Jump to content

Prosjekt: Draco 1700st diesel


gangso

Recommended Posts

Har selv pusset opp en gammel Draco 17. Det er artige båter med pene linjer. Ikke dårlig til å være konstruert tidlig på 70 tallet.

Ingen tvil om at det er flotte linjer på Draco 17. Liker selv den tidløse stilen der mye bedre enn den såpekopp-moten som har vært de siste årene.

 

Mener forresten å ha lest et sted at Jan H Linge beskyldte Draco for plagiat da Draco 17 kom på markedet, han mente at de bare hadde nedskalert skroglinjene på Draco 20 (som var konstruert av Linge)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

stemmer nukk de du seier der ivar, har lest de samme ein lanna plass.

 

og draco 20. eg trenger det "deksele" som skal vere fram for den låse mekanismen til dreve.

det deksele som står vp280 øverst på dreve.. men veit du sån ca ka ein stål propell ligge i pris til vp 280? og evt kor en får kjøpt de? og er de noke vits?

William Andrè

Link to post
Share on other sites

Siden du ikke skal ha noe monster maskin er det ikke nødvendig med stålpropel. Dekslet bruker og falle av hvis det ikke er festet godt- Nytt deksel får du kjøpt hos www.drevdelar.se snakk med Ingemar. Jeg kjøpte mitt der og det var "made in sweden"(kjempe service) . Hvis det er noe du trenger så spør, jeg har endel liggende igjen fra mitt prosjekt

Link to post
Share on other sites

hei og god jul. :)

 

har noen spørsmål..

 

er de noen som veit eller har ein billig kalesje gjerne slitt.. med orginal stenger?? er har ei sån kalesje med noen nye fester men synst den er noke dritt...

og så skulle eg hatt noken billige bøtte stoler kor får man kjøpt de eller er de noken som evt bytte mot dei klapse stolane eg har med eit mellom legg seff?...

William Andrè

Link to post
Share on other sites

eg fikk putselig slengt oppi henda ein 120hk ford maskin på 6sylindra.. eg har ikkje noke meir info om den akuratt no veit bare den er 120hk og 6syl som sagt.

men er vell ikkje så mange ford som har akuratt de:P

 

eg lurte på om kor mange kg den motoren er, redd for at båten bli litt baktund med den motoren.

kor får eg kjøpt marinisering? noken billige dele motorer på nett??

tåler motoren ein liten turbo ??

og ca forbruk? mykje meir en iveco maskina mi?

William Andrè

Link to post
Share on other sites

Ford 6syl , kan være en i 27- serien...? 6.22 liter u/ turbo og veier vel nærmere 700kg...? Disse ble også levert som SABB Ford og av Kings Diesel , begge i Bergen. Se også www.lancingmarine.com for info/utstyr til Ford motorer.

Tror jeg ville holdt meg til Ivecoen foreløpig....

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...