Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Da blei det ikke den P-330 , da han ikke lirer mer ned enn 25.000- . Da blir prisen 1.025 mill , noe som vi mener er for mye for 1990 mod P-330 . Veldig synd for oss da men , lurer på om ikke det er litt synd for selger også . Har mine tvil om at den prisen står seg til våren / sommeren , men det er jo opp til selger å bedømme . Båten er kjempe fin , full av utstyr osv osv . Men det er for mye , rett å slett så sånn er det . Men da er det neste på lista ;)

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hvordan går det med prosjektet i Førde - dette synes jeg er en flott båt?

Tja , er vel noe dyr kansje ? Men det er jo en til på Finn til innkassopris , skal ringe på den imårra .

 

Da er det sikkert ikke meningen at du skal ha denne da veit du :smiley:

Det er flere muligheter ute og går :flag:

Haster ikke , bare det ikke går mnd .Det går ikke å gå uten båt i mnd , men noen uker skal vi vel klare . Regner jo med det dukker opp div ettervært .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

yepp, bare og lete, er litt morsomt det også :smiley:

Plinger på over nyttår foresten :seeya:

Jada morsomt med denna tråden , jeg får daglig tips her så i IM og i tråden her . Morsomt at folk hjelper til , i kaffebua i havna er det første det spør om på mårran når dem kommer. Noe nytt eller , er jo gøy da . Men ikke gøy uten båt , har jo muligheten til å ta meg en tur med Tine III. Så muligheten er stor for at det blir noen dager utpå nå , men båten er klin tom så da er det jo litt trist ombord .

 

PS : bare pling på du , er sikkert i havna jeg veit du

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Sunnmøring dette (Tidligere kabel tv montør og bilvasker her i bygda). Skummelt! Her er det bare å være tøff i trynet. :discuss:

Er jo tydeligvis ikke eier som selger her vel , da det er innkassopris ? Var jo først tils for kunde til 1.1 mill og nå er det han i Tønsberg som selger den til innkassopris . Ikke godt å si hva den går for , kan være mindre pent holdt . Den har jo stått nå i 14 dager under innkasso , så¨kansje det bare er å slenge inn et liiite bud ? Dumt at den ligger så langt unna , greit å se ting før du legger inn bud . Men sikkert en mulighet her til en bra pris , skal ringe å skjekke litt når værdagen er tilbake .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nei, nummeret i annonsen er til Fairline sjefen sjøl. Har vel ridd på en oppgangsbølge siden han startet å selge disse båtene. Ny situasjon dette, spørst om han har is i magen om du kommer med rimelig bud.

 

Er det en konkursbåt, så er det vel tidligere eier som får svi :sweat: Selger prøver vel bare å få inn det han har til gode, så her er det bare å prøve.....

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Er det en konkursbåt, så er det vel tidligere eier som får svi :sweat: Selger prøver vel bare å få inn det han har til gode, så her er det bare å prøve.....

Ja tenkte det da , litt spent på den der ja .Veit ikke men , litt rart at den har liggi i 14 dager . Så enten er evt minste budet for høyt , eller null inntresse . Eller som jeg har sagt før , innkassobåt kan jo være litt lurvete . Fremdeles kjipt at den ligger så langt unna.

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Tror du bør moderere deg litt ang. personomtaler...
Gjerne det, om noen skulle føle seg støtt. Kan være greitt å vite hvem man får på tråden når man skal handle båt. Hederlig arbeidskar, som her, med praktisk yrkeserfaring. Eller en sleip "bruktbilselger" som ikke har vokst fra lommeboken til far. Sunnmøring var nok simpelt, med dessverre sant.
Link to post
Share on other sites

Hei igjen , må spørre her så er jeg sikker en gang for alle . Veit vi har snakka om det , men tar det en gang til nu . Båten koster si £65.000- + 400 HK + mva + frakt = ?

Fikk en tlf fra England idag , en hyggelig gubbe som dro av endel kroner før vi var i gang . Så var vi i kaffebua idag å snakka båt igjen , det er jo ikke noe nytt . Det sitter flere der som titter etter båt i utlandet , så er jo litt artig detta . Så en tur til øya frister det , ta med seg en som kan engelsk bedre enn meg så hjelper del vel . Regner jeg riktig så er det endel å velge i til en pris til rundt 800.000- Det er ferdig inn i Norge , så klart det frister . Så er det sikkert en kjempetur å reise over å titte også , hvis man ser ut en 3-4 båter som ligger sånn i nærheten av værandre om mulig . Men så et siste spørsmål som vi i bua lurer på , hva er EU skatt betalt ? Er det så enkelt som at den er ferdig skatta inn til alle EU land ? Ikke at det hjelper meg men , kjekt å vite .

 

Tine III 1/2

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

:yesnod: Helt korrekt. MVA er betalt.. ingen praktisk betydning så sant du ikke skal reg den i sverige(Hvorfor er ikke norge i EU :headbang::headbang::headbang::headbang: .. Da hadde du sluppet MVA . PÅ EN BRUKT VARE..(og hk som ikke eksisterer i swe).

For deg er det ofte fordel og finne båt som det ikke er betalt mva for(eks Channel islands båter).. men ofte gjennespeiler ikke dette prisen.. Båten min var MVA(TAX) fri og ble gunstig da jeg slapp og betale mva på mva. :smiley:

Du kan jo sjekke ut: new horizon Som er fairline forhandler på Guernsey. Ofte båter uten MVA da hele Channel islands (guernsey-Jersey) er TAX FREE

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

motor fra 2000 tallet eller 80 tallet :rolleyes::rolleyes: vet hva jeg hadde valgt :yesnod::yesnod:

 

Mye nytt på denne.. er jo elektronikk for 100 laken nesten:

New Icom IC-M503 DSC VHF. New FurunoM1833C/NT Radar. Plotter. C-Map Cartography. New Furuno GP-310B GPS.

New Furuno ETR/610N Network Sounder. New Simrad AP20 Autopilot. New Simrad RFC35R Rate Sensor Compass. Philips AP Navigator Incastec Speed and Depth.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Sitter å tar en kaffe å lurer litt nu, har langt inn et bud på den i Førde fjorden.Den har jo liggi veldig lenge ,så itno er umulig vel .Er ikke stort mere i avslag enn det jeg ga på en måte ,men som selger sikkert veit så er det ikke veldig lett å selge .Det mye går på trur jeg er , om selger skal ut på markedet igjen eller om han må selge .Nå som Tine III skal overleveres snart ,så må det skje andre ting også.Dem som kjenner meg veit jo at jeg ikke kan være uten båt.Så da får vi se,går ikke det så er det neste på lista .Nærmer seg jo en Englands tur her nå,det hadde jo vært gøy det .Men på en måte så er det kansje litt lettere å handle her hjemme .

PS: setter pris på all hjelpen jeg får på IM også ,fint å få det her i tråden.Men ikke alt som passer inn her :wink:

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...