Enzo Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Hvem? f.eks denne her Välutrustad och leveransklar Som standard har vi valt att leverera en mycket välutrustad båt. Färdig för semestersegling. Båten levereras bott enmålad,sjösatt , riggad och leveranstestad i Lidköping. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Forseggjort båt det der Enzo. Trekkstangstyring istedetfor snekkestyringa en finner på andre båter. Skikkelig "stilk" til kjølen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
gimi Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Jeg kan bare ikke fatte at det er noe problem at man må legge sammen summene i ekstrautstyrlista for å komme frem til en total pris. Om denne enkle addisjon prosessen med 20-30 faktorer er for vanskelig ser jeg for meg at de potensielle kjøperene vil slite betraktelig mer med feks. navigasjon og forståelse av motormanualen (det er vel også slik i praksis at man får god hjelp av selger til å sette opp/gjøre dette regnestykket). Siden denne tråden omtaler Bavaria er det jo også et poeng at disse båtene har et heller skralt utvalg av ekstrautstyr/opsjoner som burde gjøre denne prosessen enklere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Seiljåtten Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Det er akkurat med bil som med båt. Vi er uenige om utstyrsnivået, og leverandøren utnytter det ved å sette en minimumspris for å lokke folk inn på salgskontoret. Biler annonseres med "levert drammen", og båter med levert Frankrike eller Tyskland. Kjøpte ny bil for noen måneder siden, og det var akkurat det samme som med båten. En lang utstyrsliste med flere punkter jeg selvfølgelig måtte ha. Ettersom det var nevnt tidligere i tråden kan jeg jo si at ja, felger kostet ekstra, dersom jeg ville ha aluminium. Alternativet var flott ny bil med kapsler og stålfelger. Dermed er båt og bilbransjen i samme båt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Er enig i at det er greit at båtene prises levert Frankrike eller tyskland osv men jeg synes prisen burde være levert på vann med riggen satt opp hos alle. Hva i alle verden er meningen å prise en båt som ligger i en hall inne på en åker midt i tjukkeste innlandet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Kanskje fordi noen vil ha båten levert i i en innsjø midt i tjukkeste innlandet og en annen sjøsatt i Danmark? Eller USA? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Er den levert i en innsjø så er det jo greit for da er den jo sjøsatt og rigget Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Trodde det var klar: det er prisforskjeller om du vil ha sjøsatt den i Bodensjøen, Middelhavet, Danmark eller USA Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Joda jeg er klar over det men jeg vil kverulere og si at prisen uansett skulle vært levert nærmeste våt havn så kunne de heller prise levering andre plasser lavere da rigging allerede er inne i prisen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MT. Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Det blir feil å sammenligne Bavaria med VW. VW er jo fulle av feil, og lite for pengene sammenlignet med sammenlignbare produkter. Bavaria har lite feil, og er mye for pengene sammenlignet med andre produkter i samme marked. Det er mer korrekt å sammenligne Bavaria med Hobby campingvogner. Både Hobby og Bavaria er masseproduserte, og dermed rimelige. Det er alltid billigere å lage større serier av noe, enn småvolumsprodukter. Både Hobby og Bavaria har grunnet store volum kunnet automatisere deler av produksjonen som andre produsenter gjør manuelt, og får derfor frem sluttprodukter med jevnere kvalitet til lavere kostnad. Og ikke minst, både Hobby og Bavaria er forhatt av sine konkurrenter (og konkurrentenes kunder...), siden konkurrentene ikke er i stand til å konkurrere på pris. Derfor fremkommer det mye usaklig kritikk mot dem begge. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Siste Beetle var jo ikke akkurat noen suksess. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Hater kunder av konkurrerende merker bavaria ? den var ny Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Derfor fremkommer det mye usaklig kritikk mot dem begge. Kan du ikke lage en grei oversikt over denne usaklige kritikken? Den forefinnes nemlig stort sett oppe i hodet til eiere av disse båtene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MT. Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Hater kunder av konkurrerende merker bavaria ? Forestill deg at du har kjøpt en Passat. Også kommer Toyota med en ny Avensis måneden etterpå, der du får mer utstyr, høyere pålitelighet, høyere brukervennlighet, mindre driftskostnader og lavere pris, da skjønner du at du vil bli nødt til å senke prisen på Passaten din når den dagen kommer at du skal selge den igjen. Automatisk får du da et noe mer anstrengt forhold til Toyota. Sånn er nå hvertfall jeg. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post Share on other sites More sharing options...
alidal Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Kan du ikke lage en grei oversikt over denne usaklige kritikken? Syns like godt vi kunne få listet opp de seilbåtprodusentene som oppgir priser "med det meste" og de "uten det meste" Det hadde for meg vært mer interessant. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 (redigert) Ja kanskje det men så er det ett forhold man må ta med i regnestykket , det er de som ikke seiler bavaria men seiler en båt som overhodet ikke er i samme kategori som bavaria. Artig at du nevner avensis siden jeg kjøpte en slik i forrige uke , jeg har kanskje bilindustriens svar på bavaria Altså: Toyota kommer med nytt , finere og billigere og passat eierne blir sure , derimot tror jeg ikke de som kjører Audi A6 og BMW 5serie bryr seg så hardt om den problemstillingen Redigert 28.September.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Både Hobby og Bavaria har grunnet store volum kunnet automatisere deler av produksjonen som andre produsenter gjør manuelt, og får derfor frem sluttprodukter med jevnere kvalitet til lavere kostnad. Jeg har ikke greie på campingvogner. Båter er jeg derimot interessert i. Kan du vise til noen disse av konkurrentene som i følge deg koster mere og har dårligere/mere ujevn kvalitet? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
10ta9c Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Bavaria sine seilbåter synes jeg ser bra ut i utførelsen, værre med motorbåtene, de ser en smule klippet og limt ut. Ligger noen slike "skobåter/strykejern" her på havna, og mens de fleste andre båter har sin sjarm når man blir vant med dem, synes jeg disse blir styggere og kjedeligere jo mer man ser på dem. Gjelder ikke bare Bavaria, men håper denne designen er en forbigående trend. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Jeg har handlet mange nye VW og ender alltid opp med å betale ca. 25% mere enn de annonserte prisene i media.Kannskje dette gjelder generalt tyske fartøyer? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
MT. Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 (redigert) Kan du vise til noen disse av konkurrentene som i følge deg koster mere og har dårligere/mere ujevn kvalitet? Bavaria er vel de billigste båtene på markedet? Maskiner har aldri influensa eller fyllesyke, like lite som de til tider blir erstattet av en mangelfullt opplært vikar. Ei heller har de dårlige dager der de lurer på om kona er utro, eller lønna blir forsinket, eller har hodepine av alle kjemikaliene som brukes for å bygge en båt. Derfor blir alle automatiserte oppgaver utført jevnere. Den som nekter på det, må ha misforstått endel tekniske forutsetninger. Redigert 28.September.2008 av ModeraTore (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 (redigert) Der mener du også disse helautomatiske østevropske lavlønntakerene? Disse som slufrer med tilsettning av hærder i spannene sine til dem varer hele dagen Redigert 28.September.2008 av Servicemannen (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Seiljåtten Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 Lå en Bavaria 44 på Høllen for noen dager siden. Ikke at jeg har noen erfaringer, men ut fra det jeg så er det vanskelig å skjønne alt oppstyret på forumet. En utrolig fin båt spør du meg.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 oppstyret på forumet. Og ser du videre vil du se at det meste av oppstyret er generert av de som eier slike. Båten er sikkert helt OK for de som vil ha en slik. Det pussige er at stiller man det minste spørsmål rundt detaljer som trekking av revelinjer og mulighet for å utløse redningsleider fra sjøen, så reagerer eierne voldsomt. Ingen båter er perfekte. Ei heller Bavaria. Mange liker dem, jeg gjør det ikke. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TideRace Svart 28.September.2008 Del på Facebook Svart 28.September.2008 En utrolig fin båt spør du meg.. Enig Ingar! "Problemet" tror jeg ligger i at Bavaria har introdusert moderne produksjonsmetoder i et marked som til nå (utrolig nok i 2008) fremdeles består av 90% manuelt håndarbeid. Bavaria modulproduserer båtene sine med robotstyring (som bilindustrien), har laget standardløsninger (i motsetning til "skreddersøm") og har "moderne" leveranseavtaler hvor blant annet Volvo Penta er blitt "tvunget til" å levere motorer ferdig påmontert drev (seilbåtene) samt med ukentlige leveranser for at Bavaria til enver tid skal ha så lite lager som mulig ("Just-in-time") samt "flow" i sin produksjon. Dette er tatt rett ut fra Toyota`s produksjonsfilosofi (TPS= Toyota Production System) eller LEAN som det nå kalles ut fra amerikansk og europeisk "reintroduksjon" av disse produksjonsstyringsprinsippene. Produksjonsmessig ligger Bavaria med dette langt i forkant av sine konkurrenter for feileliminering, serieproduksjon og standardisering. Om Bavaria har valgt rett med èn vindusvisker på motorbåtene, septiktank av plast, osv, er en helt annen diskusjon og har ingen ting med produksjonsmetodene å gjøre. Den dagen Bavaria velger "kvalitetsløsninger" også her + sine moderne og sikre produksjonsmetoder, bør det blinke blålys hos konkurrentene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.