Jump to content

Prosjekt: Draco 1700st diesel


gangso

Recommended Posts

  • 4 uker senere...

Hei. :)

 

 

lenge sida oppdatering no. men har så smått begynt på litt dildall.

har no fått ut motoren og så har eg kjøpt noke småtterier.

har fått ein forsterker til :P så no har eg 2forsterker i båten

 

kommer eit front sett og så skal eg støype ei bass kasse i baugen av båten.

motoren blir henta no i februar om ikkje så lenge håper eg på.

 

"motorromme" skal bli godt vaska bare så de e sagt :)

 

 

 

dsc_0091.jpg

dsc_0094.jpg

dsc_0096.jpg

 

guuuud ka fin olja e :)

 

dsc_0097.jpg

 

motoren. (solgt, blir henta i morga)

 

dsc_0098.jpg

 

subben og mine to forsterkere.

 

dsc_0100.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

hei.

 

har ikkje fått gjort så mykje på båten enda. men fått handla litt :P

 

har fått meg ein ny forsterker.. sida den lille va dårlig så måtte eg til med noke større.

 

så har ein jbl 700watt 4kanaler til subben og sony xplod 4kanaler 500watt til front og bak høgtalara :)

 

var ein tur på biltema i går og handla litt dill til båten :P

 

dsc_0136.jpg

Link to post
Share on other sites

ja såg de :)

 

må inn i gjenn kjøpte vist feil ledninger :S men de får vere så lenge er 2timer til biltema :P

 

fått gjort litt i båten i dag.. skal ut i gjenn snart og sage ut hull til høgtalarane og plaste ferdig sub kassa.

i morga blir de vell og montere forsterkarane, håper eg.

 

motoren blir henta den 23feb.

 

plasering av høgtalara

dsc_0141.jpg

dsc_0140.jpg

 

til passing av "sub kasse"

dsc00197.jpg

 

første lag med glassfiber

dsc_0142.jpg

Link to post
Share on other sites

så har ein jbl 700watt 4kanaler til subben og sony xplod 4kanaler 500watt til front og bak høgtalara :)

 

var ein tur på biltema i går og handla litt dill til båten :P

Med fare for å bli stemplet som gammel grinebiter så slenger ut en kommentar.

 

Ved kjøp av forsterker velger du god kvalitet og størrelse, men lensepumpa ser ut til å være den minste modellen Biltema har :)

Link to post
Share on other sites

forsterkarane eg har no greie dei.

 

den lille eg hadde va noke eg kjøpte av ein kompis for 100kr. og han hadde kjøpt den på netthandelen, og de va berre noke dritt drog ikkje 6*9ane mine ein gang.

men vill ikkje ha fordyr forsterker i båten heller, for er fare for at de blir ødelagt.

 

og den pompa eg kjøpte på biltema va dårlig for og sei de mildt. strålen står rett ut i ca 10sek. så blir den bare mindre og mindre, og etter 20sek er de så vidt de dryppe ut.

og da må eg skru den av og på for at den skal pompe i gjenn. og sjekka den sikkert 5ganger om der va komt noke dritt i og va bare noken støv korn.

 

og har foresten fått noken neonlys til båten no.

va litt dom og ikkje tengte på at de ikkje er mulig og skøyte ledningane og er bare rundt 1meter ledning på kvart lys.

eller er mulig men er 5ledninger i kvart lys og dei er knøtt små.

 

dsc_0143.jpg

 

link til neonlys(ledlys)

Link to post
Share on other sites

Med fare for å bli stemplet som gammel grinebiter så slenger ut en kommentar.

 

Ved kjøp av forsterker velger du god kvalitet og størrelse, men lensepumpa ser ut til å være den minste modellen Biltema har :)

 

Er veldig enig disse vise ordene! Synes du skal konsentrere deg med og få båten i skikkelig stand før du begynner med "stasj" som etter mitt syn ikke har noe i en båt og gjøre :yesnod:

Link to post
Share on other sites

takk for komentarer.. stasje eg har her eg bare sån eg hadde liggande og har kjøpt av kompiser. så koster ikkje allverden :P

 

dele motor blir som sagt henta den 23feb så da blir de og skru over marinisering :)

så skal komme med masse bilder. gruer meg mest til og koble opp kabler til motoren.. noken som har eit koblingsskjema til dinna motoren?

 

og eg monterere stasje no pga eg trenger noke og gjer på når eg vente på motor :D

 

 

har neonlysa under høgtalarane i baken og i "oppbevaruings" romme i sida.

 

har litt erfaring med høgtalara i båt og de tåler faktisk ein del. men de er min erfaring da :P

Link to post
Share on other sites

Du skal jo montere inn en diesel! er ikke mye ledninger på den Dynamo,starter og stopp solonoid, det fikser du sikkert helt fint :seeya:

 

 

ja de er mulig eg veit ikkje :P

 

tengte eg skulle bruke de start carbon panele eg kjøpte på biltema i fjord til andre båten som aldri vart montert :P

 

dsc_0146.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...