Jump to content

En gave fra skattebetalerne: Last ned Den Norske Los


HaHa

Recommended Posts

  • 7 måneder senere...

Logget meg inn igjen og det ser ut at det er ikke lenger tilgjengelig.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Med mindre følgende er opphevet, er det nok ikke lov.

 

Copyright:

Statens kartverk Sjø

Trykk: Stavanger Offset AS

Sats: Sjøkartverket, Grafisk seksjon

Stavanger 2004

ISBN 82-90653-19-0

 

Forumets eier kan få et erstattningskrav hvis disse filene eller linker til de blir offentliggjort på forumet.

Vet ikke hva forumets regler sier til distribusjon via IM mellom medlemer, men dette kan nok Ingar redegjøre for.

Redigert av Teza (see edit history)

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at om man spør (pent) får man som regel svar.

Så hva med å sende en mail til nevnte instans og spørre om de har noen innvendinger mot at kartverket de publiserte for nedlasting også kan gjøres tilgjengelig via andre servere.

 

Siden de selv har gjort pdf'ene tilgjengelig tidligere og det er snakk om eldre opplag, kan det være man får lov under forutsetning av at det f.eks kun gis adgang til å laste ned og bruke dem uten å kunne kopiere for salg.

 

Hvis man legger inn slike forbehold i spørsmålet, kan de jo være de aksepterer. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Ser jevnlig IM på forespørsel om å sende den Norske Los på mail.

 

Dette er fysisk umulig pga størrelsen. Hele filen er bare 680 Mb.

 

Foreslår derfor at noen legger den ut på en nettside til felles glede for alle som leter ette er denne.

 

Jeg kan være behjelpelig til en viss grad med å legge filen over på minnepenn men da må selvfølgelig den som vil ha filen stå for alle kostnader.

Da bør du sende meg en minnepenn i konvolutt sammen med en ferdigfrankert konvolutt for retur til deg.

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

eg får opp samme feilmeldinga,,

 

Men så får eg ei hellr til å opprette "profil" der.

 

Eg får opp denne meldinga - utan at den klarar å forklare meg kva eg gjer gale.. (på norsk, i klartekst....)

 

System.Net.Mail.SmtpException: Failure sending mail. ---> System.Net.WebException: Unable to connect to the remote server ---> System.Net.Sockets.SocketException: A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond 153.44.1.244:25 at System.Net.Sockets.Socket.DoConnect(EndPoint endPointSnapshot, SocketAddress socketAddress) at System.Net.Sockets.Socket.InternalConnect(EndPoint remoteEP) at System.Net.ServicePoint.ConnectSocketInternal(Boolean connectFailure, Socket s4, Socket s6, Socket& socket, IPAddress& address, ConnectSocketState state, IAsyncResult asyncResult, Int32 timeout, Exception& exception) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.ServicePoint.GetConnection(PooledStream PooledStream, Object owner, Boolean async, IPAddress& address, Socket& abortSocket, Socket& abortSocket6, Int32 timeout) at System.Net.PooledStream.Activate(Object owningObject, Boolean async, Int32 timeout, GeneralAsyncDelegate asyncCallback) at System.Net.PooledStream.Activate(Object owningObject, GeneralAsyncDelegate asyncCallback) at System.Net.ConnectionPool.GetConnection(Object owningObject, GeneralAsyncDelegate asyncCallback, Int32 creationTimeout) at System.Net.Mail.SmtpConnection.GetConnection(String host, Int32 port) at System.Net.Mail.SmtpTransport.GetConnection(String host, Int32 port) at System.Net.Mail.SmtpClient.GetConnection() at System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message) at default_userreg.sendEmail(String username) in D:\avinet\wwwroot\kart.kystverket.no_adaptive2\wwwroot\default_userreg.aspx.vb:line 197 at default_userreg.Submit_OnClick(Object sender, EventArgs e) in D:\avinet\wwwroot\kart.kystverket.no_adaptive2\wwwroot\default_userreg.aspx.vb:line 142

 

Mulig at eg som ihuga motstandar av IE ikkje skal ha tilgong til kystverket sine sider?

Evrybody can be tough....

.........in a distance..!

-FDU2-

Link to post
Share on other sites

Ser jevnlig IM på forespørsel om å sende den Norske Los på mail.

 

Dette er fysisk umulig pga størrelsen. Hele filen er bare 680 Mb.

 

 

 

Du kan bruke www.filemail.com

 

Det er gratis, det er ingenting som skal installeres hverken hos sender eller mottager.

Da kan du i gratisversjonen sende inntill 2Gb. Dette kan lastes ned av mottager(e) ti ganger i løpet av tre dager.

Perfekt for denne type sendeproblematikk.

Det eneste du trenger er epostadressen til mottager.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...