Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Jeg trodde heller ikke at vi kunne avlytte mikrofonen ombord med datakort. Dersom Astor har kunnskap om dette er det flott.

Jeg har forsøkt et gammelt datakort men fikk det ikke til. Det kan være at dette kortet rett og slett var for gammelt.

Jeg forsøkte nå:#108#navn@domene.no#;#03#;#109# til kameraet.

Da virket det.

Feilen jeg tidligere gjorde var trolig at jeg hadde mellomrum mellom meldingene. Nå gikk alle tre meldingere greit med en SMS. Jeg er svært fornøyd.

Link to post
Share on other sites

Man kan ikke snakke med et datakort hvis det er det du spør om. Det var derfor jeg nevnte i samme slengen at det muligens var et noe dumt spørsmål. Jeg var ikke klar over at man skulle kommunisere via tale med alarmen. Men den sender muligens lyd tilbake til den som har kontrollen over alarmen?

 

Lagt til: Med alle feiene (bugs) som enda råder over alarmen tror jeg at jeg avventer til et bedre produkt kommer på markedet. Har fortsatt fast alarm ombord.

 

Mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Det er det som er noe av poenget med V900 GSM Remote camera. Vi har omtalt dette mye tidligere i tråden.

Det er masse henvisninger til dette systemet på nettet nå for tiden.

Leverandøren forteller på en av sine nettsider at den vil satse mye på dette systemet fremover.

Hvilke feil (bugs) er det du viser til Astor? Det kan være greit for oss som bruker kameraet å vite hva som er feilene.

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk i løpet av natta 4 meldinger om infrarød sensor alarm. Det var litt slitsomt. Jeg har i dag flytte tluftavfukteren til et annet rom ombord. Jeg har mistanke om at det er luftavfukteren som kan ha skapt infrarød sensor alarm. Andre som har opplevd tilsvarende?

 

Jeg har også luftfukter gående hele året ombord. Problem med dette?

 

Takk for info Roaldbj!

På meg virker det som det er mye bugs og barnesykdommer på kameraet. Har hatt 2 kameraer nå med feil på..

Mulighet for software oppdatering via usb-inngangen hadde vært storartet!

 

Mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Alså ikke dine egne erfaringer. Greit å vite for oss som nå for tiden jobber med systemet. Vi forsøker å forholde oss til våre egne erfaringer og til alle de som benytter V900 GSM remote camera ombord. Det er flott om så mange som mulig kommer med sine konkrete feil-registreringer - dermed kan kanskje programmereren "påvirkes".

Link to post
Share on other sites

Da har jeg også kjøpt V900 GSM kamera.

 

Har bestilt kontant kort hos Telenor. De deler ut julepresang på 50 stk. MMS i denne forbindelse.

Normal pris er kr. 1,99 pr. mms. Antar at kontant kort blir billigst i lengden. Hvis det ikke blir for mange false alarmer.

Men testingen vil nok bruke opp de femti jeg får gratis.

Link to post
Share on other sites

Ser dere etterlyser feilerfaringer.

Jeg har nå prøvd to stk av disse kameraene. Begge har samme type feil. Begge er utstyrt med Telenor Nett og kontant.

Feilen skjer etter noen timers bruk, da sender det ikke MMS bilder tilbake. Ikke mulig å ringe kameraet, ikke tilgjengelig.

Må da slå det av og deretter på for å få det til å funke igjenn. Virker da ok en liten stund før det svikter.

Trodde dette var pga at SIM kortet var satt skjevt inn, men ser ut til å være andre ting.

Har Telenor abonemang i mobilen som jeg bruker som master.

Ser det er flere her som har de samme erfaringene - noen som har mulige løsninger på problemet?

Link to post
Share on other sites

Eneste linken jeg har til netthandelen er nettopp www.netthandelen.no

 

Søk på kamera - og se om du kan finne et "Fjernstyrt GSM kamera med bevegelsessensor ... " i resultatlisten.

Hele konseptet går ut på budrunder, samt at man gjerne betaler svært høye ekspedisjon og fraktgebyrer. :rolleyes:

 

Jeg kjøpte også en værstasjon herfra, men kvaliteten på denne var heller skuffende. Så vær litt selektiv med hva som kjøpes herfra er ihvertfall mitt råd :nono:

Men når jeg kunne få kameraet til ca. 1/4 av prisen var ikke valget så vanskelig :lol:

Link to post
Share on other sites

Ulven, har du fått noen erfaring med bruk av kamera i område med dårlig dekning:

Ref ditt innlegg:

Jeg skal sende med mitt kamera til en som har hytte på brokke, så kan han teste det litt der opp for meg, der er det ikke all verdens med dekning, men greit nok for mobiler. Så da får jeg testet det litt med den erfaringen du har.

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke om denne siden representerer produsenten av V900 kameraet: http://www.ecvv.com/supplier/C-886390/about-us.html. Siden har i alle fall interessante opplysninger om utviklingen av kameraet fra 2007 og planer for noen år fremover:

In 2007, we started to work on GSM remote camera based on our 8 years experience of GSM technology. We also invited 8 camera related experts to work for us. The V900 Series GSM remote camera will be our main business in the coming 5 years. Now, we have successfully released our first generation product V900-A1, it has been exported to more than 30 countries. The new models V900-B1, V900-B2, V900-C1 are also under testing in our lab. We are planning to release at least 10 models of new products each year.

Det er mye mulig at Ulven har kontakt med en av disse 8 ekspertene? - I så fall er det spennende.

Link to post
Share on other sites

Ulven, har du fått noen erfaring med bruk av kamera i område med dårlig dekning:

Ref ditt innlegg:

Jeg skal sende med mitt kamera til en som har hytte på brokke, så kan han teste det litt der opp for meg, der er det ikke all verdens med dekning, men greit nok for mobiler. Så da får jeg testet det litt med den erfaringen du har.

Hei,

 

Jeg har ikke fått pratet med han enda, men i løpet av helgen blir det nok en tur innom han, jeg vil da høre litt om hans erfaringer der oppe. :-)

 

 

Jeg vet ikke om denne siden representerer produsenten av V900 kameraet: http://www.ecvv.com/supplier/C-886390/about-us.html. Siden har i alle fall interessante opplysninger om utviklingen av kameraet fra 2007 og planer for noen år fremover:

Det er mye mulig at Ulven har kontakt med en av disse 8 ekspertene? - I så fall er det spennende.

 

Det stemmer, det er en av disse jeg har epost kontakt og msn kontakt med. Han igjen tar ting videre til enda dypere teknikere hvis det er ting han ikke kan svare på.

 

Har opprettet et Telenor alarm-abonnement til 16 kroner pr. måned, for å prøve dette ut og sammenlikne med Telenor Nett og kontant. Har nettopp satt simkortet i det ene kameraet og prøvd å ringe for å lytte til hva som skjer i rommet, dette fungerer helt fint med alarm-abonnementet.

 

ok, hva er mms og sms prisene på det abb'et? kan det meldes inn i fri familie det også?

Link to post
Share on other sites

Jeg har i dag kjøpt 1. stk. V900 til en hyggelig pris på Nettauksjonen.

Jeg spurte i en tidligere tråd om man kunne benytte datakort i overvåkningskamera.

Dersom man kun skal sende meldinger skal dette være greit. Noen som har prøvd dette?

Jeg forsto på Roaldbj at det ikke var bugs i programvaren og tok sjansen på å få et overvåkningskamera som er gjennomprøvd av andre båtfolk.

 

Mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder USB kabel, så sendes denne (og software kun til forhandlere som bestiller 3000+ enheter.)
Dette kan da ikke være en holdbar policy - vi må kunne påvirke dette.
For å forenkle spørsmål til dem, så er det fint om dere som har trøbbel eller lurer på noe teknisk med de, så hadde det vært fint om dere kunne sendt spørsmålet til meg på engelsk, da som en IM, så kan jeg sende det videre til han. :-)
Jeg synes du har gjort svært mye bra så langt Ulven. Jeg tro nå at jeg har prøvd ut de fleste innstillingene som står i den engelseke manualen, versjon 1.2. Vil det være enklere for deg om vi sender e-post direkte til programmererne i Kina? Eller vil du helst at kommunikasjonen skal gå gjennom deg.

Vi har tidligere drøftet innstilling av sensitiviteten til bevegelsessensoren med #36#, er det den samme innstillingen man bruker ved innstilling av sensitiviteten til IR-sensoren?

Link to post
Share on other sites

Det virket i hvertfall som det var en endelig besluttning. men om noen andre klarer å få de på andre tanker, så værsegod :-)

 

Dere må jo gjerne kontakte dem direkte, ikke noe problem, bare å sende en mail til: jiangminghua@youthnet.com.cn :-)

Jeg tenkte bare jeg ville hjelpe til, så det er bare å maile direkte. :-)

Link to post
Share on other sites

Poenget er som vi har skrevet om flere ganger i denne tråden: kan du da høre samtaler i den andre enden?

 

Etter å ha lest manualen ser jeg at man kan få romavlytting med dette kamera. Bra! Da går selvsagt ikke mitt forslag om datakort. Et kontantkort eller tvillingkort som jeg har i en annen telefon kan da benyttes, uten PIN-kode.

For å få best mulig bilde er vel lys inn bak kamera beste løsningen vil jeg tro. Jeg har persienner for alle vinduene som går ut til sidene, så det bør trolig være beste løsning?

 

Mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Et kontantkort eller tvillingkort som jeg har i en annen telefon kan da benyttes, uten PIN-kode.

Tvilling fungerer nok ikke helt..

Med tvilling så har du ett nummer, men 2 sim kort.. det andre sim kortet får også et nummer, men du kan ikke ringe til dette, da får du beskjed om at du må ringe det andre nummeret (hovednummeret). Og setter du hovednummeret i kameraet, slik at du kan ringe til det, så kan du ikke ringe til det andre sim kortet, men du kan kanskje bruke det andre i en setting der du kun trenger utgående data trafikk, sms, osv.. f.eks gsm alarm, tracker etc.

 

Jeg ville valgt et kontantkort som koster så lite som mulig, og bare husk å fylle på det av og til. :D

Link to post
Share on other sites

Hei Luigi,

De fleste får dette til å funke ja.. :-)

Jeg har bestilt opp 10 stk av B modellen, dvs den med sensor som reagerer på kroppsvarme/bevegelse.. og reagerer ikke igjennom vindu.

Det er den modellen som er ypperlig til å bruke i f.eks båt med kalesje osv.

A modellen som de har på netthandelen etc, den er ypperlig til å ha i hytta, garasjen, eller huset osv..

Den reagerer på bevegelse igjennom vindu osv.

 

Jeg tar 1600,- +frakt for dem, og har 4 stk ekstra på den bestillingen som er lagt inn, og som kommer til norge om 10 dager ca.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...