Jump to content

Prosjekt: beach craft stålbåt


Superkul

Recommended Posts

Lister du med vinkellister i skaphulla der, så får du ikke noe synlig endeved :smiley:

ja kjøpe noen litt brede 4-5 cm - hadde tenkt 2x2 cm men det hadde blitt stusselig

 

 

Har du hull i skutesiden inne i ene skapet?

 

:flag: TrondT

der er lufting bak på begge sider så der kommer det en flexislange og uttak under skapet

skal handle litt hillringer og låser/ hengsler i mrg tidlig

og evnt lukeholdere ?? + noe innerbelysning og et par lamper under :yesnod:

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

i dag tusla jeg rundt på maritim og handlet litt smådigg - og jammen fant jeg endelig en badestige som passer til badeplattingen

 

i303073386_29793_4.jpg

gamlestigen ......... grøss

 

i303073387_16801_4.jpg

nystigen ......

 

 

i303073388_30545_4.jpg

fikk lagd selve ramma til stola i dag - imrg blir det lokk og lister

 

 

i303073385_43039_4.jpg

slik blir skapdørene .........

 

i303073384_95915_4.jpg

 

lurer litt på "ikea" kjøkken hengsler for at skapdørene trenger å skytes ut i stedet for vanlig pianohengsel

vi får se..........................

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

prøvde med vanlig piano hegsel men da stanget lista - di er limt halveis utafor døra - ikke fordi det er den peneste løsningen men det er slik det er gjort i resten av båten

men alle lukene er hegslet i bunn og er nede ved gulvet, og han har da lagt lista kant i kant der hegslene er og det blir ikke pent i trynehøyde

eeeeeeeeeh skyter skapdøra ut og opp med overfallshengsler??

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

da er prosjekt oppretting begynt

 

i303497176_93638_4.jpg

 

jihaaaaaaaaaaaa :crazy: detta blir en utfordring ...............

 

 

i303497175_5275_4.jpg

alt rotet med pressenning og pute + plata er for å skåne vinduer etc

 

jeg lot det stå igjen en liten kant nederst så i mrg / overimrg skal jeg prøve å få kjøpt inn plate og rør + lista til kanten

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

da får jeg hjelp av en som sveiser - som blir brukt av firmaet der osv - ikke fordi jeg ikke klarer det selv men det er kjekt med 2 stk og et ordentlig sveiseapparat - og nettopp pga sveiseapp tjener jeg heller på og bruke han - er ikke så sulten på og kjøpe et pingleapp på biltema til 2-3000 lapper som neppe duger heller..........

Link to post
Share on other sites

Er bulken i skroget rettet ut, eller var det ikke noen biulk der?

Syns og huske det var litt mere..?

 

Takk o lov så ble det bare noen riper og et par steder det ble borte litt sparkel og lakk

alt oppe inkl lista på sia tok i mot..........

vi fendra godt mens det sto på og dææææææven det var nære for rekka bak + hele flygern dro borti og da hadde vel alt av glass spruta -

så takk og pris - mere en nok arbe ellers her ..............

 

takk kosmix godt å høre at noen titter og har glede av det - selv elsker jeg tråder som med walter etc :cheers:

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hehe joa kommer nok utpå men dagene flyr

jeg har jo en mengde andre ting som stoffing maling div - må nok male hele skutesia og ikke minst lage nytt treverk oppå rekka foran

 

må fortelle om innkjøp av plater og rør - det var ikke bare enkelt - trodde en tlf runde til stene stål etc løste det men der var det ikke akuratt service - fikk inntrykk av at det var pes med så små leveringer - endte opp med jeg traff en veldig hyggelig kar på torp mek verksted og han hjalp meg med plate og rør

 

så nå må jeg prøve å få tak i profilen til lista ............... og det fant jeg ikke noen steder her ....... grøss får jeg ikke tak i den har jeg et stoooooort problem

kjøpte ei tynn finerplate også som jeg lager mal av til platene - nøtternte me papp der

Link to post
Share on other sites

i dag var jeg en tur innom båten og fikk lagd en mal av finerplata - og skjærte til stålplata - i mrg blir det sveising - dvs punkting og tillpassing

blir veldig spennende - da blir det flere bilder - så da får jeg ha lykke til og tvi tvi

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ja da var sveisinga igang - HERRE MIN for en j¤&"&¤"¤&la jobb - holdt på i hele dag med en plate og det skal inn 2 + rekkverket

var et mareritt og tilpasse

 

i303654159_71912_4.jpg

 

og et mareritt og punkte fast aleine med plate i spenn alle veier

sveisemaske blir klønete ,så i natt får jeg vel selvlysende grisetryne som holder kjerringa våken av rødlyset hehe

gruer meg til og legge meg / spennende om man har fått sveiseblink

 

i303654158_10497_4.jpg

 

pent er det ikke enda men i morra er ny pågiv

Link to post
Share on other sites

nja vi får se - mye gjenstår men er underveis som vi sier som seiler under 12 knop

slapp heldigvis sveiseblink men solbrent og sår i trynet så det holder (maler jeg et hvitt og blått kryss i trynet ser jeg ut som flagget)

og har masse deilige brune kratere oppetter arma etter discodansende røde kuler :cryin:

satte i gang sjæl som en dau andunge og i dag skal jeg ha med jekkestropp og en jekk så jeg får satt sammen resten -

hadde vært deilig og fått på rekka i dag..............

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...