Jump to content

Prosjekt: beach craft stålbåt


Superkul

Recommended Posts

Det må ha vært en uhyggelig opplevelse! Men hvor i Oslofjorden lå du? Jeg lå selv inne i Sandspollen den kvelden og gikk heldigvis klar av ekstremværet, men jeg så jo at det herjet innover mot Oslo.

Flott at du ikke har gitt opp, det går heldigvis maaaaange år mellom hver gang vi ser sånt vær, (hvis det da ikke var første og siste gang) :sailing::cheers:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

vi var midt mellom nesodden og hvervenbukta når vi så drittværet kom sigende over oslo - da trakk vi tilbake til oppegård båthavn og la oss på utersiden å beskuet været over oslo ..............

vi lå i le og på sekundet snudde dritten og kom som et kanonskudd i sia - noen innafor molon hadde skula bort på vindmålern og det sto på over 35 s/m

det kan virke som det var ekstra jæ%¤ der for mange vi pratet med andre steder hadde ikke hatt det så ille - men makan til bølger det kunne bli på så kort tid - jeg var umerksom et par sec og plutselig var det forsent da ble alt inni båten inkl unger kastet frem og tilbake og vi gikk i steinbrygga med et smell - en stor kulefender eksploderte første kastet og det var enda bra for da kom han som hjalp meg og ta i mot unga -( hørte smellet fra andre sia av murbygget der)

Link to post
Share on other sites

jeg har full dekning i vesta og di var veeeeeldig greie fikk igjen så jeg nesten følte jeg tjener på det :yesnod:

men det er jo fordi jeg klarer å holde i en hammer og et sveiseapparat :smash:

eneste minuset var at di somlet noe helt aldeles så jeg må rette det nå når godværet begynner litt i stedet for i høst

 

men ang vær i bunnefjorden - jeg er født/oppvokst i prinsdal/oslo og 2 gngr før har jeg opplevd ala samme vær der inne - første gang var jeg rundt 16 og jeg trodde min siste time var kommet og mannen med ljåen gned seg i beina :lol:

var i seilbåt til en lærer på skoletur og det røk wire og vi lå på dørken nedi båten og hyla - vi klarte ikke holde oss fast engang - slo oss no helt j%¤#%

og båten var nære å kantre flere ganger men det også kom fort og gikk fort

 

så for meg er oslofjorden et høl av et sted...... ikke er det vært turen heller vi som har det så fint her i østfold a gitt :yesnod:

Link to post
Share on other sites

i dag var jeg og spadde meg frem i båten - myyyyye snø

inni båten var det deilige 8 varmegrader og 30% luftfukt - burde være tørt nok vil jeg tro - hjemme er det opp mot 37%

satt sammen sylinder og topp på strømagregatet - skal montere resten av småtteri og prøvestarte i mrg eller overimrg

som jeg har i en annen tråd blir det nå planlagt slingrekjøl og mere jobb føre sjøsetting

flere bilder i mrg/overimrg -

Nå gleder jeg meg til noen varmegrader så jeg kan få sluttmontert ekkolodd + målere etc på flygern

skal også lage en kasse som stolene skal stå på der oppe

kansje blir den stor nok til og romme kallesjen til flygern også

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hehe tøft med sportsluftfilter på en båtmotor da! nesten like det jeg har på min bilmotor hehe

 

i dag har jeg satt sammen dieselagregatet minus innpellern jeg fremdeles venter på deler til

 

i302070171_68887_4.jpg

 

så satt jeg på et realt "harry" luftfilter :yesnod:

img_6909.jpg Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
...mye jobb og null respons...

Hvilken respons vil du ha da, jeg sitter og følger med i bl.annet din tråd og synes det er flott med bilder som viser hva som skjer og hvordan andre løser tingene ombord hos seg.

Du har en helt annen båt enn det jeg har og dermed er det begrenset hvor mye konstruktivt jeg kan bidra med, og da synes jeg det er like greit å "holde kj..." :yesnod: .

Så jeg synes absolutt du skal fortsette med å legge ut bilder av prosjektene dine, det er alltid hyggelig å se hva andre driver med.

 

:flag: TrondT

(Jeg har ingen tråd selv, men du kan se hva jeg gjør på her)

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Enig med Trond. Du gleder oss alle med ditt pågangsmot.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...