det egentlig er...... :crazy:

 

Jeg vet forresten hvem 27 Knop er jeg :wink:

Er gjerne med å ser på snekka en dag med dere. Gi besked før minitreffet :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

OK ser forskjellen nå. Men jeg tror nok Poseidon her rett noe han sier at den kommer fra Møre og Romsdal, for likhetstrekkene er store.

Så da vet du i hvertfall hvilken dialekt du skal bruke når du skal godsnakke med den :smiley:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Satt netopp på finn og kikket på trebåter (som altid :lol: ) og kom over en båt som ligner VELDIG på min. Skrogfasongen er veldig lik ut og den har like mange bordganger (10stk). Spantene på denne ser litt kraftigere ut men så er denne 2 fot lenger også. Jeg tenkte og slå på tråden imorgen og høre om han har noen peiling på hvor båten er bygget. Står ikke noe i annonsen men kan være han vet det..

 

Her er annonsen!

Link to post
Share on other sites

Nå snakket jeg netopp med selgeren som forøvrig var veldig hyggelig. Han var ikke helt sikker men han trodde den var bygd av noen brødre fra Hvaler i Østfold... Noen som kjenner til disse "brødrene" eller et båtbyggeri i nærheten? En annen ting som var litt spennende. Han sa til meg at det var to igjenn av disse båten i Norge. Så om min er lik har jeg isåfall en veldig sjelden båt! Dette må finnes ut av! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei. du er virkeligt eit båtmenneske. Fin båt, lykke til.

Få inn ein SABB eller annan norsk motor. Og den 5-9 SABB SEMIDIESELEN du snakket om blir skikkeligt tøft å ha i båt. Skulle du ha diesel så kan ein jo velge mellom modell: H, G, 2H, 2G, 2J.

 

Vi har både 2H og 2G og er førnøgde. Men få inn 5-9 en! :flag:

Norsk motorhistorie --> Still going strong :smiley:

Link to post
Share on other sites

Da har Håkon (Selveste hoff designeren som Walter kaller ham.. :tongue: ) her på forumet satt seg ned ved tegnebordet igjenn for og tegne nytt styrhus og overbygg til Kira II. Og han har virkelig fått det til igjenn. Helt nydelig overbygg/styrhus i mine øyner.

 

Hva syns folket?

 

bilde100.jpg

 

bilde101.jpg

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og eit siste eit.. ein seinsommarkveld ved ein holme utanfor Stavanger, Ørjan og nåke babes sitt på land og grilla mens han beundra "Kira II" som ligg blank og fin og klukkar nede ved sjøen..

 

bilde102.jpg

Da heite ikkje trebåt, da heite båt. Og så e da nåke so heite plastikkbåt..

 

Helsing Håkon Berg Gunnarson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...