Jump to content

Prosjekt: beach craft stålbåt


Superkul

Recommended Posts

Svart (redigert)

takk - det ble mye bedre en jeg trodde - for det var veeeeeeeeeeldig stygt - hadde planer å rive det av og evnt legge nytt men det for vente nå - tar heller og reparerer litt og bytter ut et par fuger og et par plank.

Har vært inne på den tanken også - blir nok litt mørkere blå /matchende kallesjen der det er blått fra før

så en annen beach craft som var helhvit og da ombestemte jeg meg - den blir slankere og lengre liksom med blått på sidene oppe

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

går ikke fort men går billig og veldig stille , masjer på 12-1300 i 7-8 knop

Jeg vurderer å prøve å bytte propell og event. gear for å oppnå det samme som deg, nå har jeg 7 kn. på 1900 rpm. Hva er gear utvekslingen din og hva er stigning og diameter på propellen din. Ser du har 4 blader, det skal vist ikke være gunstig i vårt fatsområdet, hva er din erfaring?

Link to post
Share on other sites

Jeg vurderer å prøve å bytte propell og event. gear for å oppnå det samme som deg, nå har jeg 7 kn. på 1900 rpm. Hva er gear utvekslingen din og hva er stigning og diameter på propellen din. Ser du har 4 blader, det skal vist ikke være gunstig i vårt fatsområdet, hva er din erfaring?

 

Jeg har samme motor (Ford 2726T) og tilsvarende båt som deg. Jeg går i 7,5 knop på 1500 omdr. med en 4-bladers propell. :seeya:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

skal jeg være ærlig har jeg ikke pippling hva slags dim prop eller gear har - det virker så perfekt at det er et glemt tema foruten å sjekke olje på kassa - sjekke zink på aksel v prop etc

innbiller meg at en 4 bladers går roligere i vannet og tar i bedre tak - var visst en skikkelig overkill dyr og fin prop -

Link to post
Share on other sites

nå har båten fått hvile noen dager - sikkert drittlei meg :lol:

Har drivi litt hjemme og hatt litt pynting på et par av bila - trenger litt kjærlighet di og hehe

går og titter i postkassa etter ny fjærnkontroll til ankervinsjen - hadde litt om det i en annen tråd

fikk ikke tak i deler til den og betale 8-900 kr for ny syntes jeg var litt drøyt - spesielt når jeg vil utvide med tråløs kontroll og vinsj foran

så fikk jeg im fra simen på seatronic og han hadde en fjærnkontroll liggende med ødlagt dekkskontakt - PERFEKT slik ordner da jeg

så for nesten ikkeno + frakt får jeg endelig ordnet den

flere bilder og mere morro kommer

Link to post
Share on other sites

da var den kommet helt ny med ødlagt dekkskontakt/maken til den jeg har - :cheers:

da er det bare å klippe vekk den og sette den rett i sokkerbiten som det er fra før av - så er saken closed :wink:

har ikke villet bruke båten no særlig før ankervinsjen virket - litt drit hvis noe skjer med motor etc og ikke ha et anker :eek:

Link to post
Share on other sites

Drivankeret vil i hverfall følge strømmen i vannet.

Ved motorstopp i vind og sjø vil drivankeret holde båten mot bølgene - forutsatt at du fyller drivankeret med vann før du slipper det (fra badeplattform) og fester det i baugen, hvis ikke risikerer du at båten legger seg sideveis i bølgene og kantrer??!!

Link to post
Share on other sites

har ikke villet bruke båten no særlig før ankervinsjen virket - litt drit hvis noe skjer med motor etc og ikke ha et anker :eek:

 

Det var etter du sa dette jeg tenkte på nødanker.

Altså tau og dregg, i tilfelle vinsjen kutter ut i ett nødstilfelle.

 

Eller er det kanskje mulighet for og slippe ut dreggen med vinsjen manuelt?

 

Drivanker er også kjekt selvfølgelig :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...