Superkul Startet 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2009 inspirert av walter og tråden hans lager jeg en tråd hvor jeg legger ut bilder og beskrivelser av hva båten vår får gjennomgå i vinter ( selv om man ikke kommer i nerheten av han kan man jo dele det lille man kan) her er gamle dobbeltsete som skal byttes i 2 bøttestoler oppe på flygern skal også legge opp nye målere da det ikke finnes noen ting der annet en ratt og gear/gass Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 (redigert) her er turteller og tempmåler handlet inn her er bilder av sofan før trekking og her etter putene er trukket om Redigert 19.Januar.2009 av jab (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Figaro Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Hva med å legge planene dine og bilder til "ståltråden"-tråden for stålbåter? Blir interessant å følge prosjektet Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Marulf Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Skulle ikke du gå over til campingbuss da? Link to post
Sigurd Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Jeg har også planer om å ommøblere FB. Bli kvitt gammel tung sofa og erstatte den med to stoler. Er stolen du avbilder vendbare 180 grader? Skrus eller sveises i dekk? Er på utkikk etter to av samme utseende. Skal samtidig hive av gammel benkekonstruksjon i "gorrstål" og erstatte med kopi i syrefast/teak. Har også samme problem som deg: Minimal kontroll der oppe. Ser fram til hvordan prosjektet ditt skrider fram, og gjør muligens noe av det samme. Link to post
M/S Bastard Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Selges det dobbeltsete for en rimelig penge Jab? Link to post
Superkul Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 (redigert) Skulle ikke du gå over til campingbuss da? lest noe men ikke alt ???? har fått kjerringa på gli - vi prøver videre men roligere - Er stolen du avbilder vendbare 180 grader? Skrus eller sveises i dekk? Er på utkikk etter to av samme utseende. jeg skrur på først glideskinne på stolene så i en svivel og da går den trill rundt - må lage en kasse under i teak som stola står på - da blir det kansje plass til flygertrekket under der - vurderer å lage en solseng sidenav stolene også ..... jeg kjøpte 2 stk på maritim på tilbud - husker ikke eksakt men sjekk skattekista / 30% -70% tibudsgreia dems Selges det dobbeltsete for en rimelig penge Jab? satte sete på finn - men ble solgt med engang Redigert 19.Januar.2009 av jab (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Marulf Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Beklager. Har visst ikke fått med meg det nei, men får gratulere med gode overtalings evner da. Synd å miste aktive medlemmer i Sandvikklubben, men kunne godt tenke meg en slik båt som du har nå jeg også. Med eller uten dobbeltsete. Lykke til. Link to post
Superkul Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 ja men trefotsyken er uhelbredelig selv 28 sandviken ble for liten for oss med så mange unger og vi kjøpte beach craften av en vi kjenner og historien (kun 1 eier) tenkte jeg kunne vise en liten luring som jeg mekket selv på baugpropellen / brytern enheten virket ikke lenger og kostet 12-1300 kr ny så jeg sagde vekk hele bakstykket (elektronikken og boksen på baksia ) ble for dyp til en slik fjærbelastet bryter ( på-av-på) jeg satt inn til kr 35 kr - det var mange penger spart - og da er det jo tydelig hva den brytern er til også .... Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 20.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 (redigert) legger inn et par bilder av flygern der jeg bytta ratt gamle rattet ( litt for amazon gt ratt ?? ) nye rattet Redigert 20.Januar.2009 av jab (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fjordutsikt Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Stilig med nytt ratt. Link to post
Superkul Svart 20.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 blei fint det ............ blir kult med nye stoler + innstrumenter etc men detta er det jeg gruer meg mest til og få starta på........ ble litt bedre når jeg fikk rivd av flishaugen men...... fikk en liten smell bak og men, med godt mot og noen timer med vinkelsiper + sveiseapparat så er vel endel gjort..... Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 23.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 tar med noen bilder av bordprosjektet også her er bordet ferdig skjært og limt Stjerna ferdig skjært - juksa litt og lagde den i 8 deler i stedet for 16 ....... skar et riss over halvparten og beiset halve ...... så.. den mest tidkrevende og mest nøyaktige jobben med å skjære ut så stjerna kan få plass nedi... endelig ferdig skal ta ut bordet nå og slipe det helt fritt for lakk - brukte ravielakk og den ble bølgete og litt for blank Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fjordutsikt Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Det er fint arbeid du gjør, morro å følge med. Link to post
Superkul Svart 23.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 takk takk håper resten blir like bra og spesielt skaden - det er såpass tykke plater så jeg gruer meg litt til og vri platene så fasongen blir som org så det kommer masse bilder når det blir påbegynt - blir litt brakk nå som været er innevær - endog tusler jeg litt inni båten og samler opp deler etc har antagelig fått en til og sveise alu til bordet mitt / bordsøyla - og lage ny skyvedør i sort plexi - den org blanke plexi ble slått ut av meg i stormen for å få ut kjerring og unger - ble limt men stygg Prosjekt Draco-2100 Link to post
Figaro Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Hyggelig å se at du har kommet deg over den skremmende opplevelsen isommer, og at du sannsynligvis har lagt campinglivet på hylla Jeg tror det er fornuftig å prøve en sesong til, og at du reparerer skadene. Det er jo en flott båt du har som du kan få mye glede av til sommeren. Lykke til med reparasjonene Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Superkul Svart 23.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 takk takk igjen - ja båten er skikkelig hel og fin - som sagt har det vært bare en eier på den - han som bygde den og han kjenner jeg! stoooor fordel så vet man historikk og hva man får! litt koselig med tilbakemeldinger - da blir man innspirert til videre arbeid deilig at min bedre halvdel har begynt å like tanken på å ha en sommer på fjorden - begynne litt feigt med trygge havner og ikke langt av gårde på det åpne hav - hadde tenkt å farte litt over til danmark men det blir nok ikke i år?? Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 2.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 i går og i dag har jeg fått gjort litt ..... brukte en HEL dag bare for å strekke ledninger og planlegge ekkolodd - målerne etc på flygern inni stolpen som alle ledninger gass/gearwire - hydralikk til styring der var det trangt ! så var det problematikken med flere målere og givere osv det løste jeg med litt rørbettar så det sitter nå 2 givere til 2 forskjellige vanntemp. litt lakk måtte til sånn så det ut fra der båten ligger (på land) brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kaldt i dag noen som ser hvor det er??? så var det det he&%¤#%¤"%/ strømagregatet igjen nå har jeg prøvd alt - byttet termostat - innpeller - staka og rensa alle hull og der jeg kan komme til av slanger osv men varmt går det - så nå river jeg det i biter og håper å finne feilen snart hadde nesten regnet med å finne feilen i manifolen men nope skal tilbake i morgen og rive av toppen etc Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 2.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 så kan endelig jeg skryte av et biltema produkt - kjøpte denna led lampa for 250 spenn og den var det bra lys i - så får vi se hvor lenge gleden varer Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 (redigert) i dag fikk jeg pelt av topp og sylinder og der var det mye drit å banke ut så la jeg topp og sylinder i diesel til i mrg - fikk tak i mase og skal bestille topp pakning etc håper det var feilen og at agregatet ikke går varmt mere - starter opp uten termostat når jeg får satt sammen så jeg får se om vannet strøymar på Redigert 3.Februar.2009 av jab (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sleipner93 Svart 3.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 Får håpe det ikke går varmt etter rens av toppen da.. Hva har egentlig skjedd med rekka på båten? Jeg mener å ha lest at dere har hatt et uhell med båten men aldri helt fått med meg hva som skjedde? Link to post
Superkul Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 les om været her Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 les om været her vi fikk skikkelig bank den dagen - været kom så brått at vi fikk ikke tjangse til og kappe tau og komme ut engang - fikk mere en nok å redde ut kjerring og unger - heftig - nesten synd det ikke ble tatt film av det - er ikke mange som kan greie å forestille seg hvor sinnsykt det var Prosjekt Draco-2100 Link to post
ohm Svart 3.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 Det finnes jo noen videoer på nett fra andre steder i Oslo. De viser ikke dramatikken der dere var, men kan jo gi en pekepinn.. ( f.eks http://www.youtube.com/watch?v=6aPelEH53rs&NR=1 ) Link to post
Superkul Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2009 det blir som å prøve å ta film eller bilder når man er ute i bølger tok noen bilder/filmsnutter av oss i litt tøff sjø i gula humpen - så skulle vi titte på det etterpå - jøss ikkeno sjø jo nei di filmene rettferdigjør ikke uværet vi hadde -lynet flærra rundt hue på oss når vi sto en gjeng med fendre og prøvde bærge mest mulig - livsfarlig - tenk å fått toppen av fendere midt i trynet når di eksploderte båten krenget så sinnsykt på tur ut at jeg var overbevist den skulle slå helt rundt - jeg så omtrent hele bunnen - så kom f&¤skapet innover igjen og 14 tonn i den farta - fatter ikke at det ikke gikk mere i stykker - hele overbygget/flygern var så nære å bli smadret mot steinbrygga at det var kvalmt å stå hjelpeløst å se på Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn