Jump to content

En gave fra skattebetalerne: Last ned Den Norske Los


HaHa

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...

Hadde satt veldig stor pris på Den Norske Los.

Er det noen her som kan være behjelpelig med dette?

 

På forhånd takk :)

 

Godt Nyttår og Velkommen til BAATPLASSEN

her er en link

 

http://www.statkart.no/nor/Statens_kartverk_Sjo/Produkter_og_tjenester/Nautiske_publikasjoner/Den_norske_los/

 

Og de er vært hver krone.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Og for de av oss som fikk tak i de når det var mulighet.

Så er det kanskje på tide å hente rettelsene på de bindene som ikke har kommet nye av enda.

(Ser ut til at Bind 1 er eneste som har kommet ut i nyere utgave en de vi kunne laste ned?)

 

Noen som kanskje klarer å finne en link til Bind 1 rettelsene for 7.utgave 2004?

 

Rettelser

 

Ser det står 2011 på alle rettelsene. Men det er vel måten rettelsene er oppbygget? Mao at en revisjon som kom ut rett etter at et bind ble gitt ut får samme nyeste dato som siste rettelse?

Slik at f.eks. for "DNL Bind 3" så er det kommet 17 rettelser siden 3. utgave (2006) kom ut, og frem til i dag, selv om alle rettelsene er datert 10.02.11????

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Du kan bruke www.filemail.com

 

Det er gratis, det er ingenting som skal installeres hverken hos sender eller mottager.

.............

 

RSL

 

Noen som har forsøkt denne?

Gjorde en liten test her, men å laste opp en fil på f.eks. 600 Mb til denne "filmailen" ville ta ca tre og en halv time :eek: , og hvis mottaker også må bruke like lang tid for å laste ned, så går det fort en dag for å sende en så stor fil :sweat:.

Link to post
Share on other sites

www.filemail.com var jo genial, og det funker også! Men jeg måtte bruke Google Chrome for å få opp siden. Med FF eller IE fikk jeg ikke opp siden, den sto bare og lastet i det uendelige uten å komme opp. Andre med samme problem eller med en forklaring på hvorfor?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg lastet opp alle bindene av Den Norske Loss for å teste, og da tok det snaue 20 minutter før alt var lastet opp. Jeg har internett med kabel fra GET, 20Mbps ned og 5Mbps opp.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

www.filemail.com var jo genial, og det funker også! Men jeg måtte bruke Google Chrome for å få opp siden. Med FF eller IE fikk jeg ikke opp siden, den sto bare og lastet i det uendelige uten å komme opp. Andre med samme problem eller med en forklaring på hvorfor?

Ingen med samme problemet? Da får jeg svare selv. Årsaken var at nettstedet krevet at cookies var tillatt. Cookies har jeg generelt slått av, og tillater det kun der jeg MÅ. For Chrome (som jeg normalt ikke bruker), hadde jeg ikke satt opp noen slik regel, - ennå.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg lastet ned slik det er beskrevet i starten av denne tråden, men den muligheten er jo borte for lenge siden. Og til de som ønsker at jeg skal videresende dette: det har jeg ikke samvittighet til å gjøre.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg sendte en mail til DNL-kartproduksjon med dette spørsmålet igår, og om det igjen ville bli mulig å laste dette ned gratis. Har enda ikke mottatt svar, men hvis det kommer skal jeg formidle det videre.

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

I og med at "tilbudet" om nedlastning var tidsbegrenset, så må man vel anta at det hele var en glipp?

Dermed blir vel distribusjon av materialet i etterkant i beste fall "ikke helt stuerent"?

Hvis DNL-Kartproduksjon sier noe annet er det vel bare å distribuere med et smil...

 

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Det kan også være at de fikk et anfall av servicevennlighet, men når de så at så mange kastet seg over denne servicen, så angret de :headbang: Uansett, så lenge dette lå på nettet, var det lovlig med nedlasting. Og en evt." glipp" må de selv ta ansvaret for.

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...