Jump to content

"Folk i båt" eller "båtfolk"?


Mouche

Recommended Posts

Tror det er situasjonsbestemt. Er redd de fleste av oss har en eller flere ganger oppført oss på en måte at de rundt oss ville gitt oss benevnelsen folk i båt. ....

Men her virker det som det er nok av båtfolk som er mer enn villig til å kaste den første steinen.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Begrepet "Folk i båt" har visst overtatt fra "Bavaria" - iallefall hva emosjonene angår. Den nåværende Bavariatråden er usedvanlig fredlig. Jeg tror trollene har kommet hit.

 

Kanskje vi burde sett litt nærmere på "Bavariafolk" og "Folk i Bavaria"... :lol: :lol:

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Trengs ikke å se litt nærmere på "Bavariafolk" og "Folk i Bavaria".

Bavariafolk er de som ikke har peiling, amatørene på fjorden, mens folk i Bavaria er de som sikksakker i trange sund og er bøller.

 

Heldigvis legger disse folkene noe helt annet i uttrykket enn jeg gjør, så de aner ikke at jeg fornærmer dem....

 

Hei dere bavariafolk ! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Vi har alle begynt et sted, med eller uten erfaring fra oppveksten. At vi da viser litt ydmykhet i starten syntes jeg er greit. Vi er ikke "verdensmestre" med en gang. Viser vi "verdensmestertakter" så faller vi lett for hugg.

Jeg gir velmente råd til mange i løpet av en sommer. Og jeg tar også gode råd fra andre.

Bare noen tanker fra en som begynte med båtlivet den gang jeg klarte å sveive i gang Sleipnern selv. Det var tidlig på 60-tallet og da måtte jeg bruke vest. (Det var ike vanlig på den tiden.)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg er vel enig med Skipper Worse's betraktninger om at dette egentlig er en tullete diskusjon. Jeg har forstått at uttrykket "folk i båt" er et negativt ladet uttrykk blant mange, men jeg forstår ikke helt hvorfor. Jeg ser også at noen refererer til "amatør" som noe negativt. Og jeg som hele mitt liv har trodd at "amatør" var en betegnelse på en som gjorde noe han/hun likte uten å få betaling for det - d.v.s. noe som gjerne henspeiler på en hobby. Så jeg lar det bli med troen på at jeg vil forbli "båt-amatør" resten av den tid jeg har helse til å ferdes i båt. Ellers foregår ferden for meg på sjøen med en hastighet på mellom 0 og 6 knop, så jeg vil antageligvis ikke bli betraktet som "bølle" av altfor mange.

 

Eivind

Link to post
Share on other sites

Den nåværende Bavariatråden er usedvanlig fredlig. Jeg tror trollene har kommet hit.

Kanskje vi burde sett litt nærmere på "Bavariafolk" og "Folk i Bavaria"... :lol: :lol:

:lol::lol: Nei,tror nok en mer relevant tråd ville være seilbåtfolk/folk i seilbåt.Her er det klare skiller :lol::sailing:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...