Hulda Svart Mandag 07:18 Link til dette innlegget Svart Mandag 07:18 Rustkonverter er bannlyst hos meg. Det samme gjelder stort sett 1-komp maling. Sitér dette innlegget Link to post
oblygre Svart Mandag 07:50 Link til dette innlegget Svart Mandag 07:50 Rustconverter har sine ulemer ja, iallefall ein del av dei, og problemet er jo finne ut kva som funker og ikkje. Der ein ikkje kjem til å fjerne all rust, kva gjer du der da? Heldt det heilt tørt i kjølsvinet alltid er vel i praksis ikkje mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Mandag 09:07 Link til dette innlegget Svart Mandag 09:07 Hvis det er et fingerbøl vann i bunnen av Hulda så er det en lekkasje som må tettes. Hos meg er det null fritt vann. Med kompressor, rustpikker, blåsepistol, stålbørste og støvsuger kommer man langt. Det som er igjen da kan males over med bruk av korthåret, stiv malekost. Om du ønsker å gå metoden Owatrol etc., følg bruksanvisningen. Jeg har ingen erfaring der. Brukes det rustomvandler av et eller annet slag, sjekk ut hva rusten omvandles til. Rust av jern er enten Fe2O3 eller Fe3O4 (siste rust med lav oksygentilgang). De 'omvandlerene' jeg har vært borti omdanner rusten til en karbid-forbindelse. Rusten blir et hardt belegg som kan overmales. Greia er at over tid løsner belegget fra underlaget, vann krabber innunder og man ender opp med tæringsskader som tildekkingskorrosjon, spaltkorrosjon osv. Det er min erfaring. MVH Pensjonert og lett surrete korr.ing. Sitér dette innlegget Link to post
kimberlyto65 Svart Mandag 19:47 Link til dette innlegget Svart Mandag 19:47 oblygre skrev On 27.01.2025 at 08:13: Jeg prøvde å bestille LiFePo4-celler på Ali. Etter forskjellige triks fikk jeg endelig 4 celler. Bør være 100 Ah, målt kapasitet er omtrent 22 Ah. Satt i dag og bladde gjennom forskjellige annonser for cellene på Ali. Veldig billig, men sjekket litt: Daikala 280 Ah celler til sannsynligvis 562 per stykk. Dimensjoner 141x100x43mm, 1,3kg. Verdensrekord i kapasitet i forhold til størrelse og vekt! Ved nærmere ettersyn på bildet av cellene ser kapasiteten ut til å være utvisket! Med andre ord: Rent bedrag! Jeg kjøper mye fra Ali, og for det meste går det bra. Det hender at de krever moms, men det er unntaket. Og når leveringen er forsinket, sporer jeg alltid pakkene mine gjennom track.global, og hvis leveransen ikke blir levert, får jeg alltid pengene tilbake. Men LiFePo4-batterier: Det er faktisk umulig å finne en seriøs leverandør gjennom Ali! Ja, jeg hadde en lignende situasjon nylig. Men jeg har ikke fått refundert frakten ennå. Men jeg har åpnet en tvist og venter på at den skal bli løst. Sitér dette innlegget Link to post
oblygre Svart Mandag 20:51 Link til dette innlegget Svart Mandag 20:51 Eg skreiv vel ikkje dette, sikkert litt krøll med siteringa di. Men vurderer å skifte til litium litt på sikt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.