Jump to content

Prosjekt: beach craft stålbåt


Superkul

Recommended Posts

uff ja - helt enig - skulle bare punkte litt i går .................................

 

nå - etter 2 jæv¤%¤&/ig dager er platebettane på plass

 

i303677067_57779_4.jpg

 

i303677068_89534_4.jpg

 

ikke lett å få til buen - dvs buene - dæven og jeg måtte jekke - stroppe opp og stramme - kile opp med 2x4" for at det ikke skulle flytte på seg av varmen

i morra skal det finskjæres på toppen og sette på rekkerøret

 

i303677069_8475_4.jpg

 

ser ut som det er bulker der men det er skygger - det ble faktisk rett og fint :sweat::cool:

Link to post
Share on other sites

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah i dag våkna jeg uten sveiseblink og vesentlig roligere rød i trynet :cryin:

i dag skal rekka på og forhåpentligvis sparkel og grunning

dem masa på å få ut båten 1 mai - da skulle det komma mob kran :confused::eek::eek::eek:

rekker jeg det er jeg god ...........

blir nok prioritert alt under inkl nytt bunnstoff og skaden så får jeg tusle med resten på vannet.........

liker å gjøra alt ordentlig og ferdig men men - da får jeg kansje brukt agregatet litt når jeg tross alt har rep/overhala det...

(har ikke strøm på bryggeplassen vår)

Link to post
Share on other sites

i dag har jeg gått heeeeeeeeeeeeelt tom for pågangsmot - men tenkte jeg skulle få svingt raua ned i båten en tur nå snart ..........

må jo få kladda sammen og få på maling nå :cryin::puke:

gleder meg så jæ&%¤#//# til jeg kan få på bunnstoff og annet "normalt" vårpussting

vil jo på fjorden nåååååååååååååååååå :yesnod:

Link to post
Share on other sites

:yesnod:

nå gleder jeg meg faktisk til og fortsette i morgen - er litt gøyere å sparkle / male en det jeg har vært gjennom di siste 4 :puke: dagene

hadde jeg ikke kunne jobbe hele lange dager hadde detta ikke vært ferdig før høsten igjen

gudsjelov er det masse morojobbing igjen - som å montere stolene på flygern - mont. badestigen og generelt maling og pynting

holdte på og glemme NYE gardiner også :yesnod: kjerringa og modern driver og sniler avgårde med symaskin :yesnod:

aaaaaaaaah sol og sommer - jeg kommer :blush::giggle:

Link to post
Share on other sites

bruker glassfibersparkel med korte tråder til grovsparkling

vanlig finsparkel ellers - malinga er over vannlinja bengalakk og rustprimern er arcanol - har faktisk holdt veldig bra - men krever godt forarbeid og rust er 100% borte

under har jeg prøvd med nye enkomp til jotun på bare flekker som jeg pussa ned rent - skulle visst være bra

Link to post
Share on other sites

Bengalakken, smitter den av på fendere etc ? Hvordan er denne å holde ren ?

 

Jeg kunne godt tenke meg at du skrev litt om dine erfaringer, bruken, fordeler/ulemper om du kan.

 

Jeg driver med maling av vår båt nå. Bruker Hempel sitt produkt Hempatex som er èn komponent maling.

 

Jeg er litt usikker på hvordan denne blir under bruk. Jeg malte med denne i fjor på overbygget. Jeg hadde lagt en fender inntil skansekledning som ble liggende noen uker. Avtrykket sitter i malinga. Ikke bra.

 

Fordelen er at denne tørker svært raskt, kan derfor male flere strøk rett etterhverandre og den dekker godt.

 

Jeg er ferdig med overbygg nå, har skroget igjen. Jeg skal male denne hvit, men skal vel etterhvert ha brekkfarge i en eller annen kulør. Usikker på hva det blir enda, men bruker uansett hvitmaling som basis/underlag......

 

Ser slik ut foreløpig.

 

bilder_overfoert_etter_befaringer_200409_086.jpg

Link to post
Share on other sites

har opplevd bengalakken som serdeles bra på båten og har man gamle fendere smitter det vel klin uansett - hadde en gammal fender som var seig og den ble det merker av ja.............

opplever den som steinhard

fin og jobbe med

hvis det ikke er sandblåst/ ordentlig grunnarbe er det vel ikkenoe som holder med tanke på rust

jeg kommer ikke til og bruke noe annet på stålbåten da det ikke koster no nevneverdig og male på :smash::yesnod:

Link to post
Share on other sites

i dag kom kjerringa innom med nye gardiner så da er di oppe - har jobba så jeg er helt skakk - har holdt på i 10-14 timer vær dag i snart 4 uker/ inkl helger - i dag har jeg matta ned hele babord side og grunna og malt hele skutesia - fikk hjelp i dag og ble nesten ferdig med stoffinga under også

så nå er det rett før.............

skal legge inn bilder straks - må eta litt først

Link to post
Share on other sites

i303872341_18540_4.jpg

her er et bilde av gardinene kjerringa har sydd og hengt opp i dag

 

i303872340_69725_4.jpg

her ligger en av unga og gjør seg fortjent til en grei ukelønn :smash::cool:

 

i303872339_69539_4.jpg

spenstig overmot - denna båten var litt tyngre en di trodde og hang bakpå som motvekt :eek::eek:

men det gikk bra...................

 

i morra skal jeg ta masse bilder med ordentlig kamera - har brukt mobilen til nå .................... morro og bli med i nomineringa da :yesnod:

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ja det blei ordnings - jeg sparer fenderkanten da jeg enda ikke har funnet en slik profil noe sted

sparkla opp endel så får den duge til høsten /vintern/vårn :tongue: - noe må jeg ha og gjørra da også hehe

skal som sagt ta endel bilder i morra og kommer hardt tilbake da- var litt innspirerende og bli med i nominasjonen så da blir det fres på trån

blir likksom litt som å sitte å titte tomt i veggen og prate med seg sjæl når man ikke får noen svar/respons/råd/tips/ris/ros :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...