Jump to content

Jubeldag for frikjent (båt)politimann.


oslofjord

Recommended Posts

Itillegg var det mørk, dårlig sikt og midt på natten hvor vanligvis konsentrasjoen er betydelig svekket pga mangel på søvn.

 

Også disse faktorer skulle rettelig ha fått båtføreren til å se seg ekstra godt for og til å forsikre seg om at han var der han trodde han var. Av alle båtførertyper og yrkesgrupper er politifolk de siste som kan påberope en slik unnskyldning. Dette skal de være proffe på (og flertallet ER det).

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Også disse faktorer skulle rettelig ha fått båtføreren til å se seg ekstra godt for og til å forsikre seg om at han var der han trodde han var. Av alle båtførertyper og yrkesgrupper er politifolk de siste som kan påberope en slik unnskyldning. Dette skal de være proffe på

 

De har trolig ingen opplæring i å føre en båt med en truende arrestant i førerkabinen om natten . Arbeidsmiljøloven sier klart at man skal være grundig opplært i arbeidsoppgavene man er satt til å løse og de skal mestres under alle forhold. En helt riktig frifinnelse etter mitt syn.

Link to post
Share on other sites

Båtføreren har til de grader blitt forstyrret under navigeringen, noe som er en klar medvirkende årsak til uhellet. Med en mulig drapsmann i førerkabinen vil man bli utsatt for stress . Itillegg var det mørk, dårlig sikt og midt på natten hvor vanligvis konsentrasjoen er betydelig svekket pga mangel på søvn. Dette oppdraget var vankselig for polititjenestemennene. En frifinnelse er korrekt etter mitt syn.

 

Tror du samme tankerekke ville vært formidlende hvis du eller jeg kolliderte med en bil og forårsaket personskader? Stress, mørkt, dårlig sikt og mangel på søvn mener jeg..

Link to post
Share on other sites

Ja men her, Gunga, hvis du har båtførerprøven eller D5 for politibåtførere, så skal du jo kunne ferdes uhindret på nordgående fra St. Oset; pr. definisjon finnes ikke Hyppeln for den ligger jo i hvit sektor!!! :rolleyes:

nei, tror du pröver deg på noen omvendbevisföring.....

 

här i Sverige så

 

går vi igenom fyrbelysningen på 'Båtförern' men dom behöver ikke kunne det på pröven

 

på Kystskippern däremot der kommer det på pröven.............

 

 

og jeg skjönner godt att man kan stelle ett högre krav på hel-proff enn på en halvproff........

bare se hur systemet for bemanning av fartöy er oppbyggt...

så jeg tycker att domen er rett.

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Båtføreren har til de grader blitt forstyrret under navigeringen, noe som er en klar medvirkende årsak til uhellet. Med en mulig drapsmann i førerkabinen vil man bli utsatt for stress . Itillegg var det mørk, dårlig sikt og midt på natten hvor vanligvis konsentrasjoen er betydelig svekket pga mangel på søvn. Dette oppdraget var vankselig for polititjenestemennene. En frifinnelse er korrekt etter mitt syn.

 

 

De har trolig ingen opplæring i å føre en båt med en truende arrestant i førerkabinen om natten . Arbeidsmiljøloven sier klart at man skal være grundig opplært i arbeidsoppgavene man er satt til å løse og de skal mestres under alle forhold. En helt riktig frifinnelse etter mitt syn.

 

 

kunne ikke vært mer enig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...