Jump to content

Prosjekt: beach craft stålbåt


Superkul

Recommended Posts

blei fint det ............ blir kult med nye stoler + innstrumenter etc

 

men detta er det jeg gruer meg mest til og få starta på........

 

skade_058.jpg

 

i300986942_32355_4.jpg

 

ble litt bedre når jeg fikk rivd av flishaugen men......

 

i300986941_762_4.jpg

 

fikk en liten smell bak og men, med godt mot og noen timer med vinkelsiper + sveiseapparat så er vel endel gjort.....

 

Det der må ha smelt no jæ......

Fått rettet den opp igjen?

Hvordan skal du gjøre det?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

må nok skjære vekk og sveise i nytt - gudsjelov at det ikke tok noe i selve skroget

prøvde å jekke det ut - satte i kjettingvinsj til jernbaneskinne i brygga og tok slegga og mæla til alt jeg hadde - det rikka seg ikke - ble knapt et hakk i malinga :lol: - så rette ut er uaktuelt - så som du sier det smalt noe jæ.....i - 14 tonn i drittfart mot steinbrygge er krefter :yesnod:

kommer et par bilder etterpå -

Link to post
Share on other sites

vi gidder da ikke stå og småtulle - alt eller ikkeno på første mæl :lol:

fikk slipt ned lakken på bordet i dag og oljet det i stedet - syntes det ble myyye finere

 

i302515932_35375_4.jpg

 

skal lage ny større stjerne og felle inn når det blir roligere og kjedeligere tider

Redigert av jab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jepp - jeg juksa litt når jeg lagde den også - lagde den i 8 deler i stedet for 16 og beisa halvparten ver seg ,og det ble jo borte nå ....... lurte på om jeg skulle se om jeg evnt kjøper den ferdige sirkelen med stjerne i :sweat:

ore not?? gøyere og lagd selv også da men det blir senere - må få unna det andre først - i mrg skal jeg begynne og sette opp en stillas/ snekre (hvis været holder) så jeg kan gyve løs på bulken snart

Link to post
Share on other sites

Hei jab!

Leser også tråden din med største interesse, men har null greie på stålbåt.

Prosjekt-trådene er alltid de gjeveste her inne, synes jeg.

Det er temmelig solide saker du steller med? Er det ikke mulig å jekke ut den bulken med

hydraulisk jekk og en skinne mot overbygget?

Gløding og slegge høres litt brutalt ut, men det må kanskje til.

Stå på, dette blir bra vettu!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Jeg har drevet litt med oppretting av bil og det letteste blir ofte det vanskligste - blir veldig vrient å få rett igjen uten å bruke mange spann med sparkel!

det og rette opp såpass tykkt gods med varme tror jeg er litt av en kunst + at man burde vært minst et par tre stykker på jobben

så når jeg først går på skal jeg ha det til og ikke syntes noe sted - jeg gir meg ikke før jeg ikke ser jeg har vært der :yesnod::lol::smash:

Link to post
Share on other sites

det blir hele båtens bredde - 380 innvendig??(husker ikke) ca 50 cm høyt på midten og alt fra 15cm til 50-60 dyp - båten buer bak og fronten blir rett

blir greit og få det ferdig taket var et lappverk uten like helt bakerst så da blir det borte og - og skap plass for man aldri nok av

lurte på om jeg skal lage en lang kasse under til fiske stenger også - fiskesteger i båt som alerede er overstappa av alt annet rask er et mareritt

Link to post
Share on other sites

i dag var jeg bare en liten tur i båten og gjorde unna litt listing etter å ha skjært vekk en "skillevegg" i enden av hjørnesofaen - ble åpnere og ikke minst lettere å sette seg - nedgangen til bakre kabin ble liksom bredere også -

 

i302560223_98954_4.jpg

sorte piler er nye lister - det røde er "skilleveggen jeg sagde vekk

 

reiv ned gardinene i hele skuta - har kjøpt nytt grått som passer bedre til sofan og er litt mere dus og moderne en di gamle

(det samme stoffet som sofan var sydd av også :puke: )

 

i302560222_31135_4.jpg

gardiner på dinetten?? motsatt side av kjøkkenet foran

Redigert av jab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

har sysslet med et par andre ting men nå har jeg fått begynt på skapene baki kabinen

siden det snør og er litt utrivelig ute fortsetter jeg inne så lenge

 

i302928720_8479_4.jpg

måtte skru fast et par støtter så det ikke hang eller forskyver seg

 

i302928721_5863_4.jpg

første plata på plass (122 bred og 50 høy)

 

i302928722_2774_4.jpg

andre plata på plass (går med nesten 3 plater i bredden)

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...