Jump to content

Prosjekt: Draco 1700st diesel


gangso

Recommended Posts

Dette blir dritbra, enig med andre som har kommentert her. Sunneste hobbyen som finnes. Her kan det prøves og feiles som vi andre har gjort i 20 år. Da er det bra med en slik tråd, da unngår man de værste feilene vi andre har gjort. Husk å feste en sil til lensepumpen under motoren før du setter denne inn igjen. Det blir trangt under der etterpå.

Lykke til videre, stå på, det er straks sommeren.

Link to post
Share on other sites

hei tusen takk for fine komentarer. :)

 

men du meridan skjønte ikkje helt de med og feste ein sil til lensepumpen.

 

kan du forklare litt meir? :)

 

Han mener at du må ha en sil, altså et gitter foran vanninntaket til lensepumpa. Da slipper du å risikere at det setter seg fast noe dritt i pumpa og at den stopper. Kan være en pinne eller hva som helst egentlig.

 

Man får kjøpt pumper med sil i bunnen av festet.

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Varmeveksler er det generelle riktige navnet på den kjøleren din. Men prinsippet er det samme i f.eks varmeapparatet i bilen, der sirkuleres varmt vann inn i en varmeveksler som det blåses luft gjennom. Resultatet er et det blir varmt og godt i bilen. I kjøleskapet hjemme på kjøkkenet finner du to varmevekslere, en inni og en utenpå, den inni tar varme i fra innsiden og den på utsiden avgir denne varmen. Då vært mjølka kald.. :wink:

 

Noen maskiner er laget slik at det ikke gjør noe om register reimen ryker, det er utfresinger i stemplene som gjør at ventilene ikke kan kollifere med stempel. Skjekk om din maskin er laget slik og det bør en Iveco mekaniker kunne svare på. Er maskinen laget slik at stempler og ventiler kolliderer hvis reimen ryker så får du et dyrt havari. Men uansett så ville nok jeg byttet reimen og lager i reimstrammer. Det kalles forebyggende vedlikehold og fører til en koselig sommer.. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Noen maskiner er laget slik at det ikke gjør noe om register reimen ryker, det er utfresinger i stemplene som gjør at ventilene ikke kan kollifere med stempel.

 

Disse motorene tåler desverre ikke registerreim havari (selvopplevd :headbang: )

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

begynte så smått på de elektriske i dag :D

 

har såtte på dreve, festa motoren og kobla til så og si alt av slanger osv.

 

så når eg no er ferdi med de elektriske annlegge skal eg prøve kjøyre båten litt før eg begynner på fin pussen :)

William Andrè

Link to post
Share on other sites

fant kor stoppen va eg :D

 

så lure eg på kor vi skal koble turteller?

 

står b+ d+ og + på dynamoen.

b+ og d+ er i bruk og de går 2ledninger fra turtelleren og bak.

 

har funne ut at b+ skal til bateriet, og d+ skal på ladelampe.

skal + vere på turtelleren da?

og kor skal den siste kabelen da?

dsc_0268.jpg

 

kabel rot.

dsc_0271.jpg

 

sliter med og finne slange til avløpet.

noken tips?

kor tjukk slange trenger eg egentlig?

dsc_0281.jpg

dsc_0282.jpg

William Andrè

Link to post
Share on other sites

Tror ikke du vil finne noe som passer.

Dette med godkjent eksosslange har med sikkerhet å gjøre.

Skulle du miste kjølevannet så skal slangen kunne motstå varmen en viss tid, med vanlig slange brenner du hull og du risikerer at båten går ned :diving:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...