Kosmix Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Hei. hva med å male sidene hvite, og fenderlista møkeblå eller lysegrå? Bare en tanke som slo meg nå. Akterdekket er blitt ssssssstrøkent! Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Superkul Svart 16.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 (redigert) takk - det ble mye bedre en jeg trodde - for det var veeeeeeeeeeldig stygt - hadde planer å rive det av og evnt legge nytt men det for vente nå - tar heller og reparerer litt og bytter ut et par fuger og et par plank. Har vært inne på den tanken også - blir nok litt mørkere blå /matchende kallesjen der det er blått fra før så en annen beach craft som var helhvit og da ombestemte jeg meg - den blir slankere og lengre liksom med blått på sidene oppe Redigert 16.Mai.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Tore B Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 går ikke fort men går billig og veldig stille , masjer på 12-1300 i 7-8 knop Jeg vurderer å prøve å bytte propell og event. gear for å oppnå det samme som deg, nå har jeg 7 kn. på 1900 rpm. Hva er gear utvekslingen din og hva er stigning og diameter på propellen din. Ser du har 4 blader, det skal vist ikke være gunstig i vårt fatsområdet, hva er din erfaring? Link to post
Figaro Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Jeg vurderer å prøve å bytte propell og event. gear for å oppnå det samme som deg, nå har jeg 7 kn. på 1900 rpm. Hva er gear utvekslingen din og hva er stigning og diameter på propellen din. Ser du har 4 blader, det skal vist ikke være gunstig i vårt fatsområdet, hva er din erfaring? Jeg har samme motor (Ford 2726T) og tilsvarende båt som deg. Jeg går i 7,5 knop på 1500 omdr. med en 4-bladers propell. Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Superkul Svart 16.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 skal jeg være ærlig har jeg ikke pippling hva slags dim prop eller gear har - det virker så perfekt at det er et glemt tema foruten å sjekke olje på kassa - sjekke zink på aksel v prop etc innbiller meg at en 4 bladers går roligere i vannet og tar i bedre tak - var visst en skikkelig overkill dyr og fin prop - Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 16.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 da gikk det veien for norge har sjekka været flere ganger i kveld og det ser ut som det blir 17 mai på båten GOD 17 MAI TIL ALLE PÅ BP Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kosmix Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Hipp hurra! :flag: Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Superkul Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 nå har båten fått hvile noen dager - sikkert drittlei meg Har drivi litt hjemme og hatt litt pynting på et par av bila - trenger litt kjærlighet di og hehe går og titter i postkassa etter ny fjærnkontroll til ankervinsjen - hadde litt om det i en annen tråd fikk ikke tak i deler til den og betale 8-900 kr for ny syntes jeg var litt drøyt - spesielt når jeg vil utvide med tråløs kontroll og vinsj foran så fikk jeg im fra simen på seatronic og han hadde en fjærnkontroll liggende med ødlagt dekkskontakt - PERFEKT slik ordner da jeg så for nesten ikkeno + frakt får jeg endelig ordnet den flere bilder og mere morro kommer Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 da var den kommet helt ny med ødlagt dekkskontakt/maken til den jeg har - da er det bare å klippe vekk den og sette den rett i sokkerbiten som det er fra før av - så er saken closed har ikke villet bruke båten no særlig før ankervinsjen virket - litt drit hvis noe skjer med motor etc og ikke ha et anker Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Hva med ett nødanker? Link to post
Superkul Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 det er på innhandlingsplanen - ganske greit å ha ombord - skal ikke utsette kjerringer og unger for flere pøbelstreker på sjøen men i elva hadde det vært greit med anker hvis noe fleipa i motorn Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 aaaaaaah dumme meg - du tenkte på et tau og evnt dregg du Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fjordutsikt Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Hva med ett nødanker? Du mener kanskje et "drivanker"? Det er jo kjekt, bare husk at det skal festes i baugen hvis det er behov slik at båten har baugen mot vinden. Link to post
Superkul Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 er det ikke strømmen/bølger som bestemmer veien til båten da??? det var drivanker vi har på innkjøpslista ja Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fjordutsikt Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Drivankeret vil i hverfall følge strømmen i vannet. Ved motorstopp i vind og sjø vil drivankeret holde båten mot bølgene - forutsatt at du fyller drivankeret med vann før du slipper det (fra badeplattform) og fester det i baugen, hvis ikke risikerer du at båten legger seg sideveis i bølgene og kantrer??!! Link to post
M/S Bastard Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 har ikke villet bruke båten no særlig før ankervinsjen virket - litt drit hvis noe skjer med motor etc og ikke ha et anker Det var etter du sa dette jeg tenkte på nødanker. Altså tau og dregg, i tilfelle vinsjen kutter ut i ett nødstilfelle. Eller er det kanskje mulighet for og slippe ut dreggen med vinsjen manuelt? Drivanker er også kjekt selvfølgelig Link to post
Superkul Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 jeg må studere den vinsjen - tror det skal gå og slippe den manuelt det er et par ting jeg ikke skjønner på den - hvis jeg holder ned knappen litt for lenge skrur clutch og hele driten fra verandre er et par haker og ting der jeg må titte på skal ned i skrivende stund og sjekke - tar et par bilder Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 her er et par bilder av vinsjen og jeg lurer på hva slags misjon disse 3 hendel - knapp og greia til og justere trøkkert mot rulla til kjettingen sistnevnte er kansje for å justere at den ikke flyr for fort/sakte?? forøvrig gikk vinsjen strøkent etter å ha bytta fjærnkontrollen Prosjekt Draco-2100 Link to post
hifo Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 neimen jarle da. ser du averterer båten din.. er du lei? dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn