Skipper Worse Svart 11.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2008 Ja men her, Gunga, hvis du har båtførerprøven eller D5 for politibåtførere, så skal du jo kunne ferdes uhindret på nordgående fra St. Oset; pr. definisjon finnes ikke Hyppeln for den ligger jo i hvit sektor!!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hifo Svart 11.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2008 oteren. var ikke du?? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Skipper Worse Svart 11.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2008 Itillegg var det mørk, dårlig sikt og midt på natten hvor vanligvis konsentrasjoen er betydelig svekket pga mangel på søvn. Også disse faktorer skulle rettelig ha fått båtføreren til å se seg ekstra godt for og til å forsikre seg om at han var der han trodde han var. Av alle båtførertyper og yrkesgrupper er politifolk de siste som kan påberope en slik unnskyldning. Dette skal de være proffe på (og flertallet ER det). Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Johannes Svart 11.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2008 Søvnmangel kan vel uansett ikke være formildende vel For de fleste andre dødelige ville søvnmangel være uaktsomt.... Fint system i Sverige med hvite sektorer som lyser opp holmer og skjær. Øker sikkert trangen til kontrollere ferden mot ett kart... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 11.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2008 Jeg irriterer meg grønn på at jeg ikke tok noen bilder av staken og området rundt når jeg passerte den dagen etter ulykken. Stusset fælt når jeg så denne staken ligge på skrå uti der... Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 11.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2008 Også disse faktorer skulle rettelig ha fått båtføreren til å se seg ekstra godt for og til å forsikre seg om at han var der han trodde han var. Av alle båtførertyper og yrkesgrupper er politifolk de siste som kan påberope en slik unnskyldning. Dette skal de være proffe på De har trolig ingen opplæring i å føre en båt med en truende arrestant i førerkabinen om natten . Arbeidsmiljøloven sier klart at man skal være grundig opplært i arbeidsoppgavene man er satt til å løse og de skal mestres under alle forhold. En helt riktig frifinnelse etter mitt syn. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2008 Står det også noe om i hvilken fart de skal mestre arbeidsoppgaven i? Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 11.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2008 Det jeg får ut av denne saken er at terskelen for å være uaktsom mht navigering er veldig høy. Vedkommende er profesjonell utøver, innehar opplæring/ sertifikater, mange års erfaring osv. Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 12.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2008 Båtføreren har til de grader blitt forstyrret under navigeringen, noe som er en klar medvirkende årsak til uhellet. Med en mulig drapsmann i førerkabinen vil man bli utsatt for stress . Itillegg var det mørk, dårlig sikt og midt på natten hvor vanligvis konsentrasjoen er betydelig svekket pga mangel på søvn. Dette oppdraget var vankselig for polititjenestemennene. En frifinnelse er korrekt etter mitt syn. Tror du samme tankerekke ville vært formidlende hvis du eller jeg kolliderte med en bil og forårsaket personskader? Stress, mørkt, dårlig sikt og mangel på søvn mener jeg.. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2008 Ja men her, Gunga, hvis du har båtførerprøven eller D5 for politibåtførere, så skal du jo kunne ferdes uhindret på nordgående fra St. Oset; pr. definisjon finnes ikke Hyppeln for den ligger jo i hvit sektor!!! nei, tror du pröver deg på noen omvendbevisföring..... här i Sverige så går vi igenom fyrbelysningen på 'Båtförern' men dom behöver ikke kunne det på pröven på Kystskippern däremot der kommer det på pröven............. og jeg skjönner godt att man kan stelle ett högre krav på hel-proff enn på en halvproff........ bare se hur systemet for bemanning av fartöy er oppbyggt... så jeg tycker att domen er rett. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
SRA Svart 12.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2008 Båtføreren har til de grader blitt forstyrret under navigeringen, noe som er en klar medvirkende årsak til uhellet. Med en mulig drapsmann i førerkabinen vil man bli utsatt for stress . Itillegg var det mørk, dårlig sikt og midt på natten hvor vanligvis konsentrasjoen er betydelig svekket pga mangel på søvn. Dette oppdraget var vankselig for polititjenestemennene. En frifinnelse er korrekt etter mitt syn. De har trolig ingen opplæring i å føre en båt med en truende arrestant i førerkabinen om natten . Arbeidsmiljøloven sier klart at man skal være grundig opplært i arbeidsoppgavene man er satt til å løse og de skal mestres under alle forhold. En helt riktig frifinnelse etter mitt syn. kunne ikke vært mer enig. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 12.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2008 Er det noen av dere som bor der nede som vet om staken er rettet opp i gjen etter sammenstøtet så ikke flere kjører på den? Sist jeg så den lå den i "vater"...ok litt overdervet men... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.