Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Så du kan si det sånn , at selger og jeg er veldig enige på alle måter .

 

Godt at alt er avklart.

Forøvrig gratulerer med flott båt!

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Hei og Gratulerer med ny båt.

 

Jeg kom hjem i går kveld med tog fra stavanger etter og ha ligget værfast i vågen siden torsdags kveld. En kamerat av meg kjøpte P45 i Bergen som vi skulle kjøre hjem men med 5 m bølger på jæren så blir også 45 fot noe smått, jeg pratet med Rogalandradio hver dag og de er veldig hyggelige og behjelpelige med værmelding og bølgehøyder, så det kan jo være lurt og ringe til de først også. Tlf nummer er 51690044. Det ligger forøvrig en Viknes og venter på været der også og de skal til Fredrikstad og de hadde absolutt heller ingen planer om og ut og kjøre i dårlig vær, men siden vi bare har en 3 timers tog tur hjem så gjorde vi heller det.

Fant også denne i dag, http://www.aftenbladet.no/vaeret/974680/Su..._neste_uke.html så det er lite som tyder på at det blir så aktuellt og kjøre småbåt på jæren i det nærmeste.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Tine IV, flott båt og gode motorer, hadde en slik B41 og det er jo en deilig lyd i den, spes når den går på tomgang. Fikk min overhalt da den antakelig hadde skjært seg pga oljepumpa og så var det bare byttet pumpe og fyrt opp igjen, det var iallefall mistanken. Etter tot overhalingen var den røykfri og med ny turbo som jeg spanderte på fikk den skikkelig fraspark i den gml Fjord 815... den stod i...

 

Lykke til over Jæren om det blir tur og ta ingen sjanser, det er lett å være tøff før en går ut, men det kan en fort angre på... Når ting er nytt så skjer det alltid ett eller annet...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Endel av oss venter nok spent på hvordan du planlegger seilasen fra Sandnes til Horten. Seilasen er vel omlag 270 nm pluss pluss. Har du begynt å grovplanlegge? Det er endel skjær i sjøen. Lykke til - misunner deg seilasen, særlig om været er bra. Du har kanskje muligheten til å bo i båten inntil været blir brukbart? Jeg vil anbefale deg å se endel på gribfiler for å se utviklingen av vindforholdene.

Link to post
Share on other sites

Endel av oss venter nok spent på hvordan du planlegger seilasen fra Sandnes til Horten. Seilasen er vel omlag 270 nm pluss pluss. Har du begynt å grovplanlegge?

Heisan Roald her blir det ikke gjort stort annet , men blir itno båt av det . Været kan vel ikke bli stort værre , men jeg venter jo spent å høre fra selger ang båtfrakt . Det hadde på alle mulige måter vært best for meg å fått den levert i Oslo , så for andre mene hva dem vil om det men . For det første så er det noen tusen spart , konto'n vår er ikke så veldig feit for tia . For det andre så syntes jeg det hadde vært mye tryggere å fått den nedover , da det har vært småkrøll med den ene motoren pga av vann i dieselen . Dette regner jeg med er iorden nå , da dem fant ut at det manglet pakkning på dieselpåfyllinga .Men det ligger jo litt i bakhode da ,sånn blir det bare . Men håper at en kamerat og jeg reiser over i løpet av uka , da tar vi med for full hjemtur i tillfelle det blir ok før vi tar fly hjem igjen . Så når vi surrer litt rundt der borte i noen dager , kansje da til over helgen .Da ser været noe bedre ut , så kansje vi går nedover da . Så derfor er ruta lagt opp sånn nogenlunde i grove trekk , da karta ligger utover hele stua her ;)

Så da ser vi ettervært , kansje jeg får den tlf imorgen om at frakta er i box . Eller så reiser jeg over og blir litt kjent med båten , greit med gode forbredelser da alt er nytt og ukjent . Trur det er bedre , enn å hoppe i det sånn på brygga .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Her ligger det jo an til konvoi Tine. Etabler kontakt mellom alle tre

Så ikke denne jeg , hadde jo som du sier vært topp det da . Den ene skal jo til Fredrikstad , så da hadde vi hatt følge nesten hjem .Men været ser jo mindre bra ut , kansje dem lurer seg nedover til helgen eller rett over .Da ser det vel ikke så ille ut fra Egersund å hjem ,men du skal jo først til Egersund .Ser ut som det er den strekningen som er flaskehalsen her , men det været der borte kan jeg lite om .Må bare ta imot råd å vink her på BP og av gutta der oppe ,så vi får se .Kansje det blir bra vær når vi er der , da banker vi tel :wink:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hej Tine IV och stort grattis till ny båt.

 

Har all förståelse för att Du vill ha hem Din nya båt. Men var nu rädd om både Dig själv och båten och ge Dig inte ut på heavy seas i kallt och hårt väder!

 

Ta den tid det tar och låt båten åka piggy back till Oslo.

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så ikke denne jeg , hadde jo som du sier vært topp det da . Den ene skal jo til Fredrikstad , så da hadde vi hatt følge nesten hjem .

 

Tine.

 

 

Det er folk fra Herføl Marina som er på vei hjem med to nye Viknes 1080. De venter på været. Kan du ikke ringe dem hvis det løser noe for deg.

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er folk fra Herføl Marina som er på vei hjem med to nye Viknes 1080.

Hadde jo vært topp det ,men lurer på om ikke dem ligger å marsjer noe høyere enn meg . Så blir ikke lett da , men har jo den P 45 da . Den skal vel til Kristiansand , da er jo det værste gjort vil jeg mene . Høre med dem kansje når dem går , det er vel så for dem har muligheten . Kan se ut som det bedrer seg fra lørdag av , men det snur jo fort igjen .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Last ned ugrib herfra bare og registrere seg der koster ikke noe

utmerket program for å følge med værprognosene fremover

Ser ut til at det jeg fant for onsdagen gikk fløyten :cryin:

men som du sier ser det ut til å roe seg mot helgen igjen

ugrib.jpg

lagt til

ser ut på den som vinden holder seg noelunde rolig fra lørdag til Tirsdag ( 7 dagers prognose)

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Kan se ut som det bedrer seg fra lørdag av , men det snur jo fort igjen .

 

Vent noen uker til været har roet seg, slik at du kommer trygt hjem! Det skal mer til enn en dag eller to med lite vind for at sjøen skal legge seg på denne tiden av året! Havdønningene kan ligge å rulle i dager og uker, og gjøre livet særdeles utrivelig for de som er på feil sted! Så om det ikke blir noe ut av båtfrakten, ville jeg heller ha avventet et varomslag noen uker heller enn å utforde naturkreftene i drittværet!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Etter en tur i havnen er jeg rimelig sikker på at jeg fant båten din Tine :wink:

Hvis den har et navn på fem bokstaver skrevet inn på treskilt som henger på flyen.. :smash:

 

Når er du å finne i båten da. Hadde jo vært morsomt å hilse... :cheers: (Frostvæske :nono: )

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Du kan sikkert komme å hilse på til fredagen , om alt går som det skal da . Regner med at vi får fly over torsdag kveld , men da er det litt seint osv .Så fredag er en fin dag for besøk , å ja du har nok funnet riktig båt

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Sett på det som er av værmeldinger på nett og ringt ,lørdag kan vi sikkert gå til Egersund . Men redd det kan bli et lengere opphold der , men det veit man jo ikke idag egentlig .Så ikke umulig vi banker til Egersund ,så blir det kansje ferie der noen dager . Men da er vi jo på vei hjem , så hva som er lurt å ikke lurt ? Det som hadde vært ok ,er å fått tak i dem andre som venter på været .Altid ok å gå sammen med andre , når alt er nytt så blir det meste uvant å litt ekstra kansje å passe på . Men vi reiser nok tordag til Sandnes , så ser vi om det blir såpass på lørdag .Eller om vi rett å slett tar noen dager i hjemme havna der .Så reiser vi hjem igjen å ser på været om ei uke igjen, kjedelig kansje ,men sikkert lurt .Haster ikke på noen måte ,å det koster ikke allverden en ekstra tur hjemmom Horten . Så da ser vi ,håper vi får igang den bærbare her ,så vi kan oppdatere her på veien .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...