Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Kunne vel vært bedre men , sånn er det nå . Men etter å ha sett på det meste av væroversikter som jeg finner på nettet , så¨ser ikke lørdag og søndag så ille ut da . Kommer vi avgårde tidlig fra Sandnes lørdag morgen , så bør vi ta en grei etappe ned til Egersund .Tipper vi blir der til søndag , da ser det også ok ut for oss her inne i pytten . Men har snakket med folk i vesten også , dem mener jo det burde gå greit lørdag og søndag . Eneste som er klin sikkert , er at været er som det er og ikke noe å gjøre med . Så det er lov å håpe vi kommer oss rundt i helgen ,for hele neste uke ser svart ut .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det jeg vil foreslå er at hvis været er tilfredstillende ned til Egersund ....?

Ja da hadde jeg latt det stå til og fortet meg ned forbi Lindesnes så slipper du å bli sittende værfast igjen

Strekningen fra Lindesnes til Arendal er nesten innaskjærs hele veien med kun noen korte strekk som er åpne og du er kommet godt på vei hjem og vinden som sannsynligvis kommer etterpå får du akter , så hva sier du da :discuss: jo blir jo bare moro å komme hjem til gutta hjemme og komme i gang med det du vil ..

Bare min mening ikke la været fange deg når du først er kommet i gang

Det kan endre seg fort på noen timer og du er raskt nede rundt "neset" hvis du først er i siget :seeya:

ps trenger du litt hjelp med indre lei så kan du bare ringe meg 41313850

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

ps trenger du litt hjelp med indre lei så kan du bare ringe meg 41313850

Da har jeg tlf nr ditt ,om jeg skulle trenge det . Er muligheten der , så stopper ikke vi bare for å stoppe .Men går jo noe suppe vil jeg tru fra Sandnes til Egersund, å toppe tankene der gratis må da være greit . Er jo ikke så mange timane derfra å rundt om været vil ,så kansje det bare er å bunkre å gi gass .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

jo ikke dumt å bunkre der :wink: da har du ca 45 Nm til Lindesnes og blir det mye opp og ned så dreier du bare inn mot Farsund og går innenfor bort til korshavn greit å gå der og

hvor høy er båten fra vannlinjen til toppen

4,5 m så kan du gå Spangereidkanalen og men det er kjappere på utsiden :seeya:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Tar fri fra jobben imorgen for å støvsuge setene og polere bremmen på sjåførlua :lol:

Sånn bør det nesten være også ,er tross alt et BP medlem du skal kjøre .Da sees vi kjempe greier og Håp henter oss på Sola , snakk om service :yesnod:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for alle lykkeønskninger , nå må jeg vel innrømme at det er noen sommerfugler i maven min . Er vel sånn det er det vel , sitter kun å ser på været på pc'n her å venter på privatsjafør nr 1 som er Solungen . I Moss står sjafør nr 2 klar som er Svenning og sist men ikke minst , sjafør nr 3 som er Håp står på Sola å tar oss imot . Håper vi kan bidre med noe her i Horten engang , dette er som alle sier .Utrulig service her på Baatplassen .no . Da håper vi på litt bedre vær i helgen , så kommer det vel noen reisebrev innimellom om vi har nett på veien . Takk igjen til alle sammen

 

Hilsen oss på Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Her er været akkurat nå 85 nm vest av Skudeneshavn. Håper det har passert til dere skal over Jæren.

Det er jo lov å håpe da , men går det ikke så går det ikke da . Men ser jo ok ut lørdag og søndag , så det er jo verdt et forsøk da . Ellers blir det en langtur , for vi skal hjem .Men hvor lang tid det tar spiller forsåvidt ingen rolle egentlig ,da det eneste vi har nok av er tid :wink: Vi tar null sjanser , det bedre å ta tiden til hjelp . Det er ikke noe å tulle med om været er dårlig ,kan jo være heldig å komme oss ned til Egersund i helgen .Kan vi jo bli godt kjent der trur jeg , for det ser jo ikke bra ut resten av uka . Men som alle veit , vi tar det som det kommer . Håper vi har nett underveis da , så vi kan holde tråden oppdatert .

 

Tine IV m /mannskap

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Sjekket akkurat været med det grib programmet blir en del vind på lørdag fra NØ og den vinden biter vel ikke så mye der borte under land så tvi tvi og med frisk vind fra NØ så er Spangereid kanalen et godt alternativ :wink:

Ser ut til at været endrer seg fra dag til dag så dette er jo spennende å se hva dere får av vær de nærmeste dagene

:seeya:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Det har blåst friskt her i dag ja. Opp i 21 m/s mener jeg at jeg så på en værstasjon på nettet. På lørdag ser det ut til å bli fralandsvind over Jærhavet, så det bør gå greit. Eneste stedet du må gå en del ut er ved bøya på Jærens rev. Den må du være klar over. Det er vel 4m dypt i en slags lei på innsiden der, men her kan du raskt få dønning på 3m så da er det ikke mye igjen....(har aldri gått på innsiden selv).

Lykke til med ny båt og god tur :smiley:

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...