Jump to content

Berserk, Så dere tv programmet om ny ekspedisjon?


SandAnker

Recommended Posts

Nå er mye utstyr kraftig oppskrytt på dette forumet synes jeg. Folk har overlevd uten elektoniske hjelpemidler og annet moderne utstyr i tusenvis av år.

Nåja, hvis jeg ikke så aldeles feil satt det da vitterlig en satellitantenne montert på stag akter i båten. Så noe mer enn kart og kompass har de nok. Forøvrig tror jeg båten og seilasen er vesentlig bedre forberedt enn serien gir inntrykk av.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

"Både Berserk I og Berserk II var av båttypen Albin Vega som er av de eldste havseilende båtene i glassfiber."

 

 

Netopp valget av båttypen Albin vega som er ca 7 meter lang på tidligere eskpediasjoner var vel det sprøste når man skal til isfjell ved Svalbard.

 

Årets skute er både større og sterkere.

 

Ellers ser jeg på hjemmesiden at kapteinen har jobbet både for Kystvakten og Redningselskapet.

 

Det lille jeg har kikket innom ekspedisjonene har jeg følelsen av konstant motortrøbbel....er motorene nyoverhalte før ekspedisjonene ?

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Jarle er ikke redd for å dø. Fykt er menneskenes værste fiende. Måten han overvinner frykten på inspirerer meg :yesnod:

Nå er mye utstyr kraftig oppskrytt på dette forumet synes jeg. Folk har overlevd uten elektoniske hjelpemidler og annet moderne utstyr i tusenvis av år.

 

Du har sikkert rett, men utelater ett viktig poeng. Folk på/ved/langs sjøen, historisk sett, hadde kunnskap. Mange som legger ut på sjøen i dag erstatter manglende kunnskap med elektroniske hjelpemidler og annet moderne utstyr.

Link to post
Share on other sites

Så noe mer enn kart og kompass har de nok. Forøvrig tror jeg båten og seilasen er vesentlig bedre forberedt enn serien gir inntrykk av.

Ja, jøss. Syntes jeg så en radar i masten også..

 

 

Mange som legger ut på sjøen i dag erstatter manglende kunnskap med elektroniske hjelpemidler og annet moderne utstyr.

Du er nok inne på et viktig poeng der ja.... :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Finner ikke det jeg heller ,kun det som blir sendt nå.Så Berserk programm 1 , det er borte ser det ut som . Har leita etter det før også , men det er nok tatt bort fra nrk,webtv tipper jeg .Kun dagens programm fram til episode 3 av 6

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Kjedelig at de har fjernet de da :sad: Men de skal vel tjene penger de og...

 

Jeg kjøpte nettopp begge DVD-ene hos "DVDhuset" til 178 kroner. Mye underholdning for pengene. Bestilte de på en mandags kveld og de lå i postkassa onsdag morgen!

Berserk mot Nordpolen

Veien mot Valhall

 

Edit: Huff, nei nå ser jeg de ikke lenger er på lager.

CDon har de visst fremdels (Berserk mot Nordpolen og Veien mot Valhall). Av prinsipp liker jeg forøvrig ikke å hande hos CDon, da de krever personnummer selv om man betaler med Visa.

Link to post
Share on other sites

Rune: Det var Berserk 1 som var spørsmålet her. Jeg går ut ifra det menes de første sesongene, ikke episode 1 av siste sesong. Huff, her ble det forvirring. :crazy:

 

For å oppklare litt:

Berserk mot Nordpolen var første ekspedisjonen med den vesle Albin Vegaen. Denne ekspedisjonen kom på DVD i 2004.

Berserk mot Valhall var fortsettelsen på ferden mot Nordpolen. Også med Albin Vegaen. Denne ekspedisjonen kom på DVD i 2006.

Berserk gjennom Nordvespassasjen går på TV i desse dager. Dette er den siste ekspedisjonen så langt (med ny, stor båt med haitenner på).

De to første sesongene er ikke tilgjengelig på NRK nett-TV lenger, bare på DVD. Gjennom Nordvestpassasjen blir tilgjengelig på nett-TV etter hvert som de har gått på TV (ny episode i kveld, nr 4.).

Link to post
Share on other sites

Intervju av Jarle Andøy på Radio Norge

 

Jeg har dagens beste :lol: Trodde også for en stund siden at Jarle het "Andøy" til etternavn :nonod: Godt å se at flere glemmer "h"en :lol: Men det morsomme... Jeg laget for en tid tilbake fanklubb på Facebook, jeg :lol::lol: Jarle Andøy Fanclub da eller.... :lol::lol: Bare å melde seg på, så blir dere like dumme som meg :flag: Sorry Jarle !! Har forsøkt å få endret på det, men det går ikke...

Link to post
Share on other sites

:lol: :lol:

Jeg så også feilen, men redigeringsfristen er jo alt for kort. Så da må vi leve med disse feilene.

Forresten min tabbe nummer 2 i denne tråden.. :blush:

 

Ikke sånn ment, Seilaren ! Det var fan-klubben på Facebook jeg mente at jeg ikke fikk endre navnet på ! Her i tråden synes jeg vi bare skulle kalle han for Andøy, jeg :lol::lol: Leve Jarle Andøy !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...