bellen Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Da må du nok til med kraftigere batteri Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 no har eg fått fart på starteren. var noke jordingtull.. men starter ikkje alikavell.. skjønner ikkje ka de er.. den gjekk ei lita stund med start gass men eg tørr ikkje prøve meir med det.. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
index Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Sikker på at du fikk registeret helt rett? Om dieselpumpa er et hakk eller to feil starter den garantert ikke... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gangso Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 skal se over ein gang til. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
SeaRaymond Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Vi venter i spenning Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 100% sikker på at all luft er ute av systemet? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 husk at startgassen er mye mer brennbar/eksplosiv i forhold til hva motoren er beregnet for, nemlig diesel. Og den inneholder heller ikke smøremidler som er nødvendig for dieselpumpa. Fin måte å herpe en diesel på Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
SeaRaymond Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Øhhh. men får ikke håpe startgassen skal igjennom dieselpumpa da Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Sikker på at du fikk registeret helt rett? Om dieselpumpa er et hakk eller to feil starter den garantert ikke... har fått bytta reima no og stilt den inn 100% så eg er sikker på at den er rett... måtte til med to mann og slegge :D men fikk den av til slutt.. 100% sikker på at all luft er ute av systemet? nei de er eg ikkje.. men har skrudd av dyseslangene oppå toppen og da spruter de godt med diesel.. og eg har ikkje funne noke lufte skrue på diesel pompa.. så eg har bare skrudd av dyseslangene og kinna til der kom diesel.. husk at startgassen er mye mer brennbar/eksplosiv i forhold til hva motoren er beregnet for, nemlig diesel. Og den inneholder heller ikke smøremidler som er nødvendig for dieselpumpa. Fin måte å herpe en diesel på startgass har eg gjett opp :P Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Diesel248 Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Bra. Stratgass er ikkje noko å bruke mykje av! Lykke til! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Diesel248 Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 (redigert) Ops Redigert 7.Juni.2009 av Diesel248 (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
bellen Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Om du får diesel inn på sylinderene, så kan det vere at timinga på pumpa er feil eller feil justerte ventiler. Har du kontrollert det? Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 ja.. reima er stilt inn 100% no.. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
bellen Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Ventilene da? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Uups!! Kom på en ting: Går ut fra at det er elektrisk stopp på denne, dvs at du stopper den med nøkkelen. I så fall er det nok et koplingspunkt på dieselpumpa der du skal ha strøm inn. Siden dette er en bilmotor er det vanlige at du skal ha pluss fra tenningslåsen inn her, dvs at motoren stopper når du slår av tenningen. Har du sett om du har noe slikt? Eller har du stoppwire? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gangso Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 den er på plass.. :D men no starta den faktisk og går reint og fint. men får ikkje opp turtalle uansett kor masse gass eg gjer.. bare brommer litt. er de luft eller er de reima? eg er nesten 100% sikkert på at eg stilte den inn etter merka på motoren. på prikken.. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
index Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Tviler på om det er reima. La den gå seg litt til, og prøv igjen. Det kan muligens være luft ja... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gangso Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 fint :D.. skal hive ut båten no og få kjørt den litt. så må springe :D Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
SeaRaymond Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Veeenter fortsatt spent, blir det noe wwwroooom Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 får den ikkje til og gå sikelig.. får ikkje opp turtalle men går fint på tomgang men med ein gang eg gjer gass så går den opp litt på turtall og så går den nesten reint der. men får ikkje meir en 2000rmp max.. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
index Svart 7.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 Har du sjekket om turboen går lett rundt? NB: Sjekk når motoren står stille, turboer kan kutte fingertupper!!! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gangso Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 den går fint rundt... faren min seier de er reima.. kan de stemme? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2009 bilde. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
index Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 Hvis motoren gikk fint før, så er vel sannsynligheten stor for at reima er ett hakk feil på et av hjulene ja. Ta av dekselet, still motoren på merkene og se om alt stemmer overens. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SeaRaymond Svart 8.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2009 syntes den gikk høvelig fint for å skulle ha tenningsfeil, lit banking kanskje... den går jo her bare på tomgang, åssen låter det når du drar på da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.