Jump to content

Jubeldag for frikjent (båt)politimann.


oslofjord

Recommended Posts

Jeg begynner å lure på om Salt er kriminell eller noe, det er iallefall det inntrykket jeg sitter med når han stadig rakker den på de uniformerte. Ene dagen er det krigskip som herjer på strendene våre mens ungene griner av redsel, neste gang er det den langstrakte armen som leker tikken med sjømerkene... Hva er det neste, at dommeren i rettvesenet ikke ser lengre enn nesen strekker?!?

 

Det er bare så lite tidig å lese innlegg som bare fokuserer på alt det negative, er det ikke en liten fordel med å ha politi, kystvakt og toll i dette landet tror du?

 

Nå har avisen fått spalteplassen sin og saken har blitt behandlet (grunnet press?), er det ikke nok?

Link to post
Share on other sites

Svært mange dommere, advokater og politifolk er medlemmer av losjen .

[

 

Og siden "gjerningsmannen" har stått frem med navn og bilde og det burde være en smal sak å finne navnet på de ærede dommere i den aktuelle sak, samt at listen med losjemedlemmer er lagt ut på nettet så regner jeg med at du for lengst har gjort en grundig jobb og kan dokumentere det du her insinuerer? Det er faktisk ganske alvorlige påstander du "fremsetter", men det er jo et uttrykk som heter; på seg selv kjenner man andre, og dette er kanskje relevant i saken for alt hva jeg vet.

 

Forøvrig er jeg i min fulle rett til å mene akkurat hva jeg vil om politifolk, dommere og advokater, og jeg velger, i utgangpunktet, å ha tillit til disse selv om det skulle være problematisk for deg!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Og siden "gjerningsmannen" har stått frem med navn og bilde og det burde være en smal sak å finne navnet på de ærede dommere i den aktuelle sak, samt at listen med losjemedlemmer er lagt ut på nettet så regner jeg med at du for lengst har gjort en grundig jobb og kan dokumentere det du her insinuerer? Det er faktisk ganske alvorlige påstander du "fremsetter", men det er jo et uttrykk som heter; på seg selv kjenner man andre, og dette er kanskje relevant i saken for alt hva jeg vet.

 

Ser du ikke at jeg sier at jeg tror dommen er riktig.

 

Følger du ikke med i samfunnsdebattene ? Pressen stiller spørsmålstegn vedrørende rettsikkerheten blandt Frimurerlosjen medlemmer.

 

http://www.lofotposten.no/article1277746.ece

Link to post
Share on other sites

Frifinnelsen kan ha sin riktighet.

 

 

Ser du ikke at jeg sier at jeg tror dommen er riktig.

 

Jeg ser at du holder muligheten åpen for at frifinnelsen kan ha sin riktighet hvilket, etter mitt syn, er noe annet enn å tro at dommen er riktig, men skjønner at du ikke ser nyansene så lar den ligge!

 

Joda, jeg følger med i samfunnsdebattene, ganske godt faktisk, og derfor klarer jeg også å skille "det ene fra det andre" og blander ikke alt i en stor gryte ved enhver anledning. Lapskaus er godt, men ikke hele tiden.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg ser at du holder muligheten åpen for at frifinnelsen kan ha sin riktighet hvilket, etter mitt syn, er noe annet enn å tro at dommen er riktig, men skjønner at du ikke ser nyansene så lar den ligge!

 

og blander ikke alt i en stor gryte ved enhver anledning. Lapskaus er godt, men ikke hele tiden.

 

Du må huske at når lapskausen koker kommer bunnfallet til overflaten . Bunnfallet kan skjule mye ulumskheter Mouche .

 

Slik kan det være i rettsvesenet også. Ja jeg får meg til å tro at det kan komme noen advokater, politi eller dommere til overflaten hvis man skrur på varmen og lar lapskausen putre .

Link to post
Share on other sites

Her er mer bakgrunn om saken:

 

Politibåten kjørte på sjømerke

 

Nå er jeg forvirret. I artikkelen salt linket til ovenfor står det i teksten at man ikke skal gå på hvit sektor her!

 

I dette kartutsnittet kan jeg ikke se at det stemmer. "Stanga" står i rød sektor.

 

Og da skjønner jeg ikke hvordan føreren kunne frifinnes?

Link to post
Share on other sites

Enda mer forvirret!

Overettene er vel Børholmen og Saueholmen.

 

Hva har de med jernstanga vest for Homlungen å gjøre.

 

Dersom føreren trodde han gikk på overettene da han traff jernstanga - bør staten anke!

 

Redigert etter å ha tenkt meg om.

 

Karakteristikkene på Homlungen og Børholmen er den samme Oc 6 .

 

Det kan skape forvirring.

Link to post
Share on other sites

Godt å høre at mobben er på banen og konkluderer, så vidt jeg har fått med meg så er dette også en Redningsskøyte skipper med stor erfaring, men han har nok ikke mobbens erfaring gjeldende å kjøre med arrestant.

Kan det tenkes at det måtte bruke lys for å holde arrestanten kontrolert? og at dette kunne blende? Slo arrestanten seg vrang?

 

Vår advokat har jo tilgang til retsdokumentene, kan du titte etter her?

 

For en politi er det dette en viktig prinsippsak, som at det for en foretnings advokat er viktigt ikke å bli dømt for avtalebrudd, eller en lege å bli tiltalt for feilmedisering.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...