Jump to content

Den uoffisielle Sparkman & Stephens tråden.


jupan

Recommended Posts

Gratulerer!! Vi - familie m/2 "barn" +/- 20 år, trives veldig godt med Askeladden 475. Har 60 hk Merc, så det går som et uvær. Vi synes den er stor nok, og liten nok som vi pleier å si. Har hytte ytterst utenfor Arendal og bruker den der, men har den også hjemme i Asker. Har båtplass begge steder, men drar den på tilhenger i mellom. Fint til allround-bruk. En datter sa de var ute med venner og trakk vannski med 4 i båten en gang, gikk helt fint. Men selv med 60 hk må man passe på å ha en eller to på setet foran, ellers blir den baktung.

 

Tenkte litt å å selge i høst, men det var nok litt seint. Tanken var da å se om etter en 525 excel . Men i disse ulvetider, tror jeg det er greit å bare holde seg til det vi har!!

Link to post
Share on other sites

Takk havgap! Blir morro med "motorbåt"

Her er den jeg har kjøpt askekladden syns den virket veldig ryddig og velholdt samt at jeg fikk med båthenger.

 

JRO- vet ikke om jeg selger IW`n, noe må jeg jo slå ihjel 3 uker sommerferie med også. Jolla er mer tenkt som vannski, fiske, vinterbåt osv...

men det kan godt hende at seilbåten dukker opp på finn etterhvert den også. Vi får se, men nå gleder jeg meg til helgen for å prøve den nye båten :flag:

 

Virker som du har gjort et godt kjøp du også!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei

 

Jeg vet i grunn ikke hvor jeg ellers skal spørre, men her inne ser det ut til at det er folk som kanskje har svar:

 

Jeg er på utkikk etter en Contessa 32 og jeg ser det finnes nok å velge i hvis man drar utenlands. Går det lang tid mellom hver gang en dukker opp til slags her hjemme? Finnes det en del av de her eller er det skjelden vare i Norge? Hva ligger de på i pris (slitt til strøken)?

Link to post
Share on other sites

Hei sveis Lukas.

 

Jeg har har hatt zoomen på fullt siden november, og har ikke sett noen Contessa 32 til salgs på finn.no (såvidt jeg kan huske).

 

Av de jeg har snakket med er det litt sjeldne båter, men veldig gode.

 

Pris vet jeg ikke, men sikkert 3-400 for et godt eksemplar.

 

JRO

Redigert av JRO (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Stil...

 

she31_stil.jpg

 

Hvor fant du dette bildet? Jeg antar at det er en SHE 31, men er det noen måte å se forskjell på de utenifra?

 

Det ligger en SHE 31 i havna her jeg bor som begynner å ha sett sine beste dager, med mindre noen gir den nytt liv. Er det noen som har en formening om hva som er fornuftig å gi for et slitent eksemplar?

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Hva er Henån? Der IW Varvet er/var?

Gammel bild på IW-varvet

 

S14UM_UMFA53770_0080.jpg

 

Beskrivning: "A 22 IW-varvet kappseglingsbåt 64-talet ( 64-65)."

En man som arbetar på en segelbåt i ett varv.

Båten står uppställd på en ställning, framför står en äldre man ( Carl Andersson?).

 

S14UM_UMFA53770_0002.jpg

"Ett bord fästes vid stäven på en Vindökryssare av båtbyggare Åke Mattsson på IW-varvet i Henån på Orust."

" Foto: Carl Erik Sundström

DAGENS NYHETER GÖTEBORG

13 MARS 1963

Reprod. rätt förbehålles"

En båtbyggare monterar ett bord vid stäven på en båt. Man ser att han använder tvingar för att fästa borden. Mannen står inomhus i ett varv och man ser husets takkonstruktion.

Mannen är klädd i overall och rutig skjorta.

http://www.vastarvet.se/kulturvast_templat...ge.aspx?id=1766

 

personligen tror jeg att den undre bilden er fra Vindø-varvet

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
Her har du en S&S Royal Huisman 48, som omsider har funnet veien til Norge. :smiley:

 

Hej Opus + S&S fans...

 

Hær några bilder av vad det blev efter en lång vinter/vår i "Kjeledress".

 

Om det ær någon som vill segla Færdern 2010 kanske det kan ordnas. Om allt klaffar blir den seglings klar till dess. Fin gång i høg sjø i høga farter på kryss kan garanteras. AZAHARA och hennes skeppare Josefin tar gærna emot "paying crew" min 7 pers, med førbehåll om att båten blir klar i Oslo.

 

Seglings hælsningar

 

AZAHARA

 

img_3835.jpg

 

pict0144.jpg

 

img_37601.jpg

Redigert av AZAHARA (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Må bare legge ut link til denne finn.no annonsen, Swan 44. Kjenner en del til denne båten da eieren som dessverre gikk bort i vinter var medlem og en meget aktiv regattaseiler gjennom mange år i Senja Seilforening der jeg også er medlem. Båten er et smykke!

Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann!

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...