Jump to content

Prosjekt: MS Kira II - mitt nye prosjekt!


Sleipner93

Recommended Posts

Seilaren likte ikke jakken ihvertfall.. :lol:

 

I en såpass stor by som vi bor i er det naturlig å bli litt skeptisk når det kommer selvlysende personer syklende med korgen full av fastnøkkler og skrujern :lol: (Ok, så sykler jeg også rundt med værtøy i korgen..)

 

Men for all del, jeg liker folk som skiller seg ut fra massen. Jeg lever jo etter den troen selv... :wink:

Link to post
Share on other sites

I en såpass stor by som vi bor i er det naturlig å bli litt skeptisk når det kommer selvlysende personer syklende med korgen full av fastnøkkler og skrujern :lol: (Ok, så sykler jeg også rundt med værtøy i korgen..)

 

Men for all del, jeg liker folk som skiller seg ut fra massen. Jeg lever jo etter den troen selv... :wink:

 

Haha, viktig og ha med verktøy vet du... :lol: :lol: Forøvrig er det bare morsomt og skille seg ut! :wink:

 

Ja ble jo en heftig diskusjon om jakken her. Men herved tar vi heller for oss det tråden skal handle om! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Se her ja! Jeg har riktignok motor får båten, en 10hk Sabb.. Men dette kunne jo være et kjekt prosjekt og ha i garasjen for og pusse opp.

 

Mye av delen er vel også like slik at jeg kanskje kunne brukt noen deler fra denne..

 

 

Takk for tipset!

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du har nok rett, Diesel246 - tror også at det er en H-modell (8hk)...

 

00_277996222.jpg

 

...enkelt å se på at både svinghjulet er anderledes enn G-modellen sin og så har den tydeligvis trykksmøring - se på det svarte oljefilteret og oljetrykksmanometer foran. I tillegge er det den modellen med aller eldst lyddemper, den nesten helt runde typen. Topplokket over vippestellet med smørekoppen er også anderledes (mye høyere) enn på G-modellen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har vært heller lite framgang med prosjektet i det siste. Har for det meste arbeidet med Sabben men jeg har enda ikke fått delene fra Sabb. Derimot har vi smått begynt og sette opp stilas rundt båten. Dette skal det da bli et presenningshus av etterhvert og vi får også løftet motoren som står i ut ved hjelp av dette! :wink:

 

Håper på og få gjordt noe i helga om været tillater det! :smiley:

 

dsc00111.jpg

Link to post
Share on other sites

Inspirasjonen er der nok men har ikke vært så mye og gjøre før jeg for tak over hodet.. :wink: Det første jeg skal gjøre er og spyle rent innvendig.. Men jeg vil helst ha ut motoren før jeg begynner med dette..

 

Neste gang jeg skal gjøre rent blir det vel forhåpentligvis støvsuger! For og gjøre rent må jeg vel regne med og gjøre noen ganger.. :crazy::lol:

 

Får få me kompisene mine og piske dem til og gjøre rent.. :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Tja, skal ha to 3x8 eller 2x6 langsgående oppå stilaset. Disse vil stikke litt lenger enn stilaset (stilaset skal forlenges litt). Deretter kan jeg snekre et skråtak var planen.. Som Seilaren sier pleier det ikke å komme så mye snø men det skal nok bli solid nok etterhvert.. Litt vanskelig og forklare, blir lettere og forstå etter hvert når jeg kommer med bilder av det.. :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...